40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
Hur gammal är hon?
Kämpar själv med några kg som ska bort.,,helst innan grav.kg kommer...0,5 kg på en vecka...går segt!
Min dotter har påbörjat abort idag, VUL visade även att hon har PCO.
Jag har äl idag, sex senast i lördags, fick inte till det varken i natt eller morse. :( Han får prestationsångest av att veta (ibland) sedan har det varit stressigt och mycket omkring oss. Hade man inte haft åldern att tänka på hade det nog varit självklart att pausa försöken denna månad. Jag känner att jag inte har råd med det.
Tack för era kramar och stöttande ord. <3
Tack snälla, men jag avvaktar med att ropa hej ett tag tror jag... Tycker det borde vara starkare på BIM, plus att jag har en yttepytte flytning som är typ... gulrosa? Beige? Känner också som en slags molvärk i slidväggarna, det händer ibland men vad det betyder nu vette sjutton...
Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.
Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.
Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?
Här är jag kissnödig heeeeeela tiden. Hoppas det är positivt i det hela med hahaha vaknar 3-4 ggr/natt i stället för en...och igår kändes det som jag kissade konstant.
Jag har ägglossningsvärk idag. Dottern går igenom aborten. Undrar om inte min värk känns kraftigare som någon form av sympatismärta med dottern.
Hon har ont och är ledsen. Min lilla dotter :'(
Det är inte lätt allt detta hörrni.. Tack f pepp alla, vi får se vad ett digitalt CB säger imorgon... O håller tummarna f nykär o att allt ordnar sig för din dotter Galenlängtan! Själv är jag lite trött på "maran" så jag vågar mig på att avslöja mitt förnamn... Maria heter jag, hej på er!
Fy... Är det en farmakologisk abort? Sådana är inte roliga... Inga aborter är roliga förstås men tror inte man mår fullt lika dåligt fysiskt efter en skrapning. Stackars! Kramar
Jag är på, bra idé!
It's official! Hoppas hoppas HOPPAS att vi får behålla grynet denna gång!!! Håll alla era tummar och tår snälla... Superglad, nyförlovad och nybefruktad, kan det bli så mycket bättre?!
Jag skapar gärna en facebook grupp eftersom intresset verkar för. Jag heter Malin Hansson har ritad huvudfoting som profilbild. Adda mig så lägger jag till er i gruppen.
Hej ny här! Efter min senaste graviditet för 10 år sedan är jag här igen!!
Det är med blandad förtjusning jag visade två streck på Stickan i dag???? Har försökt i över ett år men inte lyckats. Efter skilsmässa, flytt , ny sambo med spelberoende och jag som mått dåligt i över två år! Vet nu inte om jag vill ha barn vid 41 år ålder!! Min sambo ska fylla 50 och trodde inte han kunde bli med barn på vanlig" väg! Han har en dotter på 10 !Ge mig råd snälla?
Bland dom dåliga äggen måste det ju också finnas några bra! Dessutom har jag förstått att kroppen också försöker vara selektiv med vad den släpper iväg. Man får ju också vara tacksam över att den snabbt hajar när det inte blev bra, kan bara tänka mej hur påfrestande ett senare missfall skulle vara. Det finns trots allt oändligt många solskenshistorier; min ehgen mormor var nästan 44 då hon fick sin sladdis, och min farfars mamma hade fyllt 46! Kunde dom förr så kan vi nog också nu.
Gynekologen jag träffade nu iom missfallet menade att sålänge man har regelbundna cykler så brukar nog kroppen vara redo. Sen kan man förstås inte heller veta om missfallen beror just på ålder ... Jaja. Det var kvällens pepptalk.
Hej alla +40 som vill bli gravida. Jag är snart 39 år, med 4 barn födda -02, 04, 09 och -14. Den första kom till med hormon, den andra av bara farten. Sen tog det stopp, fem år senare och ett par hormonkurer så blev det äntligen + på Stickan. 2012 fick jag börja äta levaxin pga ämnesomsättnings rubbningar. Hösten 2013 höjdes dosen och feb 2014 blev jag gravid. Har inte skyddat oss på fem år och först då blev jag gravid. Har ni kollat upp sköldkörtel värden? Tsh värdet styrs från hypofysen och det är den som skickar signaler för ägglossning. Det värdet kollas upp när man blir gravid, men om den är hög redan innan så blir det svårt att bli gravid. Jag har inte riktigt funderat på en femma, men kände att jag ville komma in och be er uppmärksamma vad som kan vara boven till att det inte blir ett pluss. Det behöver inte vara åldern. Lycka till och hoppas ni får ert efterlängtade pluss under våren. ??????