• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Just ja, jag är nu ruvare! En finfin blastis dag 5 sattes in idag. Den första blastisen överlevde inte så vad glad jag är att i alla fall få uppleva ett försök. Realistiskt sett så är ju chansen inte jättestor för fullgången graviditet, antar att det är cirka 30% som de säger, men att vara med i matchen nu känns jättespännande!! Nu avgörs det om sonen blir ensambarn, :(, eller om han får bli storebror! :) Jag kan dock säga att iom att jag redan haft turen att få ett barn så är jag relativt avslappnad inför detta även om jag kommer att bli fruktansvärt besviken om det inte tar sig.

• Amie77
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-27 08:26:39 följande:
    Hm. Okej. Men känns ju som att någon som verkligen kämpar för barn inte skulle tacka nej till två. Men vad vet jag.

Önskar dig all lycka oavsett vad som sker!
    Som sagt, tror inte alls det är därför de frågar, utan för att man medvetet riskerar en högriskgraviditet. Och det är det nog många som vill undvika om de kan, men i den situation vi är är det ju inte skontigt om man chansar.
  • Amie77

Grattis, Mariana!

Jag hade glömt, på tre år, hur jobbig 2WW är! Usch, tror hela tiden att jag är en dag längre än jag är. Detta går tröööögt. Är 3dp5dt nu och har gått hela dagen och trott att jag var 4 dagar efter transfer inte 3.

Jag får Crinone p.g.a. min korta lutealfas trots att jag har ostim FET. Detta för att jag bad om det - läkarna trodde inte att det behövdes, tydligen är 9 dagars lutealfas inte "sjukligt kort", men för min sinnesfrids skull fick jag det utskrivet. Känns väldigt bra att veta att jag har progesteronsupport oavsett om det blir plus eller minus senare.

• Amie77
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:
    Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
    Usch, jag vet hur det känns. Hände oss på vårt första IVF-försök. Allt försiktigt hopp man hunnit känna... Men sen tog det sig på försök 3, :), så jag önskar er all lycka till vid nästa försök.

Själv börjar jag så smått fundera på tjuvtest. Kanske på söndag då jag är 9dp5dt. Har bara tjuvtestat dagen innan TD alla tidigare försök, men denna gång vet jag inte om jag kan hålla mig. Är ju det sista försöket oavsett hur det går så borde kanske unna mig att bli testoman. :D
  • Amie77
    stajlish skrev 2016-03-05 11:19:27 följande:
    Vad hände er? Eller ja, hur gick de till.. var det missed abortion? När upptäckte ni det? Tack! Vi känner oss positiva inför försök nummer 2 :)  Ja, de tycker jag.. testa på! :)
    Vi testade positivt dagen före testdag och på testdag. Testade dock inte mer och då det var dags för VUL runt v 7-8 så visade det sig att det, precis som för er, var en hinnsäck men inget mer. Vi blev besvikna, men också - eftersom det var vårt första försök - positiva över att vi ens KUNDE bli gravida. Sen blev det minus på andra försöket och sonen på tredje. :)
  • Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 20:22:01 följande:
    Jo. Använder dock inte lutinus då kliniken ansåg det onödigt vid "egen" ruvning eller vad man nu skall kalla det. Försöker inte läsa in symptomen så mycket då man sedan tidigare är van vid alla 1000 symptom vid graviditet och sedan lika besviken när mensen kommer. Var mest nyfiken om man kan räkna med att otrivelle är ute så att man vet om man skulle tjuvstarta lite att det inte blir ett falskt plus !!
    Ja, Ovitrellen är helt klart ute ur systemet om du testat negativt. Får du ett streck framöver så vet du till 100 att det inte är sprutan. :)
  • Amie77

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-06 00:15:28 följande:
    Toppen :) tack för ditt svar. Nu skall jag bara roa mig 11 dagar innan det är dags att testa .
    Two week wait är tortyr, men förhoppningsvis får man en belöning i slutändan!
  • Amie77

Tack för gratulationer! Konstig känsla detta. Men en bra konstig känsla.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016