Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Mestis skrev 2016-03-15 05:51:54 följande:

Hej, jag tror jag har plussat idag! Testet är dock väldigt svagt, men det är bara BIM -4 och kroppen visar vissa tecken på att det stämmer! Denna oro å väntan!

Åh grattis!!
  • Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-15 08:58:10 följande:
    Tack Nykär, än är det lite tveksamt då det är svagt! Skall testa på BIM igen med indikator ;)

Förstår oron....jag hade själv precis missfall på BIM+1...går nu och väntar på första ÄL efter missfallet...hoppas den kommer framåt helgen.

Du verkar ju ha väldigt lätt för att bli gravid då, har du kollat upp nåt om varför du inte behåller dem? Äter du några tillskott för att förhindra det eller öka chanserna på nåt sätt att bli gravid?

Jag provade ju rosenrot förra omgången då när jag blev gravid, ville få ordning på min cykel som krånglade lite efter spiralen...det blev klart mycket bättre och ÄL var väldigt tydlig och jag blev ju gravid. Men har läst både bra och dåligt om rosenrot och är förstås nojjig att det påverkade att jag fick missfall. Så denna gången kör jag utan men är lite inne på munkpeppar kanske nästa omgång om det inte tar sig denna...men vet inte om det är bra laborera för mycket?

• Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-15 17:22:37 följande:
    å

Ja jag är utredd. Finns inga synliga fel. Men jag har RA vilket dom gissar har en påverkan.

Jag vill hoppas å tro att jag är gravid. Men läste idag att ägget fäster samma vecka vi plussa tidigt. Så ja man kan ha blivit positivt befruktas, men sen skall det fästa också. Därav många mf i anslutning vid plusset :(

Jag har alltid haft kraftiga symptom. Känner alltid när ägglossningrn är på G och inträffar. Och blir jag gravid går inte symptomen över. Sedan avtar de strax före missfall :( lr pågått till vecka 15.

Så nu börjar dagar med stress att alltid känna ngt.

Vad är RA?

Klart du är gravid! Och jag hoppas innerligt att du får behålla den lilla denna gången Hjärta

Fast du kan ju inte få plus innan ägget fäst, det är ju då hcg börjar stiga när graviditeten framskrider som den ska. Så är ju först ca 2 dgr efter ägget fäst som man ska kunna få plus. Ibland fäster ägget så tidigt som på ÄL+5 men ibland först på dag 10. Så man kan ju få plus 7 dagar efter ÄL om det fäste fort. Men bäst är ju om det fäster lite senare, för från att det har släppt så ska det ju dela sig och mogna rätt och det tar ju ett visst antal dagar. Så äggen lär ju fästa i dig men sedan händer det något, utvecklas väl inte som det ska av någon anledning. Men eftersom du får plus så sitter det ju en liten som fäst iaf.   

Man vet ju inte hur ens äggkvalité är, det är ju den som blir sämre med åldern och inte själva livmodern.

• Nykär15

Ja denna väntan...hela tiden. Men försöker att njuta de dagar som ändå inte kan visa varken ÄL eller är för tidigt känna grav.tecken, och även under mensen. Så inser att det totalt är färre dagar än man tror som det ändå är värt känna efter en massa...låter kanske flummigt men funkar riktigt bra för mig att dela upp det lite så. Annars känns allt som en enda stor hopplöst lång väntan....hahaha

• Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-16 14:25:23 följande:
    RA står för Reumatism fick det i samband med första graviditeten.
    Å jag hoppas du har rätt om graviditeten, lidande att vänta till lördag :(
    Så himla skönt att läsa dina lugnande rader om äggfästet. Hade ingen aning! Men jag vet inte om det har ngt med min äggkvalité  att göra. Fått missfall sen jag var 21 år :(

Tror du citerade fel inlägg eftersom jag läser att du svarar på det jag skrev ;)

Vad hemskt med så många missfall. Men skönt att du klarat att bära 3 friska graviditeter ändå, då vet du att det kan gå vägen med. Hoppas det ska gå bra denna gången! Och skönt jag kunde lugna dig lite med min info :)

• Nykär15
    mariatheresia skrev 2016-03-17 06:27:42 följande:

Bim imorgon eller lördag, första försöket efter mf i januari, brukar vara rött på pappret några dagar innan inget än dock blank sticka så bara att fördriva tiden nu.

Behöver inte vara kört än. Hade du koll på ÄL?

Jag hade ju mf nu precis, håller på med ÄL-stickor nu då jag har kännigar att det är på gång. Hade starkare igår än i förrgår, hoppas på positivt idag.

• Nykär15
    mariatheresia skrev 2016-03-17 13:31:42 följande:

Jag har full koll på allt. Blödde bra efter missfallet. Var ju tvillinggraviditet i v 10. Hade sen en period utan blödning på 10 dagar sen kom vanliga mensen och hade äl som innan dag 14 nu dag 27 och brukar småblöda dag 25-27 sen dag 28/1 drar det igång med syndafloden. Ända gången jag inte blöt innan är när jag plussade i december. Kan ju vara att jag inte haft äl men testen var starka och jag kände den eller så är min cykel längre det får tiden utvisa

Har iaf inte gett upo än

Nej klart du inte ska ge upp hoppet, tycker det låter väldigt hoppfullt! Spännande!!
    Hade vart skoj med plus i tråden :)

Längtar hem...ska ta mitt ÄL-test i em som vanligt kl 17 och hoppas på positivt efter två dagar av molvärk som jag brukar ha vid äl. vill ju gärna se att den kommer som den ska efter missfallet...

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-18 07:47:07 följande:

Just nu finns jag här i bakgrunden. Orkar inte riktigt vara aktiv <3

Kramar om Hjärta tänker på dig och hoppas du finner nya krafter framöver.
  • Nykär15

Gårdagens (starka) och dagens ÄL-test, precis som jag gissade att ÄL var igår/inatt

Nu den låååånga väntan till BIM 3/4....

• Nykär15

Ogilla...vill ju se plus!

mariatheresia skrev 2016-03-18 20:24:05 följande:

Här är tant röd på g fick rött på pappret så väldigt punktlig men brukar förbereda mig redan dag 25 så tror min cykel ändrat sig lite.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016