Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Pluttan skrev 2016-02-15 09:59:23 följande:
    Så typiskt att han reser under äl. Blir han borta länge? Men tänk så här att spermierna kan överleva inne i dig i typ 3 dygn (ibland mer beroende på hans kvalitet och hur miljön hos dig är med fertila flytningar. Kort och gott så behöver det inte vara lönt att missa denna gången.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Nej över natten fred-lör och sen måndag-tisdag. Vet ju inte om miljön i mig är tillräckligt bra eller hur dugliga hans spermier är :/ så då vill man inte missa viktiga dagar. Sätter ett tidigt larm så vi kan köra innan han åker :)
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-15 11:12:52 följande:

Är SÅ sur!!! PMS? Nikotinbrist? Ingen aning, sur är jag iaf... BIM runt 25:e, vill bara få det överstökat känns det som, har nog inte bitit denna månad heller.

Hoppas på grav.hormoner här! ;) är ju långt kvar till BIM, ge inte upp!
  • Nykär15
    Emeff skrev 2016-02-15 21:04:24 följande:

Jag är på BIM +4 idag och menstecken lyser med sin frånvaro. Testade i lördags & söndags morse. Negativt...

Har varit sen med mensen två ggr tidigare. De två ggn var jag med barn. Jag blir galen på detta. Kan mensen komma nu bara om det ändå inte är nåt!

Har du fått positivt efter bim då med? Håller tummarna för plus!!
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-16 00:10:59 följande:
    Herregud trodde nästan det var jag som skrivit detta. Min mens slutade i fredags, äl runt söndag/måndag gissningsvis. Struntar i ältester denna månad och bara kör på. :) Min man reser bort tre dagar onsdag-fredag. Jag har ju fått för mig att jag har tidig äl, för det är då det känns i kroppen medan testerna aldrig varit fullt positiva. Så känns så himla typiskt att inte kunna pricka varje dag denna vecka. Han har dessutom bastat i helgen. Vilket jag hört inte är bra alls. Så vi gör det bästa av det hela nu så får vi se.
    Oj ja verkligen lika odds för oss denna månaden då!
    Har sagt till min att undvika rövvärmen i bilen ;)
  • Nykär15

Värme på pungen är inte bra, läste att folk som sitter mycket, har rövvärme mm har sämre kvalité, de blir slöa av det... Stod på nån sida med tips man kan åtgärda själv för att öka fertiliteten.

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-17 08:52:24 följande:

Godmorgon! Har bestämt oss för att söka hjälp om det inte blir ngt plus denna månad. Känns som att vi inte kan vänta mer på en "oassisterad" befruktning. Då menar jag inte nödvändigtvis IVF utan kanske ngn form av hormoner etc. Iaf kolla äggreserv osv. To be continued...

Hur länge har ni försökt själva och hur gamla är ni?

Vi kommer testa 6 försök själva..sen vågar vi inte vänta längre pga min ålder...

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-17 12:01:51 följande:

Jag är 42,5 och sambon blir 40 i år. Tog ut spiralen i slutet av juni 2015, blev gravid efter ca 4 månader men fick missfall i november. Så egentligen är detta bara försök tre om man tänker att vi "började om" från missfallet, men ändå... I denna ålder måste man ju bestämma sig fort för tex IVF. Chanserna sjunker för varje månad känns det som...

Ja ingen tid att förlora, så tänker vi med. Men eftersom jag "bara" är 39 så testar vi iaf 6 månader själva först.
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-17 12:41:59 följande:

Absolut, men du är ju rena lammungen med dina 39 år så jag tror säkert att det kommer gå vägen för er!

Hahahaha ja vi får väl se! ÄL till helgen, alltid lite extra mysigt när man vet det har en chans att bli nåt :) ska köra utan ÄL-tester denna månaden, bara slappna av, njuta och ha sex varje dag och sen hoppas på det bästa :)

Gick ut stenhårt förra gången ju med att ha koll efter att spiralen åkte ut, men mycket berodde ju på att jag inte hade nån aning om var i min cykel jag befann mig..men nu har jag hunnit ha mens två gånger och får hoppas jag har ÄL som jag ska och tänker försöka att inte tänka så mycket. Har ju aldrig fått positivt helt på ÄL-tester ändå men har ju ändå vart gravid och fått två underbara barn så jag tror bara testerna är slöseri av funderingar för mig...däremot tillåter jag mig att missbruka grav.tester lite, iaf från 5 dgr före BIM...

• Nykär15
    elvatolv skrev 2016-02-17 13:09:56 följande:

Jag blir 42 i år så chanserna är inte så stora kanske. Vi har försökt ett år men inte så aktivt varje månad. Vi är mer så, blir det så blir det. Kommer inte söka utredning eller så.

Hoppas det ska funka för er!

Vi vill väldigt gärna eftersom han inte har några egna sen innan..jag är rätt lugn, kanske för att jag ändå har två barn som jag älskar över allt. Men vet att om vi inte får till det så kommer kanske hans längtan efter egna påverka vårt förhållande negativt vilket hade vart förödande för han är verkligen mannen i mitt liv och jag vill så hemskt gärna uppleva detta tillsammans med honom. Men än så länge är jag trots det lugn och har hopp om att det ska funka...

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-17 14:20:33 följande:

Hmm blir kanske extra angeläget när den ena parten inte har barn. Jag vill gärna, men det som gör att jag är beredd att försöka IVF t ex är nog att min kille inte har barn, annars hade jag nog tyckt att vi skulle "nöja oss". TROR jag iaf.

Ja men precis, det känns viktigt för att han ska få dela den glädjen och upplevelsen. Jag vill hemskt gärna vara gravid och få en liten till med, men jag ser det verkligen som en bonus och är så tacksam för de barn jag redan har och hade jag träffat en kille med barn sen innan så tror jag nog att jag hade vart nöjd och att vi inte skulle ha fler. Men nu känns det som något kommer saknas oss annars, vi blir mer kompletta om vi får dela detta.
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016