![Galenlängtan](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Ja det har fått mig att inse en hel del om mig själv. Mycket mer än vad jag trodde i mitt humör är påverkat av menscykeln. Periodtracker är toppen, en gratis app och enkel att fylla i. Bra att kunna gå tillbaka och se tidigare månader.tovalisa skrev 2016-02-24 19:45:40 följande:Smart att skriva upp! För det är ju sjukt konstigt hur man glömmer från månad till månad; som om man aldrig hade varit med om pms någonsin tidigare i sitt liv, tex.
-
Kanske har det ett sammanband även för dig med att cyklerna blir jämnare och rosenroten. Skönt att tänka på annat. Det låter sunt. Här tänker jag alldeles för mycket kring allt som kretsar kring detta.Mammut skrev 2016-02-24 23:40:29 följande:
Dag 36 :/
Fast vet ju att det är min pcos, fast ju äldre jag blivit ju mer regelbunden mens har jag fått.
Rosenroten funkar bra för mej iallafall. Älsekret kommer snabbt och sen vitt några dagar senare, nää det tog sig inte... älsekret igen osv.
Min kropp är väl lite udda men den kör flera möjligheter även om det inte säkert blir äggsläpp jämt. Sista dagarna jag fick älkänningar var för 5 dagar sen och det slutade med vattniga flytningar som är positivt iallafall... de sista som ska ske för att lösa upp allt segt. Många blir gravida utan det, men sägs vara mycket gynnsamt.
Har inte tänkt så mkt på bäbis sista tiden, utan nu tänker jag mer på renovering av huset. Rätt skönt ändå. :) Kikar in här ändå då och då... önskar ju att få gratta någon snart.
-
Beklagar den nedrans mensen men skönt att ni har inbokat gynbesök :) ringde för två veckor sedan till gyn. De skulle skicka en kallelse, de sa att det var lång kö men har fortfarande inte ens fått någon kallelse. Så får nog ringa igen. Gött med löning :)Maran73 skrev 2016-02-25 10:50:57 följande:
Jahapp, som väntat kom mensen på utsatt dag. Bara att börja om då. Men nu ska vi ju till gyn den 8 mars, det känns bra att på något sätt ta en paus och "överlämna det hela till vetenskapen". Ett plus är ju att det är löööööning idag!
-
Beklagar mensen och håller tummarna med er!Pluttan skrev 2016-02-25 11:29:11 följande:
Fick mens i tisdags. Vi har tillsammans (jag och mannen) beslutat att vi kommer inte gå vidare med utredning via gynmottagningen. Nu hoppas vi att naturen är med oss ändå (håller tummarna för oss).
~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~ -
Det låter mer som om du squirtar :)Nykär15 skrev 2016-02-25 08:44:48 följande:
Aha så det är därför det blir så blött efter äl? Vi fick en stor pöl i sängen efter sex (ursäkta det är lite äcklig info) sist runt ÄL och han sa att ja, det har ju hänt en gång innan och då mindes jag det. Men aldrig sett det som något bra, förrän nu då när jag läser detta :) och vi faktiskt försöker bli gravida. Väldigt mycket som vatten, helt luktfritt. Känns väldigt märkligt när det händer....
Är på ÄL+7 nu...hoppas förstås börja känna nåt annorlunda i kroppen snart som skulle tyda på att det kan ha tagit sig, men har bara samma känningar som sist så mitt huvud är inställt på mens om en vecka...
-
Ja kör på ;)Nykär15 skrev 2016-02-25 17:50:39 följande:Men klart...kan ju vara så förstås! Får testa medvetet squirtande helt enkelt ;)
-
Välkommen hit :) Hade samma tanke som "Nykär" om att sätta igång direkt. :)Nykär15 skrev 2016-02-26 07:55:51 följande:Välkommen säger jag med! Om du går över på fast i april så kan ni ju börja redan nu, hinner ju inte synas nån bäbismage till dess :)
-
Herregud vad tiden sniglar mellan ÄL och BIM. 10 dagar kvar, efter tre timmar, ah fortfarande 10 dagar kvar... Ändå försöker jag hålla igång med annat och har ju jobbet men tankarna är hela tiden till "barnverkstan"
-
Oh så spännande :) Vänta en dag eller två och testa igen.tovalisa skrev 2016-02-27 20:15:07 följande:Gjorde precis ett test (early predictor) på äl +10 och ser ett svaaaaaagt streck. Frågade min man om han tycker att det är grått eller rosa, och han säger rosa. Vet inte vad jag ska (och vågar!) tro?!
-
Va, wow ska vi äntligen få ett plus i gruppen! :D Kul! Grattis!!!Nykär15 skrev 2016-02-29 20:43:21 följande:
Åhh ! Tog ett CB...skulle ni våga berätta för killen i detta läge? Eller för tidigt? Två test kan väl inte ha fel, svaga förstår jag...BIM först på torsdag/fredag ju.
Segt med mens :( kram!