• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Fortsätter denna tråd är det väl en jättebra idé att uppdatera listan och plocka bort inaktuell information - oavsett om den inaktuella informationen beror på goda nyheter eller dåliga.

Jag har ännu inte tillstymmelse till plus för ÄL-test (CD13), men jag brukar ju inte få förrän dag 16-18 heller. Bara hoppas att det inte blir plus på dag 18 dock (söndag) för då är jag plötsligt inne på FET på en lördag och då är det ju inte ens säkert de försöker tina blastisen beroende på hur mycket folk de har hos sig. Usch, skulle inte förvåna mig ifall det blir så och så måste jag vänta en cykel till... Ska försöka att inte måla fan på väggen dock.

• Amie77
    Queen5683 skrev 2016-02-16 14:54:32 följande:

Awww äntligen, fick GRAVID på min clearblue test imorse!!!

Helt otroligt =) Äntligen, är fortfarande i chocktillstånd!!!

Tack så himla mycket alla ni underbara i den här tråden, ni är verkligen guld värda, vet inte vad jag hade gjort utan er <3

Kram på er <3 <3 <3

Wow! Jag missade ditt inlägg. Så fantatsiskt roligt! Grattis!
  • Amie77
    mini72 skrev 2016-02-19 15:15:37 följande:

Idag på TD, RD14 testade jag positivt på Clearblue's Digital!

Blodprovet för hcg och progesteron får jag svar på efter helgen!

Önskar alla helg-testare lycka till!

Klem fra Norge!

Åh, grattis!!

Nu börjar tråden äntligen få en massa goda nyheter!
  • Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-19 17:16:29 följande:

Är med i en tråd på facebook och det finns så mycket negativt där. Tyvärr är ju inte processen den lättaste och jag är ju i och för dig på mitt första försök med ivf.

Men känns som detta blir folks hela liv. Hur är det för er? Hur tacklar ni allt?

Jag vill ha barn och visst känns det mindre kul att det aldrig blir ett plus. MEN har aldrig varit en sådan som testar med massa ägglossningstest. Haft sex bara för att jag måste ha vissa dagar. Kanske är det en skyddsmekanism att inte känna så mycket. Men ibland undrar jag om jag kanske känner för lite. Någon annan som känner igen sig?

Självklart känner du inte för lite! Jag var i din sits efter tre+ år med försök och tredje och sista IVF-försöket -- så många misslyckanden. Jag värkte efter barn, men hade samtidigt inga problem att prata om andras barn på jobbet, se ultraljudsbilder på Facebook och fick inte ont av att folk frågade om vi tänkte skaffa barn. Allt det som många som kämpar, precis som jag och min man gjorde, säger att de känner och som jag verkligen förstår att de känner. Men var det fel av mig att ha jäkligt kul också under dessa tre+ år av misslyckade försök? Att tycka att livet är bra OCKSÅ och inte bara skit? Kände jag "för lite"? Nej, verkligen inte. Jag var bara tacksam över hur jag kände och tycker absolut inte du ska analysera dina känslor på det sättet! Det är inte fel på något sätt att känna som du gör. Lika lite som det är fel att känna att allt är åt helvete efter många år av försök.
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-02-21 12:51:59 följande:

Jag är gravid!!! 3 gången gillt hoppas jag. :D

Så många grattis till er!!! :) :)

För mig är det dags för FET på fredag. Kan knappt fatta det. Håller alla tummar för att en av blastisarna klarar upptiningen. Sen får vi väl något absurt TD runt 13 mars fast att BIM är 2 mars eller så. Kanske blir första gången jag testar tidigare än dagen före TD. Om allt nu går som planerat fram tills dess naturligtvis. :)
  • Amie77

Åh nej, så tråkigt! Särskilt då man fått upp hoppet också. Men skönt att du har sådan positiv inställning!

• Amie77

Åh, grattis!! Så kul!

Visst, testa igen om ett par dagar, varför inte? Men du verkar vara gravid! :)

• Amie77
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-26 14:28:04 följande:
    Vad menade de med "om ni kan tänka er tvillingar"? Det känns ju också lite udda att säga till några som behöver hjälp med att få barn och som får avbryta innan äggplock? Eller missuppfattade jag nu?
    Jag kan tycka att det är jätteviktigt att göra någon i den situationen medveten om att det finns en risk för tvillinggraviditet. De ställer ju inte frågan för att de vill veta om du kan tänka dig att ta hand om två spädbarn samtidigt utan för att det är en högriskgraviditet. Jag har fyra i vän- och bekantskapskretsen som haft tvillinggraviditeter. Enbart i ett av fallen har allt förlöpt helt och hållet utan problem med två friska barn som föddes i rätt vecka med bra vikt. Så jo, jätteviktigt att informera och fråga.

Jag är livrädd för tvillinggraviditet, men om det kändes som sista chansen och sista försöket skulle jag självklart hellre riskera det än inga barn alls dock.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016