• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-22 10:49:29 följande:

Tack för pepp tjejer!! Man får väl se helt enkelt. Nu är det rosa tillbaks. Har konstiga flytningar det är liksom inte vitt längre utan geléaktigt och tråkigt och i det är det rosa/brunt.

Har inte mensen kommit till åå torsdag testar jag igen..

Man vet aldrig hoppas så för dig nu Iskristall!

Skumma flytningar hope88!? Hoppas det leder till nåt bra!

Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-22 11:19:03 följande:

Ja så konstigt som om jag skulle ha ägglossning nu liksom.. Molvärken ökar.. det är lite som en brännande värk över livmodern..

Kram

Håller tummarna så hårt för dig gumman! Kram
  • Iskristall

Vilka tjejer är kvar här i tråden som börjar med ivf 2016?

Jag kommer fortsätta hänga med er. Hoppas jag får starta ny omgång sprutor vid nästa mens, i slutet på januari då.

• Iskristall
    Popetot skrev 2015-12-25 10:26:08 följande:

Jag är fortfarande med. Har varit seg med att skriva då jag är lite deppig över allt. Det händer inget. Bara väntar och väntar på det där brevet om att få starta. Det är mer än ett år sedan vi startade utredningen men på grund av en klantig läkare har allt tagit längre tid. Nu bytte vi klinik men då hamnar man i kö på nytt. Jag hoppas och tror på att brevet dyker upp i januari. Men på grund av tidigare strul så väntar jag mig nästan ytterligare bakslag. 2016 ska bli ett bra år!

Har ni ringt vårdgarantikansliet, man ska inte behöva vänta längre än 3 månader på att få starta ivf. Man kanske får en annan klinik än man tänkt sig men man får börja.

Ja, 2016 ska bli ett bra år för oss!
  • Iskristall
    canada skrev 2015-12-25 10:31:40 följande:

Hej! Vi börjar med ivf i feb/mars om allt går som det ska! :)

Klart allt ska gå som det ska nu! Som sagt 2016 ska bli ett bra år!
  • Iskristall
    Popetot skrev 2015-12-25 14:11:10 följande:

Tack hörni! Ivf kommer förhoppningsvis klara vårdgarantin. Problemet har varit utredningen innan där vi stött på grej efter grej som inte skötts korrekt enligt mig. Rmc där vi är nu känns ändå bra. Så vi bör få kallelse i januari om de dka klara vårdgarantin. Mest less för jag inbillade mig att vi skulle ha en tid att förhålla oss till innan årsskiftet. Längtar till nyår. Jag tror verkligen att 2016 blir ett bra år efter ett tufft 2015 :) förhoppningsvis har jag haft min sista jul utan barn eller åtminstone utan att vara gravid. Snart 3 år med gravidförsök. Nu vänder det väl? Kram på er alla!

Aha! Förstår trist att saker inte fungerar som de ska!

Nu SKA det bara vända för oss, 2016 är året det händer! Eller hur?!
    Nicka skrev 2015-12-25 12:55:34 följande:

Hej alla och god fortsättning på julen :)

Jag kommer att hänga kvar här i tråden, beroende på när missfallsutredning är klar så blir de fet kanske feb,mars nån gång.

Har fått brev om att vi har två embryon i frysen :)

Kram

Bra med två embron i frysen! God fortsättning!
    hope88 skrev 2015-12-25 11:51:51 följande:

Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(

Jag håller så tummarna för oss alla 2016!

Kram alla tjejer!
  • Iskristall

Jag tar lite extra D-vitamin och har en burk med B-vitaminer (som jag inte tagit helt regelbundet dock) tar folsyra och har så gjort i två år. I ca en månad innan detta första-ivf försök tog jag Bio-qinon gold ett hälskostpreparat jag läst mig till skulle kunna förbättra äggkvaliten, vet inte om det hjälper. Jag känner mig ju inte hjälpt av det då mina två ägg som gick vidare inte klarade sig. Sen tar både sambon och jag en multivitamin varje dag.

Jag ska bli noggrannare med d-vitaminet och b-vitaminerna till nästa gång!

• Iskristall
    KaosArt skrev 2015-12-29 21:12:33 följande:

Jag tänkte hoppa in här en liten stund om det är okej, fast jag inte har fastställt att vi ska börja med ivf nu i början på året?

Vi har försökt i drygt 1,5 år nu och utredningen kom fram till att vi är oförklarligt barnlösa. Så nu känns det som att vi står vid ett vägskäl, har provat lite med letrozole men utan framgång. Känns inte som att det finns något mer att göra nu, inget mer att prova. Utom att gå vidare med ivf. Men då är det ju så att vi måste bekosta det själv, eftersom vi annars måste vänta tills vi har försökt i tre år. Och jag känner att det går inte, jag kan inte vänta ett och ett halvt år till och hoppas det löser sig...

Jag känner mig så trött, stressad och ledsen hela tiden. Känner mig sviken av min kropp, och lurad. Inbillar mig att kroppen ger mig symptom på graviditet men sedan kommer mensen som på beställning. Har aldrig ens fått något litet utslag på grav-test, alltid så jävla negativt det kan bli.

Förlåt för långt inlägg, ville bara skriva av mig lite.

Men hur fungerar det när man ska börja med ivf? Fån att man kontaktar kliniken, spelar det någon roll om man gjort utredning där eller inte? Hur lång tid brukar det ta innan man får göra första försöket? Har någon använt sig av bruttolöneavdrag, och var era arbetsgivare positiva till det?

Välkommen!

Hur kommer det dig att ni måste försöka själva i 3 år? Annars brukar det väl vara 1år som gäller, det var det för oss.

Jag känner igen det där med alltid negativa test. Är precis i samma läge aldrig fått minsta lilla utslag på gravtest eller nånsin varit gravid. Det är tungt.

Vi gjorde inte utredning och ivf på samma ställe, det spelade för oss ingen roll. Vi får till att börja med landstingsbetalda försök så kan tyvärr inget om bruttolöneavdrag. Och hoppas vi slipper använda oss av det. Hoppas nån annan här kan hjälpa dig med svar på den frågan.

Vi fick starta fort. Direkt vid närmsta mens som kom efter första besök på ivf-kliniken
  • Iskristall
    Miranya skrev 2015-12-30 11:13:23 följande:

Hej alla!

Jag vill gärna hoppa in och följa era resor i IVF-träsket!

Vi har gjort första IVF, både ET och 1.FET misslyckades.Vi har 2 st blaston i frysen.Det blir troligen ny återföring i januari.

Lite bakgrund: jag har PCO,enda symtom är mellanblödningar.Alla värden är bra och vi fick 9 befruktade ägg från IVF. Jag gjorde korta protokollet. Mannen har lite slöa spermier,men läkarna tycker inte att det är en förklaring till varför vi inte blir gravida. Diagnos oförklarligt barnlösa.

Hoppas allt gott till oss kämpande - inget roligt det här. Och stort grattis till alla gravida????

Välkommen!

Kul med nya att följa

Vilken fin utdelning ni fick, 9 befruktade! Synd bara att varken ET eller FET lyckades! Håller tummarna för nästa blasto som står på tur.

Själv måste jag börja om med sprutor och allt, då ET inte ville ta sig och vi fick inget till frysen.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016