• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Carro)
    Septembermorsa skrev 2015-12-06 17:39:55 följande:

Tänkte joina jag med då!

Dags för andra barnet som är beräknad att anlända 22/7, men det datumet tar jag med en nypa salt. Min son kom 15 dagar efter utsatt datum.

Jag har läst här att det är flera som ska/har hjort VUL, hur kommer det sig? Man får väl "bara" ett i vecka 18 fortfarande (om allt tyder på att allt är bra där inne förstås). 

Får också göra mitt vul pga ivf, har mitt bokat den 17,e och är då i vecka 10 (9+6)
  • Väntande

Har den senaste veckan mått det sämsta jag någonsin har gjort ... Som att ha varit bakis (så där så allt snurrar när man står eller går å mår illa av allt samtidigt som man är jätte hungrig) hela veckan. Fruktansvärt!!!! Fick Lergigan som tyvärr gjorde allt mycket värre, vilket gjorde mig väldigt besviken då så många talar om hur det räddade dem från illamåendet.

Jag är även dragit på mig restless legs, som jag alltid sett som att vara "jag kan inte ligga stilla låtsats sjukan", men det är ju fan på riktigt!! Hahaha! Nej men seriöst, vilken fruktansvärd åkomma!

Aja, men nu framspolat en vecka senare, så klarar jag av att vara uppe och gå lite iaf. Det har vart så illa att jag endast vart sängliggande å har inte klarat av att prata ens. Hoppas på att det hinner lägga sig helt i veckan så man kan börja mysa in sig lite å njuta vid jul! Ska ringa privat gyn och se om man kan ha turen och boka in ett vul precis innan jul. Då borde fostret hunnit få en "bebisform", tänkte använda det till något kul till avslöjandet på julafton :)

Gud vad långt inlägg!!! Avslutar med en fråga: någon som kommer hålla utkik efter något speciellt på julrean? (Det är ju egentligen "för tidigt" att köpa prylar, men man kan ju hitta något kap då!)

• Trolleri
    s87s skrev 2015-12-07 13:37:19 följande:

Hej! Jag har bf i juli 2016, tredje barnet. Hej allihopa

Välkommen hit  

Om du vill vara med i en facebook-grupp så PM:a mig din mailadress. vi har ett par platser kvar om det är intressant. 

• torrkaka

Hej!

Första barnet här med bf 27 juli, enligt appen ;)
    Hållit på i 8 månader och äntligen har det tagit sig!

Det är många frågetecken nu när det äntligen fungerade, bl.a. så kom jag på att jag  hittade en tidigare tråd (hittade inte på den tråden igen) där en tjej som också väntade sitt första hade skrivit att hon hade bokat in ett cellprov, plus ett första möte på mödravården för att det skulle man göra före v.12(alltså cellprovet)?
    Hon nämnde inte med några ärftliga sjukdomar eller så.

Men vad är det för cellprov? Jag ringde bara mödravården "hej, jag är gravid",
    -jaha vad kul, då är du välkommen hit på ett besök 4 januari. Fick jag till svar. 
    Var ingen där som nämnde något om cellprov?

• Anonym (Ettan)
    torrkaka skrev 2015-12-07 16:50:48 följande:

Hej!

Första barnet här med bf 27 juli, enligt appen ;)
    Hållit på i 8 månader och äntligen har det tagit sig!

Det är många frågetecken nu när det äntligen fungerade, bl.a. så kom jag på att jag  hittade en tidigare tråd (hittade inte på den tråden igen) där en tjej som också väntade sitt första hade skrivit att hon hade bokat in ett cellprov, plus ett första möte på mödravården för att det skulle man göra före v.12(alltså cellprovet)?
    Hon nämnde inte med några ärftliga sjukdomar eller så.

Men vad är det för cellprov? Jag ringde bara mödravården "hej, jag är gravid",
    -jaha vad kul, då är du välkommen hit på ett besök 4 januari. Fick jag till svar. 
    Var ingen där som nämnde något om cellprov?

Välkommen :) Vi har samma bf. Fösta barnet för oss också. 

Jag ringde också bara bm och fick en tid för inskrivning den 16 dec. Vad som händer då förutom pratandet är jag lite osäker på. Det får jag se om en vecka. 

Är det någon mer än jag som har som mensvärk? Vad gör ni åt det? 
    I övrigt så börjar illamåendet lugna ner sig (kan även vara så att jag har börjat lära mig hur jag ska hantera det), brösten är mindre ömma nu sedan jag skaffade en mjukare bh som inte klämmer. Men tröttheten är kvar.. skulle kunna sova halva dagarna om jag bara fick :P

• Theta
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-06 15:41:41 följande:

A

Kikade lite igår och hittade inte någon som jag gillade blir kanske att prova göra en själv eller en speciell julklapp? !

Jag tänkte lite på att göra en själv, men kände att jag inte har ork eller lust till det Haha!
  • Linafina22

Jag e oxå gravid:) vecka 11, BF 4 juli! Tredje barnet. Har aldrig haft missfall och är sjukt orolig att det är min tur nu. Har knappt hört om någon med tre barn och inget missfall.

• MammaMia91

Påminner alla nya om min fb grupp :), den är hemlig, syns inte för någon än dig själv att den finns när du gått med. Skicka mejl i privat meddelande så skickar jag en inbjudan :)
    OBS I MIN GRUPP BLIR MAN INTE UTSPARKAD SOM MAN BLIR I VISSA ANDRA

Svar på tråden BF juli 2016