Inlägg från: Galenlängtan |Visa alla inlägg
  • Galenlängtan

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Maran73 skrev 2016-03-08 22:08:00 följande:

Rapport från första gynbesöket. Trevlig, rolig och uppmuntrande gynekolog som dock var ganska knapphändig med info. Stressad tror jag pga kö i väntrummet... Fyllde raskt i en provblankett till labb och gav oss en ny tid till nästa vecka, då blir det ultraljud av äggstockar och sedan troligtvis en remiss för röntgen av äggledare. Först ska vi "kolla hormoner och fysiologin, så tar vi det därifrån". Han menade att även om graviditeten i höstas slutade i MF så "har ni det som krävs och ni är kompatibla, det är ett bra betyg!" Sa också att det inte är kört och att den äldsta han hjälpt att få barn var 46 år. Känns bra!

Låter positivt förutom att jag inte gillar när de stressar på när man är där :) Härligt att det är i gång!
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-08 07:40:59 följande:
    Jag går en golfkurs, så det upptar mycket tid med och är kul :) ska spela lite idag!
    Toppen med roliga aktiviteter som får oss att tänka på annat. Jag håller på med teater och kör :)
  • Galenlängtan
    mamo74 skrev 2016-03-09 05:41:58 följande:

Har BIM idag men ingen mens i sikte. Tog ett test imorse som var negativt. Spelar det någon roll när jag testar? Tog ett när jag gick upp vi 05.00. Men jag går även upp på natten och kissar ca 2 ggr per natt. Är det bättre att testa då?

Jag tror det ska vara minst 4 timmar sedan sist man kissade
  • Galenlängtan

BIM + 2 tredje dagen med lite lite brun flytning per dag och minus på stickan. Vad håller min kropp på med? Min största rädsla är att allt är ett tecken på klimakteriet heela tiden. Fortfarande inte fått någon kallelse till gyn, ringde för säkert 4 veckor sedan. I morgon ringer jag och kollar hur det går.

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-09 19:56:40 följande:
    Jobbigt :/ hoppas du får komma dit snart.

Jag och killen pratade ikväll om att kolla upp äggreserverna...han sa; men tänk om det visar sig vara dåligt? Blir inte det ännu mer stressande då?
    Sa att om det är dåligt kanske vi istället ska överväga göra äggplock att spara? Så vi får se..jag tycker det hade vart skönt veta och sen göra en plan efter det.
    Tänker desamma kan vara bra att kolla upp och eventuellt spara om det ser skralt ut. När jag var 36 kollade de upp mina ägg, då såg det jättebra ut men det kan ju ha ändrats mycket sedan dess.
  • Galenlängtan
    Pluttan skrev 2016-03-09 19:57:08 följande:

Fick värsta slaget i ansiktet ikväll. Vi hade ju som sagt bestämt oss för att inte gå vidare med fertilitetsutredning att vi bestämde oss för att försöka på egen hand. Hade ju dessutom fått positivt på cb äl-test två månader i rad.

Då kom smällen!! Läkaren ringde och talade in på svararen att enligt mina prover som togs i februari påvisades att jag inte har någon ägglossning

Nu vändes min tillvaro totalt upp och ner.

Hoppas naturligtvis att det beror på min övervikt (läs fetma). Håller på att gå ner i vikt men har som sagt många kilon kvar

Just nu bara gråter jag.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Konstigt att ältester visar positivt då, din äl har inte kommit igång på grund av att du gått ned i vikt då? Jag behöver också gå ner. Så himla svårt bara kulorna sitter fast känns det som :(
  • Galenlängtan
    Galenlängtan skrev 2016-03-09 21:34:25 följande:
    Konstigt att ältester visar positivt då, din äl har inte kommit igång på grund av att du gått ned i vikt då? Jag behöver också gå ner. Så himla svårt bara kulorna sitter fast känns det som :(
    Kulorna=kilona hehe
  • Galenlängtan

Min dotter är gravid, vi ska på undersökning och samtal i morgon. Hon kommer 99% göra abort sa hon idag. Allt känns så svårt nu. Jag stöttar henne i vad hon än gör men i mig bär jag svåra känslor. Varför fick inte jag bli gravid. Just nu känner jag mig gammal och tjock. Jag lyckas inte hålla mig ifrån socker och snabba kolhydrater. Jag kommer igen, just nu känns allt så tungt!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016