• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

MoM11 skrev 2016-01-10 22:39:38 följande:

Hej!

Jag ska göra mitt 6e försök, kort protokoll, mensen beräknas i slutet av månaden.har varit väldigt blandade resultat i form av antal embryon, tyvärr blev femte försöket en katastrof där det inte blev någon insättning, trots 12 ägg! Nu ger vi det en sista chans här hemma, sedan får vi hitta andra alternativ utomlands. Men det hoppas vi såklart slippa!

Loppi- intressant att de ger p-piller i London - vilken sort fick du ta och hur länge?

Lycka till alla.

Halloj,
    Microgynon heter p-pillret och eftersom min mens den har gången kom hela 5 dagar för tidigt har jag ätit 20 dagar av dessa innan jag skulle sluta, Sedan efter 5 dagar måste det komma en blödning innan jag får börja med menopur.. jag har börjat spotta lite men inte mycket...  så vi får se helt enkelt! Många bitar som skall falla på plats
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:40:55 följande:

Jag hade typ 11 totalt tror jag, men en blåsa var typ 12mm, så den trodde hon inte på. Däremot de som var 15-16 trodde hon skulle kunna växa till sig nu när de får stimuleras en dag till. Men man ska inte stirra sig blind på blåsorna tänker jag. För det första är det ju inte ens säkert att de innehåller ägg, för det andra så behöver de ju inte vara fina. Men jag håller tummarna att det är riktiga guldägg som finns därinne

Ooh så spännande! 11 känns som många?! Hade du lågt amp också? Vi håller tummarna för en positiv utveckling
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 15:30:39 följande:
    Nej, 11 är inte så många tror jag. Behöver ju som sagt inte vara ägg i alla heller. Men jag tror det är något färre än vad man "brukar" ha ändå. Men jag vet inte. Oavsett så hoppas jag ju förstås att de ska få ut många ägg och att alla ska vara perfekta, haha! Vi får hoppas på det bästa! Håll tummarna!

Vad är amp?
    jag menade ju amh.. ett värde som mäter antal ägg en kvinna har i kroppen! Mitt var/är lågt.  Man skall inte stirra sig blind på det heller eftersom det bara krävs ett ägg för en kvinna att bli gravid. Och det går att öka AMH med aminosyror.

Mycket hormoner i kroppen idag, "mensen" kom iaf.. s
    å nu blir det Menopur den 13e januari .. ett steg framåt
  • loppi
    Ingensmamma skrev 2016-01-11 18:58:30 följande:

Hej! Här kommer en till som startar ivf!

Kommer att köra långa protokollet på Carl von Linne med spraystart vecka 7 och planerat ET vecka 12 om allt går som det ska (förlängd sprayning pga att maken är utomlands två veckor).

Kort om vår historia: Har varit tillsammans i över tre år och har varit medvetna om att mannen har alldeles för få och slöa simmare hela tiden eftersom han är utredd i ett tidigare äktenskap (har aldrig skyddat oss).. Utreddes i oktober och blev satta i kö till Huddinge, men valde att gå vidare till CVL på vårdgarantin. Uppstartsmöte i början på januari. Vid utredningen upptäcktes att jag har relativt lågt amh-värde för min ålder och en trött högersidig äggstock, så det känns lite som att vi slåss på dubbla fronter nu. Hoppet är dock det sista som överger en!

Lägg gärna till mig på listan!

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Kram så länge!

Som mig, jag har låga amh värden fast snart 40 år! Livet är inte över, det går att förbättra med aminosyror och kan vara d-vitamin brist. Det tar 3 mån för äggen att mogna, jag har inte fått testa antal igen men kommer väl göra det snart. 
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-12 08:32:44 följande:
    Okej, antar att jag har ett lågt sådant värde då. Men det är ingenting som de sagt till mig. Det enda de sa när vi var på vårt första försök efter alla tester var att jag "hade få ägg" och att de därför vill göra IVF direkt istället för att försöka med insemination.

Har du gjort försök tidigare? Hur många äggblåsor har du haft i så fall? Eller har många ägg har du fått ut?

Lycka till med menopur och fråga om det är något! Jag tog min sista och 12e spruta igår, så jag kan skiten
    Ja, så är det garanterat!

Vi har aldrig gjort IVF tidigare, och nu i januari blir första försöket. Skall bli intressant att se om jag lyckats öka med alla tabletter jag äter 11.5 aminosyror och vitaminer per dag :). Ja, det blev lite kostsamt ca 1000kr for 3-4 månader, vitaminer är billigare i London. Men vi tänkte IVF kostar inget fram till 40 här så vi hoppas boosten har gjort skillnad.
  • loppi

Listan:

Amie77, 38 år.  FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

• loppi
    Listan:

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!?

• loppi
    Listan:

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

• loppi
    Listan:

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3?

Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)
  • loppi
    Listan:

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3?

Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka
    34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016