• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-11 13:57:28 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Men vad roligt!! Grattis! Måste kännas härligt för er. Sätt dig nu i soffan under en skön filt och bara koppla av
  • celavie1
    Nicka skrev 2015-12-12 17:17:32 följande:
    Ja verkligen en tuff dag.
    Man är ju redan ganska långt ner i skorna och känslig för de mesta, så även om jag vet att chefen inte menar de han sa så sa han de och jag tar åt mej...
    Tack! Ja så skönt att de växer på :)
    Vilken pärs! Det är ju det värsta att alla läkarbesök ska bokas in och planeras med jobbet. Min chef har hittills varit förstående tack och lov. Man önskar de kunde förstå hur detta känns och gå igenom.
  • celavie1
    Nicka skrev 2015-12-14 09:06:34 följande:

Nu sitter jag o väntar på Vul :)

Mår inte helt ok , vete tusan hur jag skall göra med jobb..blir ju "bara" lite över 4 timmar men sådär kul när man inte mår så bra...nu hoppas jag att detta ser fortsatt bra ut.

Nickasworld.blogg.se

Hur gick det?
  • celavie1
    Nicka skrev 2015-12-14 19:14:43 följande:

De gick bra och Carlanderska är nöjda med stimuleringen :)

Dock blev de inget jobb :(

Inte alls kul att må så här.

Aldrig mått så här på korta protokollet..

Vill bara få gå å lägga mej, men skall ta ovitrellen kl 23..

Du kan ju inte rå för om du mår dåligt. Tänk inte så. Kan ju vara ett virus. Ta hand om dig och ta sedan nya tag. Vad skönt att det såg bra ut! Kramar
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-17 21:28:35 följande:
    Ja känna lite surt. Ska ringa den 28/12 till kliniken ang plus eller minus och då får vi reda på vad som sker härnäst. Frågar då först om äggen om inget brev kommer.

Ja vore ju underbart om det är guldägget jag bär på nu <3 Hoppas men vågar inte tro helt. Tack!

Kram
    Men oj då är det ju inte så långt kvar med ruvningen. Mår du bra? Vad trist att äggen kanske inte kunde frysas. Läste att de ibland har svårt att klara dem i odling utanför kroppen. De trivs ju bäst i kroppen och där har du ju ett nu Glad
  • celavie1
    evnor2 skrev 2015-12-19 20:28:52 följande:

Hej hoppar in lite här. Ska upp till calanderska för första äggutag i januari. Har försökt länge att bli gravida. Vi blev gravida med pergotime för mer än ett år sen som slutade i missfall???? livrädd att der ska bli så igen. Blev även för överstimulerad av pergotime så det slutade i akut op då de trodde min äggstock hade snurrat sig. Fick även reda på dom i göteborg i veckan att jag har PCO ????. men bara hoppas och hålla tummarna? hoppas de går bra för er andra?

Hej och välkommen till denna tråd! Vad tråkigt och höra om ditt tidigare missfall. Det är tyvärr så mycket som kan hända på vägen men man får kämpa på och lita på sjukvården. Jag kan tänka mig att de idag har mer information om hur just din kropp reagerar på en viss behandling så då kanske de kan anpassa den efter det och att nästa försök går bättre. 
  • celavie1
    stajlish skrev 2015-12-17 16:55:13 följande:
    Precis! =) Kram
    Så tråkigt Stajlish att det inte gick vägen denna gång. Använd jul och nyår till att bara koppla av och ta hand om dig så att ni kan komma igen i nästa år
    Kram 
  • celavie1

Jag var på ultraljudsundersökning i onsdags och fick då reda på att min cysta försvunnit. Så skönt! Nu kan vi påbörja vår IVF resa. Dagen innan julafton ska jag börja det långa protokollet med nässpray Suprecur. Jag får köra det långa protokollet eftersom jag har få äggblåsor så de tror att det blir bäst. Så den 13 januari ska jag börja ta Menopur sprutor.Går allting sedan enligt plan skulle äggplock då bli i slutet av januari. Känns så overkligt att jag snart ska komma igång. Jag hoppas jag kan hålla rätt på all medicinering! Har ena grönsakslådan i kylen full av förpackningar. Instruerade sambon om att han inte får lägga något annat där......
    Så nu får man väl ställa in sig på att komma in i ett för tidigt klimakterie och bli sprutmissbrukare ha ha! Jag hoppas sannerligen att det mynnar ut i något gott!

• celavie1
    hope88 skrev 2015-12-22 10:49:29 följande:

Tack för pepp tjejer!! Man får väl se helt enkelt. Nu är det rosa tillbaks. Har konstiga flytningar det är liksom inte vitt längre utan geléaktigt och tråkigt och i det är det rosa/brunt.

Har inte mensen kommit till åå torsdag testar jag igen..

Man vet aldrig hoppas så för dig nu Iskristall!

Hej vännen hur är det idag? Håller sig mensen borta?

Hoppas!!!
  • celavie1
    Iskristall skrev 2015-12-25 10:11:11 följande:

Vilka tjejer är kvar här i tråden som börjar med ivf 2016?

Jag kommer fortsätta hänga med er. Hoppas jag får starta ny omgång sprutor vid nästa mens, i slutet på januari då.

Jag är kvar! Hoppas på Sprutstart i mitten av januari
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016