• HenryIronstead

MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?

Vad den här tråden löst ska handla om: asylkrisen

Vad den här tråden specifikt ska handla om: vad föräldrar* till barn som går i skola där asyl. sover i gymnastikhallen tycker om saken.

* samt nära släktingar/bekanta till barn osv.

Vad som också avhandlas: politik, främst inrikespolitiken.

Min åsikt i grund och botten: Löfven sätter hela vår framtid på spel när han tar bort en naturlig del av barnens naturliga område och byter ut den mot en totalt okänd skara människor som man inte ens kalkylerat farlighetsgrad på. Dessutom undrar man vad Folkhälsoinstitutet anser om gympalektioner som dras in eftersom de inte kan duscha efteråt. De lär bytas ut mot en rask promenad i vinterluften eller kanske fotboll på gårdsplanen. Vore de smarta skulle de förlägga alla gymnastiklektioner sist på de dagarna så ungarna kunde duscha hemma alternativt gå hem utan att få frånvaro. (Fast då lär väl barnfetman öka...)

Men detta handlar om så mycket mer. Detta handlar om att sätta en sextio sjuttio vuxna besvikna, med en helt annan kultur och annat språk, på ett område som är BARNENS. Man tar alltså barnens område och trygghet. Vad efterverkningarna blir för det här sociala experimentet kommer vi bli varse i framtiden.

Föräldrar, släktingar på orter där detta experiment redan varit igång ett tag - berätta! Det fria ordwt gäller på Familjeliv. Ni kan skriva anonymt.

• Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?
  • HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:35:53 följande:

Är du för lat för att googla?

Det är du som påstår något, men du orkar inte bevisa det.

Så kan man naturligtvis göra, men förvänta dig inte att folk ska tycka du är trovärdig.

Lyssna noga nu. Trelleborg är utsatt pga alla fårjor som anländer med tusentals asylsökande. Malmö är utsatt pga alla tusentals "ensamkommande barn" som anländer.

Trelleborgs ishall är ett flyktingboende. Det har funnits tidningsartiklar om det. Inget jag hittar på.

Trelleborgsskolor har gett upp sina gymnastiksalar. Skolor i små små orter i Kronoberg/Värmland, som jag vet ortnamn på men inte tänker delge här, har gett upp sina gymnastiksalar till Migrationsverket. Förskolor. Där man kan dra ihop förskolor har man gjort det för att få ledigt på kommunal mark! Därför startas nu asylboenden i förskolor.

Okej! Detta är fakta! Men Migverket har gått ut med att de inte tänker delge vilka exakta skolor som medverkar. Mina källor är dels de tre fyra veckor gamla nyheterna OCH FOLK SOM BOR PÅ ORTERNA. Varför ska jag nämna orter i jaktbältet för? Det ger inte mig någonting.

För övrigt, t o m i Djursholm, Danderyd, blir en förskola flyktingboende.

Det är det sista jag tänker säga till någon som är för lat för att googla.

Ja jag VET att bevisbördan ligger på mig min n jag har postat mina länkar i DIVERSE TRÅDAR FÖR TRE-FYRA VECKOR SEN!!
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (idiotohälsa)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 19:53:27 följande:
    Lyssna noga nu. Trelleborg är utsatt pga alla fårjor som anländer med tusentals asylsökande. Malmö är utsatt pga alla tusentals "ensamkommande barn" som anländer.

Trelleborgs ishall är ett flyktingboende. Det har funnits tidningsartiklar om det. Inget jag hittar på.
    Trelleborgsskolor har gett upp sina gymnastiksalar. Skolor i små små orter i Kronoberg/Värmland, som jag vet ortnamn på men inte tänker delge här, har gett upp sina gymnastiksalar till Migrationsverket. Förskolor. Där man kan dra ihop förskolor har man gjort det för att få ledigt på kommunal mark! Därför startas nu asylboenden i förskolor.

Okej! Detta är fakta! Men Migverket har gått ut med att de inte tänker delge vilka exakta skolor som medverkar. Mina källor är dels de tre fyra veckor gamla nyheterna OCH FOLK SOM BOR PÅ ORTERNA. Varför ska jag nämna orter i jaktbältet för? Det ger inte mig någonting.

Ja jag VET att bevisbördan ligger på mig min n jag har postat mina länkar i DIVERSE TRÅDAR FÖR TRE-FYRA VECKOR SEN!!
    Jag har googlat och hittar varken någon skola eller förskola där elever och förskolebarn har flyttats för att dessa byggnader ska användas till asylboenden.
  • Anonym (?)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 19:53:27 följande:

Som sagt, du kunde använt tiden som det tog att skriva detta inlägg till att leta fram en källa istället.

Men det är din förlust. Jag är inte förvånad, människor med dina åsikter har sällan källor.

Sedan är väl inte en ishall samma sak som en skola? Men det är kanske inte så viktigt med sanning, vad vet jag?

Ett litet råd: ska du bli tagen på allvar, så kom med fakta och källor, inte bara skitsnack och smutskastning.
  • HenryIronstead

Men snälla nån

Googla gymnastiksal + asylboende

För helvete! Det finns hur många länkar som helst!

Det är jävligt svårt att klipp o klistra från plattan!

Nu ignorerar jag dig, som jag borde ha gjort från början!

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (idiotohälsa)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 22:04:18 följande:
    Men snälla nån smile9.gif

Googla gymnastiksal + asylboende

För helvete! Det finns hur många länkar som helst!

Det är jävligt svårt att klipp o klistra från plattan!

Nu ignorerar jag dig, som jag borde ha gjort från början!
    Har gjort och hittar inga artiklar om gymnastiksalar på skolor som istället för att användas för eleverna som går på skolan används till sovsalar för flyktingar:
    Det jag hittar är "gamla skolans gymnastiksal kan bli asylboende" "det är ju ingen hemlighet att det finns tomma skollokaler"
  • HenryIronstead
    Anonym (idiotohälsa) skrev 2015-11-15 22:33:52 följande:

Har gjort och hittar inga artiklar om gymnastiksalar på skolor som istället för att användas för eleverna som går på skolan används till sovsalar för flyktingar:

Det jag hittar är "gamla skolans gymnastiksal kan bli asylboende" "det är ju ingen hemlighet att det finns tomma skollokaler"

Då söker du skitdåligt! Dessutom vet du att Migverket mörkar asylboenden sen flera veckor tillbaka! PUNKT!
  • Anonym (idiotohälsa)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 23:05:46 följande:
    Då söker du skitdåligt! Dessutom vet du att Migverket mörkar asylboenden sen flera veckor tillbaka! PUNKT!
    Jag tittar naturligtvis inte på vad alternativmedia hittar på utifrån att kommun efter kommun uttalat att de tittar på lokaler i gamla skolor,  gymnastiklokaler som bara används vid loppmarknader osv. ingenstans har media rapporterat att skolbyggnader som används i verksamheten inte kommer att användas av eleverna utan istället fungera som asylboende.
  • Anonym (idiotohälsa)
    Gammal skola har blivit asylboende detta gäller i trakten av Trelleborg. Det är alltså inte så att det finns elever på skolan utan det är tom nedlagd skola.
  • MsFry

Men om Migrationsverket mörkar, hur kan du då känna till dem? Om du nu vet villa skolor det handlar om så är det väl bara för dig att skriva ut det här? För det är väl inte så att du hittar på?
  • KillBill
    I stället för att kritisera folk för att de inte hittar några artiklar om ämnet så kan väl du lista vilja skolor det handlar om?

Din ovilja att länka till dina källor gör att man kan misstänka att du hittat på allihopa.
Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?