• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Anonym)

Hm. Min blinksmiley förvandlades till massa frågetecken..

• Pafor22
    fastfrusen skrev 2015-12-06 17:47:10 följande:
    Är under åldersgränsen för landstingets kub-test!
    Jaha oki. Ja just det vissa landsting har ju inte det som regel. Vilken tur att det fanns en privat ni kunde vända er till :)
  • FlutterDash

Känns verkligen som om alla har möjlighet att få tidigt VUL/ul utom vi. :( Får inte göra via landstinget och finns inget privat här.

Känner mig så orolig att det inte är något där.

Vi hade tänkt berätta för familjen vid jul men känns så hemskt att berätta och så kanske det inte finns någon bebis.

Är i v. 9+2

• Lucy Cat

Jag har blivit så himla sjuk. Febrig och förkyld. Har dessutom fått stanna hemma från jobbet några gånger på grund av illamående, så nu är jag i valet och kvalet om att härda ut idag. Har tagit några Alvedon och fått ner febern lite.. :(

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Anonym (Nr 6)

[quote=76087246][quote-nick]fastfrusen skrev 2015-12-06 17:47:10 följande:[/quote-nick]Är under åldersgränsen för landstingets kub-test![/

Det är jag med men fått göra KUB ändå ..

Bara o be om det

• Trolleri
    Anonym (Nr 6) skrev 2015-12-07 09:11:02 följande:

[quote=76087246][quote-nick]fastfrusen skrev 2015-12-06 17:47:10 följande:[/quote-nick]Är under åldersgränsen för landstingets kub-test![/

Det är jag med men fått göra KUB ändå ..

Bara o be om det

Här kan man inte be om det. Jag erbjöd mig att betala för det själv men det är helt kört för oss att få göra KUB förutom privat och något sånt ställe finns inte inom rimligt avstånd. 
  • Emolui

Även jag tänkte joina denna tråd!

Är i vecka 9 (8+3) och har beräknad bf 14 juli 2016 :)

Symtomen jag märker av är hunger, ömma bröst, mensvärk och illamående vid lågt blodsocker..

Har varit på ett första samtal hos barnmorskan där vi mest fick information. Ska tillbaka om ca en vecka för provtagningar och i början av januari är det dags för ultraljud, som vi längtar!

Någon som vet om mak kan göra ultraljud innan v 12 hos någon privat??

• Calanthe

Tänkte hoppa in här jag med. Har bf 15 juli än så länge.
    Var och gjorde vul i vecka 5+3 och 5+5. På första vul så såg läkaren två hinnsäckar. Så det verkade först vara en tvillinggraviditet men på andra så hade ena hinnsäcken fallit samman. Hon sa att sånt händer men man blev lite nedslagen... nu nojjar jag mig över att det ska hända något med den andra.

Jag har också gjort vul tidigt pga tidigare utomkvedshavandeskap.
    Är osäker på om jag ska göra kub, jag är 32 så ligger väl under gränsen för när man blir erbjuden. 

Är ständigt illamående, värre än mina tidigare graviditeter och det är skitjobbigt. Det enda som hjälper är att hela tiden tugga på något men jag hoppas kunna hålla vikten på en lagom nivå den här gången då jag tidigare har gått upp väldigt mycket just pga ätandet för att lindra illamåendet.

• Emolui

FlutterDash ...

Vi känner precis samma sak, och har även vi tänkt berätta i jul men som du säger, tänk om det inte är något där inne?!

• Hoppas7910
    Emolui skrev 2015-12-07 09:24:20 följande:

Även jag tänkte joina denna tråd!

Är i vecka 9 (8+3) och har beräknad bf 14 juli 2016 :)

Symtomen jag märker av är hunger, ömma bröst, mensvärk och illamående vid lågt blodsocker..

Har varit på ett första samtal hos barnmorskan där vi mest fick information. Ska tillbaka om ca en vecka för provtagningar och i början av januari är det dags för ultraljud, som vi längtar!

Någon som vet om mak kan göra ultraljud innan v 12 hos någon privat??

Hej!

Vi är på exakt samma dag! Vad kul :)

Och nästan identiska symptom oxå. Fast jag har ont i rygg och fogar oxå.. Mkt myrkrypningar i benen på kvällen oxå.

Jag bor i Skåne och här finns ganska många kliniker som gör privat UL. Så det beror sig på lite var du bor :)
Svar på tråden BF juli 2016