Inlägg från: Anonym (skolkurator?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skolkurator?)

Funderingar!

Jag skulle börjat med att kontakta skolans kurator. Säga att ni får hem en ledsen rädd tös och undrar om det inte vore bra om hon fick prata av sig med en utomstående.

Baserat på det du skriver så blir jag lätt fundersam över biomammans beteende. Tvångsklippning? Är hon väldigt ovårdad hos er och mamman kommenterar till pappan att ni inte håller efter och klipper luggen eller frisyren? Många nioåringar åker till exempel själva skolbuss och klarar sig alldeles utmärkt i trafiken, men ska ju inte befinna sig själva i trafikfarligare situationer som att passera en sjuttioväg.

• Anonym (skolkurator?)

Åh, så som straff för att hon suger på håret så klipper jag henne! Nej inte snyggt gjort! Bara det hade jag nog begärt möte hos familjerätten för.

Synd hon inte berättade mer för kuratorn. Finns det någon möjlighet för dottern att föra lite dagbok/minnesanteckningar? I telefonen kanske med lösenordsskydd. Så hon kan skriva ner och då blir det lättare att prata med kuratorn?

Jag har en nioårig dotter, är skild från hennes pappa. Skulle hon komma en dag kortklippt skulle jag bli rätt arg på pappan. Sånt pratar man om, kanske inte direkt att han ska be mig om lov eftersom vår dotter pratat om det då och då, men berätta att nu har vi bokat klipptid. Samma sak med att ta hål i öronen, det snackar man om innan.

Svar på tråden Funderingar!