HenryIronstead skrev 2015-11-15 19:53:27 följande:
Lyssna noga nu. Trelleborg är utsatt pga alla fårjor som anländer med tusentals asylsökande. Malmö är utsatt pga alla tusentals "ensamkommande barn" som anländer.
Trelleborgs ishall är ett flyktingboende. Det har funnits tidningsartiklar om det. Inget jag hittar på.
Trelleborgsskolor har gett upp sina gymnastiksalar. Skolor i små små orter i Kronoberg/Värmland, som jag vet ortnamn på men inte tänker delge här, har gett upp sina gymnastiksalar till Migrationsverket. Förskolor. Där man kan dra ihop förskolor har man gjort det för att få ledigt på kommunal mark! Därför startas nu asylboenden i förskolor.
Okej! Detta är fakta! Men Migverket har gått ut med att de inte tänker delge vilka exakta skolor som medverkar. Mina källor är dels de tre fyra veckor gamla nyheterna OCH FOLK SOM BOR PÅ ORTERNA. Varför ska jag nämna orter i jaktbältet för? Det ger inte mig någonting.
För övrigt, t o m i Djursholm, Danderyd, blir en förskola flyktingboende.
Det är det sista jag tänker säga till någon som är för lat för att googla.
Ja jag VET att bevisbördan ligger på mig min n jag har postat mina länkar i DIVERSE TRÅDAR FÖR TRE-FYRA VECKOR SEN!!
Som sagt, du kunde använt tiden som det tog att skriva detta inlägg till att leta fram en källa istället.
Men det är din förlust. Jag är inte förvånad, människor med dina åsikter har sällan källor.
Sedan är väl inte en ishall samma sak som en skola? Men det är kanske inte så viktigt med sanning, vad vet jag?
Ett litet råd: ska du bli tagen på allvar, så kom med fakta och källor, inte bara skitsnack och smutskastning.