Inlägg från: Anonym (orolig bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig bonusmamma)

Funderingar!

Hej!
    Jag har en underbar bonusdotter på 9 år snart och har inga egna barn än och det påverkar säkerligen i hur hård eller inte hård jag är mot henne.
    Jag och pappan har henne på heltid och hennes mamma har henne på loven.

Redan efter ett dygn häver hon ur sig vad har ni för regler hemma för hon kan inget. Hon påstår att hon tuggar med öppen mun vilket hon inte gör här hemma och att hon springer hur som helst vid vägar, parkeringar med mera
    När hon är ute med oss så frågar hon om hon får springa lite i för väg och det får hon oftast bara när det inte finns bilar i närheten. Visst kan erkänna att jag får vara lite hårdare mot henne vid busshålls platser att man inte leker.
    Vid vägar vi ska korsa så väntar hon in oss och väntar alltid till grön gubbe om det är trafikljus och annars håller hon oss i handen.

Hennes mamma har tjatat ända sen hon var lite om att hon måste ha en grov ADHD vilket varken skolan eller dagis har märkt något av. Nu igår så skrev hon att hon istället bara har mild adhd eftersom hon är så duktig i skolan och säkerligen skärper sig där.

Dock varje gång hon är där nere får vi hem en unge som är livrädd för att göra fel och börjar storgråta om hon råkar göra fel och vi säger till henne.

Hon är orolig när hon ska ner varje gång och när hennes mamma ringer henne här hemma vill hon oftast inte prata med henne.

Det kan till läggas att hennes storebror har adhd och värre då han har problem i skolan. Bonusen är även rädd för sin storebror vilket hon ett antal gånger uttryckt.

Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg förutom att ventilera.

• Svar på tråden Funderingar!

Hej!
    Hon har henne bara på loven och några extra helger då mamman valde att flytta 35 mil bort ifrån pappan och tingsrätten ansåg att han var den bästa boendeföräldern.

Dottern vill inte heller åka ner heller.

Jag är ny i familjen  sedan snart 1 år tillbaks.

Hej!
    De har gemensam vårdnad men han är boendeförälder och föräldern med störst ansvar.

Min pojkvän funderar på om han ska dra in familjerätten igen då hon inte mår helt okej när hon är hos sin mor.

Hennes mamma klipper håret på henne mot hennes vilja. Tösen säger till oss att hon får mest skäll när hon är hos sin mor. Hennes mamma visar noll intresse för hur det går för henne i skolan. De gånger hennes mamma ringer när hon är hos oss så vill hon oftast inte prata med sin mamma.

Hej!
    Hon tvångsklippte henne en vecka och en dag efter att vi hade varit hos frisören och klippt topparna. Mamman säger till oss att det är för att hon suger på håret och att sluta hon inte suga direkt på håret eller så skulle hon klippa henne. 
    Min bonus sa då till sin mamma du får bara klippa topparna och 10 cm är inte topparna. Dessutom vill tösen ha en sned lugg den klippte hon rakt.

helt vansinnigt och det konstigaste är att hon klipper henne jättekort varje sommar och vi har berättat för mamman att hon vill spara ut till långt hår.

Hon har redan varit hos kuratorn men hon vill ju inte berätta riktigt heller då hon är lojal mot sin mor likaväl som mot sin far. uttrycker dock att hon inte vill åka ner.

Anonym (Vad) skrev 2015-11-04 09:33:56 följande:

Det är klart att en 9-åring inte ska tugga med öppen mun! Ts och pappan kanske själva är ouppfostrade på det sättet så dem inte ser hur illa det är?

Det vore bra om relationen kunde förbättras genom att träffas OFTARE inte mer sällan. Dottern behöver sin mamma och det är verkligen dåligt av mamman att flytta så långt!

Har ts och mannen möjlighet att flytta närmare? (även om det inte borde behövas att pappan ska flytta efter mamman så kan det vara en bra ide om möjligheten finns - för dotterns skull)
    För det första så har vi stenkoll på om hon tuggar med öppen mun eller inte. vilket hon inte gör här hemma. 
    dessutom varför för var gång jag skriver något här på familjeliv så ska jag och min kille alltid flytta närmare mamman. Visst har ett yrke som är stor efterfrågan på men jag har fast jobb och killen min har ett längre vikariat.
    Skulle vi flytta närmre så skulle vi få ett ännu mer helvete angående att hon måste till habiliteringen för utredning.
    Mamman har genom att anklaga pappan för övergrepp på dottern utsatt dottern för ganska så stor stress genom att polisen hämtar dottern på dagis för förhör. Vet ej hur mycket minnen hon har av detta.

Något som förbryllar mig är att hennes mamma aldrig tar dottern och hittar på något ensam med henne. Hon släpar alltid med sig hennes syskon och en tös på 9 år behöver ensamtid med en vuxen kvinna till exempel mamman och bara gå och shoppa eller något.
    jag och tösen åker till frissan bara jag och hon eller på kaninutställning.

Mamman flyttade för den nya kärlekens skull. Min bonusdotter har förutom en storebror också en lillebror plus en till syskon på väg hos sin mamma. Mamman var väl 100 % säker på att hon skulle bli boende förälder.

Vi får se vad som händer i framtiden.

Svar på tråden Funderingar!