Mammut skrev 2016-02-12 08:30:46 följande:
Dag 24
Tänkte försöka släppa tankarna på tillverkning ett tag, speciellt när jag tänkte att det är kört den här månaden... med inflammation m.m.
Beställer g-tester från Bäst på test och deras Testa tidigt. Hade hemma ett par och testade på morgonen och det syns en svag skugga, brukar inte bli spökstreck på deras... har använt många sådana. Tar inte ut något i förskott men hoppas ju verkligen att det kan vara något. Har ett test kvar hemma som jag tänkte använda på söndag. Tänker inte säga något åt mannen om skuggan och önskar att jag kan visa honom något tydligare på alla hjärtans dag. Älflytningarna var lite skumma den här månaden. Kom direkt efter mens, försvann vid äldagarna, kom tillbaka sen och nu har jag krämiga flytningar. Är nog Rosenroten som gjort något... hoppas bara på något bra, men som sagt så "tror" jag inget ännu.
Vilken fin gåva det hade varit! Håller tummarna för starkare streck på söndag :)
Men jag är sån med, kommer inte visa något förrän det är så starkt och tydligt att man inte måste lysa genom en lampa...har vetat ca 2 dagar med första barnen när jag sett svagt på tester, men visade när det var uppenbart för mannen, då vet man att graviditeten går framåt som den ska med tänker jag...att testen ökar.
Min mens börjar trappa av nu, vilken fröjd det var med rosenrot! Har alltid väldigt jobbiga menstruationer med smärta, frossa, yrsel och väldigt mycket blod, tömmer koppen minst en gång i timmen första tre dagarna. Denna gången har varit mer normal, mindre ont och kortare dagar. Har 7-8 dagar och nu 5-6 som det verkar. Kommer äta fram till ÄL nästa helg, sen hoppas jag att vi prickar den, Får jag mens igen blir det absolut rosenrot igen!