Funderingar!
Hej!
Jag har en underbar bonusdotter på 9 år snart och har inga egna barn än och det påverkar säkerligen i hur hård eller inte hård jag är mot henne.
Jag och pappan har henne på heltid och hennes mamma har henne på loven.
Redan efter ett dygn häver hon ur sig vad har ni för regler hemma för hon kan inget. Hon påstår att hon tuggar med öppen mun vilket hon inte gör här hemma och att hon springer hur som helst vid vägar, parkeringar med mera
När hon är ute med oss så frågar hon om hon får springa lite i för väg och det får hon oftast bara när det inte finns bilar i närheten. Visst kan erkänna att jag får vara lite hårdare mot henne vid busshålls platser att man inte leker.
Vid vägar vi ska korsa så väntar hon in oss och väntar alltid till grön gubbe om det är trafikljus och annars håller hon oss i handen.
Hennes mamma har tjatat ända sen hon var lite om att hon måste ha en grov ADHD vilket varken skolan eller dagis har märkt något av. Nu igår så skrev hon att hon istället bara har mild adhd eftersom hon är så duktig i skolan och säkerligen skärper sig där.
Dock varje gång hon är där nere får vi hem en unge som är livrädd för att göra fel och börjar storgråta om hon råkar göra fel och vi säger till henne.
Hon är orolig när hon ska ner varje gång och när hennes mamma ringer henne här hemma vill hon oftast inte prata med henne.
Det kan till läggas att hennes storebror har adhd och värre då han har problem i skolan. Bonusen är även rädd för sin storebror vilket hon ett antal gånger uttryckt.
Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg förutom att ventilera.