• Anonym (Vad)

Funderingar!

Vad menar du med "redan efter ett dygn"?

Varför har mamman dottern så sällan? Troligen skulle allt bli bättre om de träffades oftare och fick ett närmare band till varandra.

Eftersom adhd är ärftligt så är det inte konstigt att mamman oroar sig över det och därav är mer överbeskyddande mot sin dotter.

Mitt barns halvsyster har adhd och hennes mamma har tjatat sen mitt barn föddes på att jag måste kolla upp det eftersom deras gemensamma pappa har det.

Mitt barn har det dock inte, aldrig haft minsta misstanke om ngt fel alls.

Är du helt ny i familjen?

• Anonym (Vad)
    Sandra8978 skrev 2015-11-03 19:35:05 följande:

Hej,
    jag har en bonus på 7. Jag är en rätt strikt, men kärleksfull förälder, enligt egen utsago.

Biomamman du beskriver låter lite som en idiot.
    En nioåring som inte får gå i förväg utomhus, som får bannor om hon tuggar med öppen mun.

Nej det är biomamman som är för hård, baserat på det du beskriver.

Att biomamman är överkänslig kan man dock ha viss förståelse för, med en adhd-unge sen tidigare.

Måste ert barn tillbringa tid där om hon inte mår bra av det?
    Vem har vårdnaden?

Det är klart att en 9-åring inte ska tugga med öppen mun! Ts och pappan kanske själva är ouppfostrade på det sättet så dem inte ser hur illa det är?

Det vore bra om relationen kunde förbättras genom att träffas OFTARE inte mer sällan. Dottern behöver sin mamma och det är verkligen dåligt av mamman att flytta så långt!

Har ts och mannen möjlighet att flytta närmare? (även om det inte borde behövas att pappan ska flytta efter mamman så kan det vara en bra ide om möjligheten finns - för dotterns skull)
Svar på tråden Funderingar!