• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

celavie1 skrev 2016-01-24 19:12:44 följande:
    Måste bara dubbelkolla. Jag ska ta pregnylsprutan i morgon kväll samt sista sprayen samma kväll men visst ska jag väl låta bli menopuren i morgon. Alltså sista sprutan ikväll?

Är så rädd att välta ampullerna då jag ska lösa upp dem. Hur löste du det?
    Glömde ampullerna!
    Det kommer att gå bra. Ta av locket på dina Menopur behållare och rada upp dem framför dig. Se till att ha en ren yta framför dig. Jag lägger papper som skydd. Rada upp dina nålar och sätt på blandarnålen (kan vara olika mot Sverige). Ta uti vattenbehållaren, ta upp sprutan och sug upp innehållet. Det går bra skall du se.
  • loppi
    stajlish skrev 2016-01-24 18:17:18 följande:
    Insättningen känns ingenting o går på typ 5 min! :) Man kan lätt jobba efteråt!
    Tack, ja det känns så skönt att ni säger att det är lungt, då vet man att det tunga framför en är äggplocket på Tisdag..
  • loppi

Kvällens drama
    Skulle ta Ovitrelle 21.45, och pennjävel funkade inte! Vi kutade ner till akuten här för att se om vi kunde få hjälp. Kl. 23.40 fick jag se en sjuksköterska. De hade inga Ovitrelle men hon kom på att man kunde ju dra ut innehållet i en annan spruta och ta. Så nu hoppas vi att det var ok och tiden inte var så himla tidskritisk. Får ringa ivf-kliniken och se imorgon... 

• loppi
    jewel skrev 2016-01-25 06:43:55 följande:
    Vad jobbigt, sånt borde ju inte kunna hända! Du kanske kan få ett lite senare äggplock då, kliniken löser säkert det!
    Japp, kul var det inte fyfan, den stressen!

O fy. Just det oroade jag mej för innan, att den inte skulle funka. Hoppas det gick bra ändå att göra så. Puh vilken pärs.
    ja, kan vara bra att veta att man faktiskt kan dra ur innhållet i en annan spruta. Vi tänkte aldrig ens tanken innan vi sprang ner. 
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 07:29:04 följande:
    Men fy helvete vilken panik. Lider så med er.
    Jag hoppas verkligen de kan ge dig en senare tid. Stor kram!
    Sista sprutan liksom och så strejkar den.. det borde gå att ordna. Hoppas. Uppdaterar senare..

Tack för allt ert stöd, ovärderligt helt enkelt!
  • loppi

Uppdatering ovitrelle-gate,

Tiden flyttades bara framåt så nu skall jag in runt lunch istället. Det vart lite svettigt innan jag fick tag i sjuksköterskan.

Bra att veta om någons ovitrelle penna inte funkar. Sug upp innehållet i en annan spruta och ta så fort ni kan.

Imorgon äggplock... äntligen!

• loppi

God morgon,
    Tack för all support, det värmer! Lagom nervösa och taggade.. ;)
    Har får man inte äta eller dricka på 6h.
    Fick papper på ingen parfym, smink,nagellack och deo, så jag använde inte ens någon duschtvål vid duschen..

• loppi

Allt gick prima! Sputan ok - morfinliknande lite obehagligt. Ta ut äggen lite konstig tryckande känsla. Inte skönt o lite otrevligt.

Bästa nyheten vi fick 5 ägg av blåsorna. De kommer ringa imorgon o ge oss resultat om befruktning. Sedan insättning fre eller om många klarat sig söndag :)

Kände mig absolut inte vimsig efter sprutan utan super pigg. Vi tog kommunalt hem gick alldeles utmärkt. Såhär två timmar efter känner jag inget alls.

• loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-26 17:04:28 följande:
    Härliga nyheter! Nu hoppas vi såklart på bra resultat för dina 5 ägg! Håll oss uppdaterade!

Det kan verkligen kännas olika för olika personer inser man ju. Jag blödde en del och hade ont i underlivet liksom, efter äggplocket. Så kunde knappt gå. Medan andra uppenbarligen kan åka kommunalt och inte känner någonting efteråt Men skönt för dig! Hoppas det fortsätter kännas så!
    ja, jag räknade med att vara helt utslagen. Blödde endel men det levrade ihop sig snabbt och jag kissade innan jag gick utan problem. Måste säga att de Menopur sprutor som maken lyckats sätt lite fel gjorde ondare. Är så tacksam att jag har  en liten valk på magen.

Enormt taggade inf
    ör imorgon och nyheterna om äggen och simmarna!
  • loppi
    stajlish skrev 2016-01-26 17:02:34 följande:
    Härligt! Låter som du hade ett lika smärtfritt ÄP som jag! =) Nu hoppas vi på befruktade ägg!
    Ja, verkligen! Så glad att det inte var värre ÄP. Jag kände mig verkligen inte särskilt modig inför det. Hoppas, hoppas, hoppas! Makens simmare var det inga fel på iaf de låg långt över snittet.
  • loppi
    jewel skrev 2016-01-26 17:24:09 följande:
    Härligt! Håller tummarna för äggen!
    Tack! Det känns så spännande! Var mycket nervös över äggen då jag har lågt AMH.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016