Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Inte? Så har jag förstått det på de brev jag fått efter att remiss blivit skickad. Är jag helt fel på det alltså? känner mig som världens dummaste nu :'(
Inte? Så har jag förstått det på de brev jag fått efter att remiss blivit skickad. Är jag helt fel på det alltså? känner mig som världens dummaste nu :'(
Har nu varit i kontakt med min klinik och de tycker att jag ska göra FET i "normal" cykel trots att jag bara ha 9 dagars lutealfas (tiden mellan ÄL och mens). Känns inte så kul att investera 13 000 kronor i ett sådant försök så får väl se hur vi gör nu. Får väl dock också lugna ner mig lite och inse att de är professionella och det är inte jag...
Så som jag förstått det så är det långt ifrån standard att kliniker skriver ut progesteron vid ostimulerat FET. Skrev i affekt och frågade dem om det. Annars har jag iofs ett antal progesteronvaggisar kvar från ett tidigare försök som inte går ut förrän i december. Kan ju aldrig skada att ta dem om kliniken är av annan åsikt än mig.
När börjar man ta progesteron i stimulerade försök, ET/FET? Allt sånt har jag hunnit glömma -- är ju tre år sedan jag gjorde mitt senaste försök.
Jag körde med ProgesterAll i en period i ett försök att bota mina spottings. Det hade ingen effekt alls så det ställer jag mig tveksam till. Iofs kan det ju inte skada att köpa en kräm och ta den efter att vaggisarna tagit slut. Tack för tipset!
Tog du även progesteron dagen för insättning eller är det uppehåll då? Vet någon om det är skillnad när man börjar med progesteron om det är en blasto som sätts in?
Hejsan! Hoppar på denna tråden jag med. :)
Jag är fyllda 40 och detta är mitt första IVF-försök. Har sprayat med synarel sen 21/12 och ska börja med menopur 13/1. Sen blir det äggplock på Carl von linne v 4.
Min man steriliserade sej efter sitt 3e barn i sitt förra äktenskap. Och jag har inga barn. Jag var rädd för biverkningar innan spraystart men jag har mest känt trötthet och är disträ. Det är mkt tankar som snurrar..hur det ska gå. Så då kan det va skönt o dela sina tankar med likasinnad :)
Tack. Jo CVL gör visst bara det långa programmet. Dom har ju en filial i Jönköping där jag går på mellankontrollerna för jag har så långt till Uppsala. O min läkare i Jkpg sa att dom långa ger bättre resultat.
Han har tagit diverse vitaminer på eget initiativ men det har inte visat någon effekt tyvärr, heller ingenting som rekommenderas av läkare. Fick som svar att när antalet är så lågt så kan man själv inte med yttre påverkan göra det bättre. Sen är det klart så att man tänker lite mer på sånt som att inte ofta bada varmt osv. Alkohol dricker vi båda sällan. Kan tipsa om avsnitt på IVF-podden där Claes Gottlieb pratar om manlig infertilitet, tummen upp för hans kunskap.
Har någon annan här inne lyssnat på IVF-podden? Den rekommenderas varmt av mig
Hej
Hoppar in här- Någon som har erfarenhet av IVF stockholm?
Åh lägg gärna till mig också!
Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)
Tack!
Lycka till i morgon Regnbågsdröm!
Och hej Stajlish! Välkommen Stajlish och Mariana79!