Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

VeronikaK skrev 2016-01-23 16:45:40 följande:

Jag har inget tålamod att hålla på att tolka olika test så jag använder de digitala. Dyrare visserligen men tycker att det är värt att få ett klart besked.

Hade klart vart skönt men tycker de är på tok för dyra :/
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-01-23 20:48:28 följande:

Jaha nu är ägglossningen över för denna gång. Både den på appen och den om jag själv skall tyda min kropp och sedan den lilla osäkra stegringen på testen. Vi har fått till det nästan varannan dag under perioden så känns som vi gjort vad vi kunnat. Nu börjar den lååånga väntan igen på bim.

Sedan jag började med progesterall så har min cykel gått från att vara 32-36 dagar lång till 27-28. Det känns som ett himla positivt tecken :) Så om det blir en 28 dagar cykel även denna månad så är bim 6/3 

Ja denna låååånga väntan. Har bim nästa helg...molvärk sen flera dagar, inget annat. Vid de andra ggr jag vart gravid har brösten gjort tokont sista veckan...så tror inte det blivit nåt denna gången...men är ju bara första försöket så skulle vara lite väl optimistiskt tro det går så fort...
  • Nykär15

Här händer inte mycket, väntar bim till helgen om ÄL var när jag trodde...annars först nästa vecka. Men lär ju märka om tant röd hälsar på eller inte. Känt molande värk sen 4-5 dgr efter äl, men tror inte det är nåt...hade väldigt ömma bröst med båda de andra veckan innan bim och det har jag inte nu. Antingen var ÄL senare eller så tog det sig inte denna gången...den som väntar får se...

• Nykär15

Kommer med testa rosenrot om mensen kommer...borde bli i helgen, men om äl var senare så kan det bli först onsdag, men borde inte vara senare än så.

Man kan ha liknande äl-sekret under mensen, helt normalt och har inte med äl att göra. Läste om detta när jag hade så sist, för jag visste inte om min blödning var mens eller efter spiralen, nu vet jag att det var mens eftersom cykeln följt den i övrigt under månaden. Hade väldigt mycket sånt i sista mensen och ville kolla det inte var äl mitt i, det var det inte.

• Nykär15

Om äl var när jag trodde så har jag bim idag, testade men negativt. Men äl kan även varit 4-5 dgr senare då stickorna visade utslag då. Senast onsdag bör mens ha kommit. Räknar inte med nåt och tänkte testa rosenrot denna gång.

• Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-01-29 13:16:26 följande:

Testade också negativt i morse och har BIM på söndag. Vet det ganska säkert eftersom jag kan min cykel vid det här laget och har testat. Men är trött på test och att öht gå och vänta. Har pratat med mannen om att avbryta försöken, men det har jag tänkt på länge utan att riktigt förmå mig. Och det gör jag väl inte nästa månad heller. Men jag börjar nog närma mig min gräns.

Usch vad jobbigt...vi är ju bara på första försöket så ännu har jag såklart hopp om att det ska funka under året iaf...men måste komma in i min cykel för vill kunna låta bli att testa en massa och gå upp helt i det, låta allt ha sin gång liksom. Men att jag kör tester nu i början är för att se om jag själv kan avgöra om jag ens har någon ÄL, för om jag får dåliga utslag ska vi försöka söka hjälp i tid, kanske behöver lite hjälp för äggen att släppa eller se om det ens finns några kvar? Så jag kör ÄL-tester nästa gång med och verkar de ok så kommer vi bara fortsätta med regelbundet sex några månader...

Har iaf blivit mer avslappnad redan med att inte tänka så mycket, vi har sex och det är eg det enda vi kan göra just nu :) känns skönt vara lite lugnare iaf även om man helst hade velat vara gravid direkt. Men det är ju sällan man blir det....

Har ömma bröst och det drar i tjejmagen..men gissar kroppen förbereder sig för mens...har alltid fått positivt tidigt före BIM med de andra två så därför börjar hoppet sina och jag är inställd på nästa försök ist.

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-01-29 14:10:53 följande:

Bim - 8 och jag luktar mens, någon som varit med om det? Sådär ni vet som man kan känna att man luktar 2 dagar innan mensen kommer, järnrikt och sött.

Nä känner inte igen den doften inför mens som du beskriver...har mer en väldigt exakt känsla i livmodern om att det snart släpper loss som brukar stämma väldigt bra. Jag känner nåt just nu men inte alls som förra mensen...men sist kom den direkt efter jag tagit ut spiralen. Detta är första cykeln på 1,5 år utan spiral så jag litar inte på att det känns som det ska...jag ser det som en testmånad att lära känna kroppen igen, även om man såklart innerst inne hoppas att det tar sig, men ändå beredd på att det ska ta några månader. Men helt klart en annan känsla före mens denna gång, det går inte komma ifrån men jag är ändå rätt säker på att den dyker upp inom några dagar....

Hoppas din doft beror på positivt resultat :)

• Nykär15

Trist...väntar mig detsamma inom några dagar. Nya tag tjejen! Kram!

Maran73 skrev 2016-01-29 17:21:03 följande:

Mens, hela två-tre dagar för tidigt... El iaf pre-mens, lite brunt sådär ni vet. Hela denna cykel har varit ytterst märklig! Jahapp, mot försök tre...

• Nykär15

Har du inte testat positivt så lär det nog vara mens...

Här känns som mensen kommer vilken sekund som helst...satt i menskoppen förebyggande för jag är på väg på jobb...

Maran73 skrev 2016-01-30 07:35:33 följande:

Vad tror ni, för tidig mens som är rikligare än normalt och mer ont i ryggslutet. Supertidigt missfall?? El bara svajig cykel...

• Nykär15

Så trött på min kropp :(

BIM+2, ingen mens och inget plus...igår hade jag väldigt starka menssmärtor som jag brukar dag ett, bröst som är jätteömma, frossa osv allt som det ska och tänkte vad skönt, då är cykeln rätt iaf...haft menskoppen i men inte en droppe blod hittills???

Testar negativt så inte gravid...

Kan inte bara tanten komma så jag kan börja med rosenrot och sikta på försök nr 2???

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016