• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Jag har "tjuvtestat" dan innan TD. Detta för att de tar till så mycket med antalet ruvardagar. Oftast har du även hunnit få mens före "dagen innan TD" om det inte tagit sig. Jag plussade båda gångerna jag fick plus på dagen innan TD, den ena gången svagt (fick MA eller möjligen att det var en kemisk graviditet) och den andra gången ENORMT starkt inom loppet av någon sekund dagen innan TD (detta blev då vår son).

Att testa mycket tidigare rekommenderar inte jag heller, men det är ju upp till var och en.

• Amie77

Dags att uppdatera listan med alla plus och datum för ÄP och ET? Jag kommer inte ens ihåg när listan senast sågs... :)

• Amie77
    Queen5683 skrev 2016-02-07 01:08:25 följande:
    Vet inte om jag var med på listan men jag hade äggplock i måndags och återförningen tidigare idag, lördag.. Du då, hur går det för dig..?
    Är inne i svängen nu och kommer att göra FET denna cykel förutsatt att en blastocyst av två överlver. Är på CD4 så över två veckor kvar innan FET, men nu känns det på riktigt! :D
  • Amie77
    Tussebus skrev 2016-02-07 17:45:42 följande:

Här lämnar jag tråden. Fick mensen idag på rd11. Frugan är helt okänslig för mitt sammanbrott och skyller på mig att jag varit för crazy och arg sista tiden (hallå, går på Lutinus) :(

Usch, det är så tungt! Hoppas ni hittar orken till ett nytt försök!
  • Amie77

Har uppdaterat för mig iom att det nu lutar åt FET v 8 snarare än v 9.

Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt inlägg.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF1. ÄP 25 jan

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll. ÄP 25 jan, ET 27 jan, TD 14 feb.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. ET 28 Jan

BK1986, 29 år. IVF1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock 27 jan, ET 29 jan, TD 17/2

Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP 8/2 TD?

Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1.

Mariana79, 36 år. Syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 8

Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka

Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1

Gravid:

Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10

• Amie77
    AnnaLY skrev 2016-02-08 18:18:40 följande:

Alltså, så himla glad för ett positivt clearblue digital i lördags. Min TD är imorgon. Köpte ett två-pack vanligt clearblue för att få se det starka blåa plusset som jag väntat i så många år på. Sedan ett för imorgonbitti. Ni kan ju förstå besvikelsen när det bara visar svagt svagt. Trodde verkligen att det skulle vara superstarkt. Eller är det för tidigt, eller är det helt enkelt ett missfall på g. Vad tror ni ?

Kan säkert vara för tidigt. Digitalt reagerar ju på "svaga" resultat också utan att man själv vet om skillnaden. Jämför hur det ser ut imorgon bitti.

• Amie77
    Nicka skrev 2016-02-10 06:15:37 följande:

Börjar bli lite smått orolig, inget omslag på ägglossnings testet.. Är på dag 17 idag.
    Har ringt Carlanderska, så dom ringer upp under förmiddagen.

Brukar du få ÄL tidigare i cykeln? Själv har jag kort lutealfas och oftast får jag utslag CD16 = ÄL CD17, men ett par gånger senaste halvåret har det varit utslag CD18 = ÄL CD19.
  • Amie77
    Soffan83 skrev 2016-02-10 08:46:44 följande:

Hej! Vi har gjort ivf på rmc Linköping. Jag är på ruvardag 13. Har gjort 2 tidiga gravtest som plussade. Blev orolig då jasg haft flera blödningar. Men som sagt jag är gravid, jag fick en blödning igår med vid beräknad mens, den gick snabbt över, men ska ta ett till test idag och se om plusset är starkare. Har nån annan haft blödningar här inne? Vet att det är väldigt vanligt första trimesten.

Jag hade spottings hela min graviditet från samma dag som plus till cirka v 12. Sedan ett par större blödningar runt v 16-17 med akutbesök som följd, men härlig son som resultat trots det! :)

amandawic: Välkommen! Stort lycka till med försök nummer 2. För mig är det syskonförsök och FET i vecka 8 som gäller. Första barnet kom till på IVF-försök 3.
  • Amie77

Grattis, Iskristall!

Nu börjar det allt kännas i magen på mig också. Alltså, butterflies, inte eventuell bebis. :D Om ett par veckor kan jag potentiellt vara ruvare också! Hoppas att blastocysterna (blastocysten) överlever upptining!

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016