• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2016-01-23 19:36:18 följande:

Nu ruvar jag! Vår blastocyst flyttade in idag! :)

Grattis!
  • loppi

Listan:

Kopiera den här listan och klistra in i ett nytt dokument.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

• loppi
    celavie1 skrev 2016-01-23 21:43:07 följande:
    Spännande! Tar du Pregnyl? I så fall gick det bra att bryta upp de där glaskapslarna?
    Hej,

Om de är som mina Menopur (skiljer sig sverige och uk) så följde jag denna:

Efter det krossade jag inte en enda!
  • loppi

Min läkare sa att jag bör ta taxi/bil hem efter äggplocket, stämmer det eller hur har ni andra gjort? IVF avdelningen ligger långt in på sjukhusområdet, så jag förstår inte hur en taxi skall hitta dit.

• loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-24 09:15:59 följande:
    Ja gud ja, det måste du. Du får inte köra själv efter äggplocket. Vet ju inte skillnaden i London, men verkar väldigt konstigt om ni inte också skulle få morfin och så vid ingreppet. Du måste åka bil hem, jag orkade knappt gå 100 meter till bilen liksom, så tycker absolut inte att du ska försöka med något annat <3 Har ni ingen bil? Kan ni låna i så fall?
    Perfect! Nu kan jag släppa den bollen.Firma bilen är inlämnad så vi har ingen bil nu. Ja, jag har hört att det blir morfin. Vi får ta taxi hem helt enkelt. I UK försäkrar man inte bilen utan det är personliga forsäkringar på dem som får köra bilen så man kan inte låna bilar här hur som helst. Skit tokigt system. Men jag antar att det är så för att det är så många bilar som blir stulna.
  • loppi
    celavie1 skrev 2016-01-24 10:10:34 följande:
    Tack för videolänken! Var ju väldigt bra och tydlig. Efter denna ska det nog gå bra
    Varsågod! jag klämde och krossade 5 flaskor och maken en... kändes lite stressigt! Men efter videon, gick det finemang! Nu sitter jag på ett överskott av vattenflaskor :). Tricket är verkligen att följa videon...
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-24 10:28:16 följande:
    Okej, men se till att fixa med taxi då! Hittar den inte så får din man i värsta fall möta upp taxin och guida den till dig. Det ordnar sig! När är det dags för plocket? Håller alla tummar för dig! <3
    Tisdag morgon! Maken är med mig eftersom det skall tas simmare också så jag får hjälp hem. Var du snurrig dagen efter också och hemma från jobbet?
    Tack för tummarna, börjar ju bli lite nervös! Städar hemmet och lagar mat för nästa vecka :)
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-24 11:06:10 följande:
    Ja just det, det är klart. Jag glömmer alltid bort de där simmarna, eftersom vi ju har donator
    Men man ska ju ha med sin partner oavsett, det är ju något man gör tillsammans
    Bra att du gör saker för att fördriva tid. Det försöker jag också med, ruvningen går ju verkligen långsamt. Men hoppas så att den leder till något bra!

Samma dag som äggplocket kan du räkna med att ha ont och vara utslagen. Dagen efter har jag också haft ont, men förstått att det är olika för alla. Första gången gjorde vi en fredag, så jobbade ändå inte på helgen. Den här gången såg jag till att vara ledig dagen efter också.
    Ja, hoppas verkligen den boar in sig ordentligt & allt går bra.
    Är ledig dagen efter också.

En fråga till, de säger att jag inte behöver någon hjälp dagen vid insättning! Känns det inte? Har ni jobbat samma dag.. vet inte om jag behöver jobba 1/2 dag efter insättning. Funkar det?
  • loppi
    stajlish skrev 2016-01-24 11:20:14 följande:
    Lycka till på äggplocket! Kommer gå kanon! Är inte alls så farligt som man tror.. Jag var hemma samma dag som äggplocket gjordes men jobbade dagen efter utan problem =)
    Tack! Ja, det är lite nervöst måste jag säga. Vilket gör att jag varit uppe sedan ottan och fixat hemmet, inget ont som inte har något gott med sigFlört . Det får bli två dagars ledighet för mig den här gången.
  • loppi
    celavie1 skrev 2016-01-24 19:12:44 följande:
    Måste bara dubbelkolla. Jag ska ta pregnylsprutan i morgon kväll samt sista sprayen samma kväll men visst ska jag väl låta bli menopuren i morgon. Alltså sista sprutan ikväll?

Är så rädd att välta ampullerna då jag ska lösa upp dem. Hur löste du det?

Har du inte fått ett schema att följa?
    Jag skall ju ta äggplock på tisdag och tog min sista Menopur igår Lördag.
    Skall inte ta någon menopur idag, Söndag, men Cetrorelix och Ovitrelle.
    Måndag skall jag inte ta några alls och på tisdag äggplock..

Vet inte om det är olika Sverige/UK!

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016