• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • TessLiihten

UPPDATERING!

Fick precis svar angående blodprovet. Det har stigit som förväntat så dom tar det som en normal graviditet!

• Minerva
    TessLiihten skrev 2015-11-30 17:22:29 följande:

UPPDATERING!

Fick precis svar angående blodprovet. Det har stigit som förväntat så dom tar det som en normal graviditet!

Tjoho grattis! Så skönt!

Lycka till nu!
  • TessLiihten
    Minerva skrev 2015-11-30 17:25:18 följande:
    Tjoho grattis! Så skönt!

Lycka till nu!

Tack så mycket!

I all min glädje så glömde jag och fråga hur mycket det mätte till nu.

• Anonym (Been there)
    Väntande skrev 2015-11-30 17:20:20 följande:

Hur går det med allas symtom? Någon mer som blöder från och till? Gick väldigt mycket här om dagen och fick svinont och började blöda, men slutade så fort jag tog det lugnt och jag tror mig ha kommit på att det är så alla blödningar startat ... Med mycket rörelse eller överansträngning.

Men illamåendet är värst just nu!! Jag blir helt borta, kan bara sova i princip. Har aldrig kunnat kräkas, trots magsjuka, så jag blir liksom inte av med det heller utan det är bara på kräkningsgränsen konstant. Från ca 10-11 på morgonen fram till kvällen så mår jag apa! Coca Cola verkar va det enda som lindrar lite (känns inte så kul att dricka det varje dag!) och det enda jag klarar att äta är typ knäckebröd eller salta saker ... Bara en massa skit helt enkelt. Mår jätte dåligt över att bara kunna ligga ned, får dåligt samvete gentemot mitt barn som vill göra saker och mot min sambo som får göra allt här hemma. Och mot mig själv, då jag studerar å inte lyckas få ngt gjort IOM detta! Hur gör ni andra som lider av illamående??? (Sorry för gnället!)

Du borde kolla upp hyperemesis. Ta det lugnt. Oftast är det det enda som hjälper. Stress gör saker värre. Det är heller inte säkert att du skulle må bättre av att kräkas. Det gjorde inte jag. Potatis i olika former funkade bäst för mig. Tror att det var stärkelsen.

Lycka till!!!
  • Enlitentill

Hur går det med allas symtom? Någon mer som blöder från och till? Gick väldigt mycket här om dagen och fick svinont och började blöda, men slutade så fort jag tog det lugnt och jag tror mig ha kommit på att det är så alla blödningar startat ... Med mycket rörelse eller överansträngning.

Men illamåendet är värst just nu!! Jag blir helt borta, kan bara sova i princip. Har aldrig kunnat kräkas, trots magsjuka, så jag blir liksom inte av med det heller utan det är bara på kräkningsgränsen konstant. Från ca 10-11 på morgonen fram till kvällen så mår jag apa! Coca Cola verkar va det enda som lindrar lite (känns inte så kul att dricka det varje dag!) och det enda jag klarar att äta är typ knäckebröd eller salta saker ... Bara en massa skit helt enkelt. Mår jätte dåligt över att bara kunna ligga ned, får dåligt samvete gentemot mitt barn som vill göra saker och mot min sambo som får göra allt här hemma. Och mot mig själv, då jag studerar å inte lyckas få ngt gjort IOM detta! Hur gör ni andra som lider av illamående??? (Sorry för gnället!)

Jag känner igen mig. Mår också illa och vill bara äta salta saker. Potatis funkar också liksom det var bland de få saker jag fick i mig under första graviditeten. Har också två barn sedan innan och pluggar och orkar INGENTING just nu. Jag kräkts när jag kommit hem men bara enstaka gånger. Hoppas du snart mår bättre
  • Miniflicka93

Detta låter säkert knäppt men enda sedan dagarna runt om kring när jag plussa (2 veckor sedan) har jag varit rosig om kinderna. Alltså dag in dag ut. Ser ut som att jag har konstant feber. Är det någon mer som blivit rosig om kinderna i samband med graviditet? Är de vanligt? Kan de bero på att man har höjd temperatur när man e gravid?

• Anonym (Carro)

Imorgon, kommer mitt och sambons hus! Har köpt ett modul hus och det känns så jävla sjukt befriande, har levt i en Ikea kasse sen årsskiftet 2013/2014. Men går allt som det ska nu så är det inflytt 22 dec.

Ultraljud 17 dec känns som en evighet med tanke på att jag har tre misslyckade graviditeter i rad från förra året men försöker fokusera på jobb och huset nu.

• Moorii

Blödningar är aldrig roligt, hoppas det ger sig snart! Vilken vecka är du i? Något ultraljud bokat?

Har precis som du väldigt mycket illamående :/ kräks inte, men en kväljning är aldrig långt borta och har nu kommit fram till att det enda som inte får mig att må illa är knäckebröd med mjukost, salta kex och isglass.. Vilken hälsokost :P jag är dock glad att jag mår illa, har ett missfall bakom mig och då mådde jag inte illa alls, och saknade en del andra symtom med, som trötthet. Nu kan jag sova tio timmar, ta en powernap samma dag och ändå går ögonen i kors. Det är mindre kul när man jobbar sena kvällar som jag gör. Nu är det iallafall bara 6 dagar kvar till ultraljud, vill bara gå och få det gjort så jag får veta om det blir en sorgsen eller glädjefylld jul.

Ska ni andra på ultraljud snart, eller har ni redan varit?
  • Moorii

Just det, angående hantering av illamående. Du kan inte göra mer än du kan. Din sambo får ha förståelse för det helt enkelt, det kommer ju inte vara för alltid. Jag orkar inte göra mycket alls just nu, men så får det vara för en period. Försök att inte stressa upp dig över det!

• Pafor22

Hej. Plussade förra måndagen och är enligt gravidappen i v. 6 (5+2).
    Är otroligt glad och mår ok. Ömma bröst och bröstvårtor. Lite svullen och gasig och huvudvärk och halsbränna stundom.
    Ska till mvc på hälsosamtal nu på torsdag och sedan UL den 17/12. Längtar och är nervös.
    Det är sån melankoli, lyckan är ju så stor efter flera års försök men oron är också stor. Är det någon mer än jag som liksom dödsglor på toapappret när man varit på toa och tror att man inte är gravid längre. Jag ska försöka med hela min själ att släppa oron och bara vara glad! :) Bf: slutet av Juli.

Svar på tråden BF juli 2016