Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Försöker med göra noteringar på sådant jag känner i min app.

• Nykär15
    Mammut skrev 2016-02-24 23:40:29 följande:

Dag 36 :/

Fast vet ju att det är min pcos, fast ju äldre jag blivit ju mer regelbunden mens har jag fått.

Rosenroten funkar bra för mej iallafall. Älsekret kommer snabbt och sen vitt några dagar senare, nää det tog sig inte... älsekret igen osv.

Min kropp är väl lite udda men den kör flera möjligheter även om det inte säkert blir äggsläpp jämt. Sista dagarna jag fick älkänningar var för 5 dagar sen och det slutade med vattniga flytningar som är positivt iallafall... de sista som ska ske för att lösa upp allt segt. Många blir gravida utan det, men sägs vara mycket gynnsamt.

Har inte tänkt så mkt på bäbis sista tiden, utan nu tänker jag mer på renovering av huset. Rätt skönt ändå. :) Kikar in här ändå då och då... önskar ju att få gratta någon snart.

Aha så det är därför det blir så blött efter äl? Vi fick en stor pöl i sängen efter sex (ursäkta det är lite äcklig info) sist runt ÄL och han sa att ja, det har ju hänt en gång innan och då mindes jag det. Men aldrig sett det som något bra, förrän nu då när jag läser detta :) och vi faktiskt försöker bli gravida. Väldigt mycket som vatten, helt luktfritt. Känns väldigt märkligt när det händer....

Är på ÄL+7 nu...hoppas förstås börja känna nåt annorlunda i kroppen snart som skulle tyda på att det kan ha tagit sig, men har bara samma känningar som sist så mitt huvud är inställt på mens om en vecka...

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-02-25 10:50:57 följande:

Jahapp, som väntat kom mensen på utsatt dag. Bara att börja om då. Men nu ska vi ju till gyn den 8 mars, det känns bra att på något sätt ta en paus och "överlämna det hela till vetenskapen". Ett plus är ju att det är löööööning idag!

Tråkigt,..men skönt det snart är dags för gyn.besök! 

Ja lönen var välkommen! Blir en kort tur på stan i em...dock längtar jag tills man får börja kolla på lite småttingkläder :) även om jag fuskat lite och sytt en del redan...köpte även en jättesöt lite stickad overall från Newbie på tradera som jag spanat på men inte haft en bäbis i tankarna...så vill verkligen ha den. Oavsett årstid en ev liten kommer så blir det för den är inte tjock utan funkar lika bra en sommarkväll om man är ute eller så. 

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-25 16:21:05 följande:
    Det låter mer som om du squirtar :)
    Njae det tror jag inte...
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-25 16:21:05 följande:
    Det låter mer som om du squirtar :)
    Men klart...kan ju vara så förstås! Får testa medvetet squirtande helt enkelt ;)
  • Nykär15
    Pluttan skrev 2016-02-25 11:29:11 följande:

Fick mens i tisdags. Vi har tillsammans (jag och mannen) beslutat att vi kommer inte gå vidare med utredning via gynmottagningen. Nu hoppas vi att naturen är med oss ändå (håller tummarna för oss).

Håller tummar o tår för er! VI kommer ju med få klara oss själva, hade ju annars tänkt ta hjälp i sommar men eftersom reglerna var tuffare för utredning så är det för sent för oss, annars måste remiss vara skickad inom tre veckor och det är för tidigt, vi har ju fortfarande nån slags tro om att vi ska kunna fixa detta på egen hand. Så vi sitter i samma båt kan man säga. Funkar det inte under detta året däremot så får vi se om vi kommer gå vidare till privat IVF nästa, det tror jag eftersom vi hemskt gärna vill ha ett gemensamt barn. Men däremot ger vi oss nu lite mer tid själva...vilket faktiskt känns skönt och mindre stressand på nåt konstigt vis.
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-26 05:49:37 följande:
    Ja kör på ;)

Ska testa, har nog aldrig känts så lockande för det känns konstigt att vilja få det pisseblött liksom..hehe men mannen verkar ha uppskattat det båda gångerna det faktiskt hänt, själv har jag inte reagerat nåt på att det kommit nåt men däremot haft det väldigt skönt..tror mig veta vilken position som är den som utlöst dessa fontäner hehehe

Vi pratade iaf om det igår och han tyckte vi skulle testa lite mer målmedvetet iaf :)

• Nykär15
    Vonzan skrev 2016-02-26 06:36:09 följande:

Hej alla!

Hoppar också in i tråden. Jag och min sambo är båda 40 år och ingen av oss har barn sedan tidigare. Inväntar fast anställning i april innan vi sätter igång bebisverkstan

Välkommen säger jag med! Om du går över på fast i april så kan ni ju börja redan nu, hinner ju inte synas nån bäbismage till dess :)
  • Nykär15
    Pluttan skrev 2016-02-26 09:29:57 följande:

Fast vad fasen är nu detta????Ärligt talat så har jag inte blödit knappt något alls. Åtminstone otroligt sparsamt. Visst jag brukar ha lite mens men absolut inte såhär. Hmmm...... Jävla strul. Och natten tills idag hade jag bara ljust bruna flytningar.

Har du testat så du inte är gravid trots allt?? Ibland jävlas kroppen med en...sist hade jag riktig mens en dag, sen absolut inget i två dagar, inte ens missfärgade flytningar. Sen mens som vanligt igen i 5 dgr. ÄL hade jag 14 dagar efter den där första blödningsdagen, så jag räknar mensens första dag från den, men hade som sagt två blödningsfria dagar emellan...jäkligt skumt!
  • Nykär15
    Siggan skrev 2016-02-26 10:15:08 följande:

BIM -4. Svårt att låta bli att testa, fast jag "vet" att det blir negativt.

Håller tummarna før er alla!

Jag kommer testa på BIM-4 på söndag ;) kan inte hålla mig även om jag vet att jag likaväl och förmodligen får ett minus..men är ju det att jag plussat den dagen med mina andra två, så jag sätter det som gräns för mig innan jag får lov testa. Sen får jag ta ett om dagen fram till mensen kommer om jag vill, har billiga stickor så det känns inte så dyrt att göra.

Med de andra barnen har jag börjat testa tidigare men bara fått blanka innan BIM-4 så tror det är min gräns typ :)

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016