40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
Fast i vår ålder rekommenderar de ju att man söker hjälp redan efter 6 månader eftersom tiden blir så knapp...iaf i mitt landsting. Har inget hänt till sommaren kommer vi iaf göra det.
Min kille är med chill, jag med eg eftersom vi har sex varje dag...nån enstaka gång har vi det inte, men det gör ju ingen skillnad i chansen att pricka äl eg. Men jag var sjukt nedstämd över att vi missade fredagen eftersom vi sov ifrån varandra...men försöker vara lite cool i det eftersom detta är första försöket...det var han som pushade oss att börja verkstaden pga min ålder (han är 11 år yngre) och verkligen vill att vi går ett gemensamt barn. Vill ju jag med! Väldigt bäbissugen nu :) så det är svårt att inte hetsa upp sig över äl :) då vill man ju få till varje chans!!
Hur länge hade ni försökt?
Jag hoppar in här, fyllde 40 i somras. Vi fick missfall i början av sommaren sedan har vi haft en liten kris i försökandet som det står om här nere någonstans. Nu började vi försöka igen i december. Jag jobbar mycket med min stress över min ålder och oro att det kanske inte kommer gå. Jag har försökt även i annan relation innan. Så har många år av försökande bakom mig. ( Visade sig vara mannens spermier som var orsaken i förra relationen) Min nuvarnade man börjar precis på sin resa i att försöka få barn med mig. Jag har stenkoll på allt om ägglossning och hur ofta och ja ni vet ALLT, han är mer chill och lugn.
Vill inte stressa honom med min egen oro. Men frustrationen växer i mig när jag snart har ägglossning och vi inte får till det i går natt heller för att han är för trött efter jobb och somnar. Sånt händer, jag förstår det. Jag ringde en barnmorska för att prata av mig och se om det finns någon chans att vi kan få något som hjälper till fertiliteten på traven. Men vi behöver försöka ett år först. Hon tyckte jag skulle lägga ned allt med ägglossningstester och bara ligga för att det är skönt när vi känner för det. Slappna av sa hon om och om igen. Det är inte så lätt!
Känns som det ändå är rätt bra och ha koll på äl och försöka pricka in tycker jag, sen vet jag att jag inte mår bra när jag stressar upp mig och oroar mig för mycket.
Ja hej här har ni mig! :)