• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Körsbärsblomma
    Lillamu81 skrev 2015-12-02 09:58:29 följande:

Fler här som vars symptom helt plötsligt försvunnit helt? Ingen molvärk längre, inga ömma bröst, piggare, ingen svullen mage :-/

Jag är i v. 8+4 såg hjärtat slå för en vecka sedan.

Mina symptom försvann verkligen över en natt....känns jätte märkligt, är väl för tidigt för spökveckorna?

Känner mig med ganska ogravid för tillfället. Är i v 8+2. Dock är brösten fortfarande lite ömma vilket håller hoppet uppe men förra veckan när jag tränade kände jag mig precis som vanligt vilket känns lite lustigt då jag känt ganska mycket i tjejmagen.
  • Väntande

Såg hjärtat på vul idag!!! Var skitjobbigt för hon hade svårt att hitta något först, den låg lite undangömt å med ryggen emot :P känslan är obeskrivlig! 2år och 4 mf senare så tog det sig!! Så jävla lycklig, vill säga till alla! Men jag ska fan hålla mig. 22 dagar låter ju som ingenting, då går jag in i vecka 12.

• Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-02 16:19:50 följande:

Såg hjärtat på vul idag!!! Var skitjobbigt för hon hade svårt att hitta något först, den låg lite undangömt å med ryggen emot :P känslan är obeskrivlig! 2år och 4 mf senare så tog det sig!! Så jävla lycklig, vill säga till alla! Men jag ska fan hålla mig. 22 dagar låter ju som ingenting, då går jag in i vecka 12.

Vad underbart härligt
  • Anonym (Carro)
    Royalle skrev 2015-12-01 21:46:46 följande:

Har en på 10 månader som är i värsta trotsåldern och en på 8 år som är en riktig ängel och hjälper mig när hon kan <3 Och jag förstår dig precis!

Skoj vilken klinik gjorde du ditt ivf på?
  • Saltvatten

Är så där lagom glad på mitt MVC just nu. Ringde dit i måndags och bad att få Lergigan utskrivet för illamåendet (testade Postafen förra graviditeten och det funkade knappt nåt alls). Bm jag pratade med sa då "vi har en läkare här idag så det ordnar vi". Sen sent på EM ringer hon upp igen och meddelar att hon visst tagit fel och att läkaren inte alls var där men om jag kunde stå ut till onsdag så skulle de ordna det då.

Väntade på att de skulle höra av sig, ingen ringde. Så efter jobbet körde jag förbi MVC för att fråga om de fixat receptet (de hade stängt telefontiden då). Och då var mottagningen helt stängd! ????

Så hon hade ju tydligen ingen koll på något alls, får väl hoppas att jag inte får den virrpannan som bm där uppe. Irriterad ringde jag gynmottagningen på sjukhuset och bad dem ordna receptet, fick tala med en sur sköterska som lite snäsigt sa "jaha, vecka 7 och du mår SÅ dåligt redan, det är väl lite tidigt?". Ehhh jag ber väl inte om Lergigan för skoj skull? Vad tror hon, att jag kommer sälja tabletterna på svarta marknaden ?????

Nåja, en läkare skulle ringa mig strax före kl 16. Ingen ringde. Stod och hade precis tagit ur tösen ur bilbarnstolen runt 16.30 när det ringde hela tre ynka signaler så när jag väl fiskat upp telefonen hade de lagt på. Ringde upp dem så snart jag kom in i lägenheten Max 3-5 min senare men fick då besked från växeltelefonisten att nu var mottagningen stängd för dagen!?

En icke gravid person hade antagligen tagit detta med ro men mina hormoner reste verkligen ragg just då mot hela svenska gynsjukvården! Så ytterligare en natt m illamående och kommande dag på jobbet m illamående.

• lindathe
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-01 18:39:18 följande:

Har en son på snart 4 år och känner verkligen att man har kort stubin när han trotsar och "bråkar". Man märker verkligen att tröttheten och tålamodet är ovanligt kort just nu.. Men som sagt tur man har något att skylla på :P

Just nu känner jag mig emellanåt om en "dålig eller elak" mamma men hoppas man orkar mer när illamåendet försvinner :)

Känner igen mig.

Jag har inget tålamod med varken barn eller djur. Vi har två 9åringar, en 15åring, två hundar och fyra katter.

Skäller på hundarna när dom drar i kopplet, skäller på katterna för att dom tigger om mat hela tiden, skäller på barnen som glömmer tallriken på bordet osv.

Jag får verkligen stanna upp och tänka till, skulle jag bli arg/ledsen/irriterad i vanliga fall eller är det bara nu.

Hoppas att det ger sig snart. :)
  • Royalle
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-02 21:52:42 följande:
    Skoj vilken klinik gjorde du ditt ivf på?
    Vad menar du? Jag gjorde IVF på min 8 åring, men inte de andra. Hon gjordes i gbg på carlanderska.
  • Anonym (Mia)

När är det vanligast att första ul görs? Här verkar det som att man fint får vänta till v 21-22..

• Diso
    Bjoork skrev 2015-11-29 11:35:42 följande:

Grattis! :D

Är också beräknad 22/7! Kul med någon med samma BF. Andra barnet också.

Ja super kul detta ju. Vi har försökt nån månad och nu tog det :) har inte vatt på ultraljud än. Har skrivit in mig.och väntar på kallelse. Vart bor du?
  • Diso
    Anonym (Mirre) skrev 2015-11-29 12:46:37 följande:

Ska också få en liten bebis i juli! Beräknad 11/7. ?? Har två flickor nu och de är 1 år och 2 1/2 år. ????

Grattis, Var roligt :) hur har du kännt med 2 små innan? Alltså att din första dotter va ett och ett halvt när du fick din andra? Min dotter kommer nämligen va 1och ett halvt när nästa kommer :)
Svar på tråden BF juli 2016