• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-01-06 19:40:04 följande:
    Jag gör också det. Känner samma. Men ska på mitt första UL imorgon efter 7 dagar. Men tänker att jag förra gången, då jag hade gonal, var sjukt svårstimulerad. Sprutade 12 dagar med start på 250. Först när jag var uppe i 450 började det hända grejer. Men vi får se imorgon hur det ser ut. De har ju ändå koll. Och får du för ont så ring kliniken! Hur långt har du kommit i din behandling? Gjort försök tidigare då antar jag eftersom du börjar så högt?
    Glömde säga, spännande att vi har samma dos och du skall in imorgon. Dela gärna med dig hur det går! Och lycka till
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 18:03:51 följande:
    Allt gick bra idag Det såg bra ut och hade växt fint, sa läkaren. Men ska fortsätta spruta och komma tillbaka för nytt ultraljud på måndag. Men ett steg i rätt riktning vilket känns jättebra
    Så kul att höra! Grattis! Tar du sprutan i benet eller magen? Måste erkänna att jag är lite spruträdd.. men kommer väl komma över det med tiden!
    Hur gör ni allihopa med att be om "ledighet" för läkarbesök! Det har varit endel nu för mig på senaste och väntar bara på att de skall surna till..
  • loppi

Jag är ny på jobbet så jag har inte tagit upp det! Har ju inte ens gått igenom 3- månaders provanställning! Räknar heller inte med att det skall ta sig första försöket så planen var att vänta ... Har dock fått en annan åkomma under tiden som de vet om så jag skyller pa den Oskyldig

På  makens jobb vet de dock om det, han har tom rätt att vara ledig för IVF.. 

• loppi
    anki75 skrev 2016-01-09 10:57:38 följande:

Hejsan! Hoppar på denna tråden jag med. :)

Jag är fyllda 40 och detta är mitt första IVF-försök. Har sprayat med synarel sen 21/12 och ska börja med menopur 13/1. Sen blir det äggplock på Carl von linne v 4.

Min man steriliserade sej efter sitt 3e barn i sitt förra äktenskap. Och jag har inga barn. Jag var rädd för biverkningar innan spraystart men jag har mest känt trötthet och är disträ. Det är mkt tankar som snurrar..hur det ska gå. Så då kan det va skönt o dela sina tankar med likasinnad :)

Välkommen! Hoppas det går bra!
    Vi börjar med Menopur samma dag :) .. här i London verkar de inte köra med sprej alls. Vad är den till för?

• loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-09 13:10:45 följande:
    Jag vet egentligen inte säkert varför vissa får långt protokoll och andra kort, dvs långt med sprayen då. Men tror att det kanske är så att de som inte har någon ägglossning lika gärna kan köra kort protokoll? Grejen med sprayen är ju att nedreglera kroppen och att hålla ifrån den från att framkalla spontan ägglossning. Men jag vet inte riktigt, är bara en gissning att det har med det att göra. Men grejen med sprayen är i alla fall att nedreglera. Så man blir som om man vore i klimakteriet,
    Undrar om det är därför som den engelska varianten? Kan ju vara olika såklart - mej jag går på ett stort sjukhus. Är att man får p-piller innan menopur. Tog mitt sista p- piller igår och skall köra menopur med start den 13 jan..
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-09 14:15:32 följande:
    Ja men det har ju säkert med varandra att göra, det är säkert deras motsvarighet... För om jag inte vet helt fel så får man väl exempelvis konstgjord mens av p-piller? Det får man av sprayen också efter 8-14 dagar. Så jag tror att det hänger ihop. Däremot slutar jag inte på min spray i samband med sprutorna. Drar bara ner den en dos.
    Ja, det gör det nog.. skall bli spännande! Är mer inställd på att det kanske inte funkar så har inte riktigt hunnit bli glad för möjligheten att kanske få bli mamma ännu. Efter 2 vanliga MF så vet man ju bättre..
    Majamas skrev 2016-01-09 16:32:09 följande:

Hoppar med här jag också. Skulle ja gjort IVF i november men det blev uppskjutet. Efter två låååånga månader väntar vi nu på att starta i januari. Beräknar mens i slutet på nästa vecka (men det vet man aldrig) och påbörjar kur med Menopur på dag 2. Gör korta protokollet via CVL. Jag har pcos och min sambo har få och slöa spermier. Har innan gjort flertal behandlingar med Pergotime och försökt få barn i 6 år. Ska bli spännande att följa er. Önskar oss lycka till!

Ja, välkommen! Vi har också försökt länge men inte sa intensivt ! Fick vänta i 3 månader.. det var olidligt! Äter maken några aminosyror för bättre kvalite? Satte min på L-arganine som skall öka sperm antal och L-carnitine som gör att de simmar bättre. Sen sluta vi också helt med att dricka alkohol. 3-månader tar det  för de små rackarna att mogna.  
  • loppi
    Majamas skrev 2016-01-09 18:04:16 följande:
    Han har tagit diverse vitaminer på eget initiativ men det har inte visat någon effekt tyvärr, heller ingenting som rekommenderas av läkare. Fick som svar att när antalet är så lågt så kan man själv inte med yttre påverkan göra det bättre. Sen är det klart så att man tänker lite mer på sånt som att inte ofta bada varmt osv. Alkohol dricker vi båda sällan. Kan tipsa om avsnitt på IVF-podden där Claes Gottlieb pratar om manlig infertilitet, tummen upp för hans kunskap.
    Har någon annan här inne lyssnat på IVF-podden? Den rekommenderas varmt av mig
    Konstigt att det inte rekommendationer kan vara så olika i olika länder, sedan läser inte alla läkare alla kliniska studier, ofta får man ju leta minst lika själv. Men så reagerar ju inte alla kroppar samma! Jag tror dock benhårt på att äta en himla massa tillskott, så det gör jag /vi :) ! Men det skall bli intressant att se om mina amh värden förändrats av alltihopa.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3988936/
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-10 10:50:20 följande:

Rätt så ont i magen idag. Hoppas att det är ett positivt tecken, att äggblåsorna blivit fler och växt som det ska. Andra ultraljudet imorgon, då hoppas vi att allt är färdigväxt och att det planeras för äggplock Är i princip soffliggandes idag, ansträngande att röra sig. Hur mår ni andra? Håll tummarna för oss imorgon!

Oooh ja, hoppas! Det är så skönt att läsa om andras krämpor och hoppas jag själv får känna av dem snart. Blev ett riktigt hormonmonster igår... men det regna också och allt kändes allmänt skit!
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-10 10:54:19 följande:
    Jag tror på dig! Jag tänker att det är bra att vara hoppfull. Samtidigt som jag är livrädd för mig själv när jag blir hoppfull, med tanke på hur det gick förra gången. Men samtidigt lever jag efter tanken att besvikelsen blir lika stor oavsett, om det går dåligt. Så man gör inget sämre av att känna hopp ibland. Jag håller mina tummar för att allt ska gå bra för dig!
    Jo, jag vet man skall vara glad för kroppen ger ju iväg endorfiner. Så jag är försiktigt hoppfull... är lite rädd om mitt hjärta bara!
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-10 11:36:17 följande:
    Hehe, tror inte man hade blivit känslig av lite regn annars va? Jag hoppas också du får komma till läget snart där du känner att det händer grejer i kroppen. Hur ser planen ut för dig? Hur långt har du kommit?
    Jag är också väldigt försiktig, men ändå hoppfull. Den här gången ska det gå!
    oooh börjar:
    menopur -13 Januari så snart där!
    cetrorelix - 17 Jan
    första scan - 20 Jan
    Andra scan - 22 Jan

Händer mycket i Januari helt enkelt :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016