• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

celavie1 skrev 2016-01-30 10:57:51 följande:

Vårt lilla ägg blev det inget med. Fick beskedet igår. Det blev inte befruktat trots bra spermaprov. Kändes som någon dött. Ville fan slå sönder något och skrika. Hade nog gjort det om jag inte varit på jobbet. Istället tvingade jag mig att le och försöka avsluta det mest brådskande. Fick höra att jag såg sjuk ut av en kollega. Tänkte svara att Ja jag är svårt sjuk i själen just nu! Men hummade istället fram något om migrän. Jag vet ju att man inte ska hoppas för mycket, framförallt inte från första försöket, men det hjälps inte. Jag är en sådan människa med för många känslor! Ska kontakta sjukhuset på måndag och höra om de har någon idé om fortsättning.

Har läst alla era inlägg och ömsom gläds och gråter åt våra vedermödor. Man blir ödmjuk av det här....

Men vad tråkigt att höra, vilken mardröm! hoppas ni får nån bra ny plan för nästa omgång. Men det tror jag! Bryta ihop och komma igen är det som gäller i det här lotteriet.
  • Iskristall
    Luniz skrev 2016-01-30 22:05:43 följande:

Vet faktiskt inte med storleken, men han sa inget annat. Gjorde ju mitt första vul en dag tidigare än planerat (pga helgstängt), så på tisdag lär det ju ha hänt mer förhoppningsvis.

Jag har funderat på varför jag fick just bemfola. När man gogglar runt och läser om andra så är det i princip ingen som sprutar med bemfola, vad jag har läst. 

Hoppas att du får bättre lycka med nya medicineringen! Håller tummarna! :)

Jag googlade också som en tok på bemfola, verkar inte vara lika vanligt. Men så verkar det vara en nyare medicin än de andra, menopur, gonal-f osv. Vart går du nånstans? Jag går i stockholm på ivf-kliniken. Sa de inget om storleken så är de nog alla på gång! Det kommer gå bra gör dig Lycka till på nästa vul!

Och tack för tummarna! De hålls för dig med!
  • Iskristall
    Lägger in listan igen då min uppdatering försvunnit...

Listan:

Stajlish, 31 år. FET v.3, TD 6/2

Anki75
    , 40 år. Långt protokoll. IVF1. ÄP 25 jan. 

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll. ÄP 25 jan, ET 27 jan, TD 14 feb.

Loppi
    , 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. ET 28 Jan. 

BK1986, 29 år. IVF1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock 27 jan.

Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84
    , 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. 

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5? 

Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP v.6? TD? 

Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1.

Mariana79
    , 36 år. Syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Amie77
    , 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9 

Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb 

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1 

Gravid:

Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10 
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:17:36 följande:

16 ägg blev det idag. Inte konstigt att man kände sig svullen. :)

Oj, bra där! Hoppas alla är finfina ägg nu!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 17:20:13 följande:

Usch. Är ledsen och har panik. Skall på mitt första möte idag. Har kämpat med vikten och var under gränsen tills jag ställde mig på vågen idag och från ingenstans gått upp 2kg. Så nu är jag över gränsen. Va fan gör man? Skulle vara så trist att få ett nej nu. Så nära ???????????? har ni fått väga er på era möten?

Jag har inte fått väga eller mäta mig. Det frågade min vikt på utredningen, men sen på kliniken där jag gör ivf har de inte ens frågat igen utan, antar jag, gått på vikten från utredningen. Men det kanske är skillnad om man är på nån gräns viktmässigt?!

Hoppas ni inte får nej iallafall, skulle vara väldigt, väldigt surt!
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-03 20:04:56 följande:

Något jag behöver tänka på gällande orgalutranen? Några tips gällande den?

Inser att jag inte vet hur många dagar man tar den... Är det till äggplock typ?

Imorgon är första VUL. 11.00 ska jag vara där.

Mariana79 skrev 2016-02-03 20:28:01 följande:

Det var bra att vara 2 när man tar den tycker jag. Jag höll och min man tryckte först upp kolven som det står att man ska göra och sedan tröck in det. Går säkert fint att göra det själv med, men skönt att va 2 och mannen//partnern ska ju va med lite oxå tycker jag. Tycker den gör ondare efteråt än vad menopur en gör. Det är min andra dag med orgapuranen och jag ska oxå på mitt första vul imorgon!

Lycka till!

Lycka till tjejer!

Har också första vul i morgon...spännade!
  • Iskristall

Det blir ÄP på måndag! Återföring på onsdag om allt går vägen

Fler ägg på G än förra gången, saker känns mycket mer positivt denna gång. 2 dagar till med gonal-f o sen ovitrelle på lördag

• Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-02-04 09:20:13 följande:

Wow! Härligt, bra jobbat :)

Är precis hemkommen från vul och min extremt virriga läkare. Men han är ialf kompetent :)

Mina ägg har ännu inte vuxit på sig tillräckligt så det blir förmodligen ett nytt vul på måndag. Han var nöjd ändå och tyckte det såg bra ut. Lämnade blodprov oxå så han ska ringa mig i em för att sen bestämma vidare. Jag fick inget antal men han sa minst 10 ialf, men det kan bli mer eller mindre..

Tänk Iskristall nästa vecka händer det för dig!!! Njut nu i helgen och ladda, lycka till!

Tackar, tackar! Ja i helgen blir det ladda och vila som gäller!

Snart händer det för dig också! Säger redan nu lycka till på nästa vul!
  • Iskristall
    mini72 skrev 2016-02-04 10:17:55 följande:

Första dag efter äggplock och jag har nu påbörjat stödbehandling med Progynova och Lutinus.

Kliniken ringde för att checka att jag tar medicinerna, samt berättade att mina båda ägg är befruktade, så nu håller vi tummarna för att båda sätts tillbaka imorgon eftermiddag! :)

Å vad tummarna hålls! vad är progynova?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016