• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Bergamott83 skrev 2015-11-07 21:04:29 följande:

Hej. Vi kommer göra vår andra (tredje egentligen) i januari. Vi fick ingen återsättning nu i oktober så i december blir det nässpray över jul och nyår sedan sprutor och i mitten på januari så kör vi ivf med icsi

Välkommen Bergamott83! Vad härligt och läsa att du redan är igång. Kan inte du berätta lite om hur det varit? Har du alltså gjort äggplock och sedan återfört tidigare?
  • celavie1
    Bergamott83 skrev 2015-11-08 11:46:30 följande:

Jag har gjort två stycken långa protokollet. Jag blev inte alls påverkad av spray eller sprutor första gången. Första IVF fick vi ut 9 ägg 7 mogna 3 fertiliserades till embryon. Inget till frysen och det de satte in tog sig inte. Omgång två var äggplock i oktober och det kom ut 4 ägg. 3 mogna men inget blev befruktat. Så ingen insättning där. Jag var lite mer känslosam denna gång men är som vanligt mest.

Jag tycker inte äggplock är så farligt. Man får mediciner och det gör inte så ont. Men jag reagerade på det som de tvättar en med och får utslag. Men det går över.

Omgång två räknas inte eftersom det inte blev en insättning. Så nu i december sia jag börja med omgång två igen och göra äggplock i januari och det blir långa protokollet med icsi denna gång och starkare mediciner från början.

Har du några frågor så fråga på

Nu håller jag alla tummar och tår för att ert andra försök blir framgångsrikt. Jag och min sambo ska ta de sista blodproverna i denna vecka och sedan kan vi planera in för första behandling. Jag hoppas allt ska gå smidigt. Jag kommer på mig själv med att inte våga drömma om bebisar och att vi skulle bli föräldrar. Antar att jag skyddar mig själv från att bli för besviken. Jag hoppas men vågar samtidigt inte riktigt. En sak i taget.......
  • celavie1

Idag berättade jag för min chef om den förestående behandlingen. Han tog det jättebra och var väldigt förstående. Jag kan rekommendera er alla att berätta för er chef , om behov finnes, för det underlättar verkligen och ger mindre stress eftersom det blir lättare att förklara frånvaro från jobbet. Jag kände mig så mycket lättare efter mötet. Han sa bla att han förstod hur jobbigt jag måste uppleva det i min situation och att hans barn var så viktiga för honom.
    I morgon ska jag iväg och ta basprover inför IVF. Efter det och dagens prat med chefen kan jag bocka av två viktiga saker på min listaFlört

Hur har ni andra det?

Kram 

• celavie1

Hej!

Hur går det för er tjejer? Något nytt på gång? Jag väntar på att få komma in på ny undersökning den 30 nov. Då hoppas jag att att allt ser bra ut och att vi går igenom vilken metodik vi ska använda och påbörja behandlingen. Känns så jobbigt och vänta bara. Man vill ju sätta igång på en gång Glad

Kram

• celavie1

Jättekul med så många goa tjejer i tråden. Ni är guld värda och så välkomna!!

Ja vi har en spännande tid framför oss och det känns väldigt pirrigt och lite overkligt. Jag tänker ju sällan på att bli mamma sjukt nog. Jag tror det beror på att jag vill skydda mig själv från att bli besviken men jag ska kämpa på och göra mitt bästa. 
    Ha en mysig kväll, tänd ljus och titta på morden i Sandhamn

Kram 

• celavie1
    Iskristall skrev 2015-11-18 21:47:22 följande:
    Tack för välkomnandet!

Jag tänker också sällan egentligen på att bli mamma. Det känns så surrealistiskt på nåt sätt. Jag tänker ofta på bäbisar och bäbismys, men att få en egen känns väldigt långt borta. Men tänker jag på att det kan vara ett år bort känner jag nästan lite panik, fast på ett bra sätt Hur ska det gå egentligen, skulle jag vara nåns mamma efter 38års livstid där jag i princip bara behövt tänka på mig själv?

Hur gamla är ni andra?
    Samma här, känner samma. Jag är 39 år.
  • celavie1

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

• celavie1
    Hej vad kul att vi blivit så många i tråden och att så många av er är igång! Jag hinner inte riktigt med och skriva. Nåväl idag var jag på undersökning och tyvärr upptäcktes en cysta på min ena äggstock :( Läkaren verkade inte så orolig men jag ska dit igen på kontroll den 16 dec för att se vad som skett. Tråkigt nog innebär det att jag inte kan starta behandlingen tills den är väck. Ärligt talat kändes det som ett slag i ansiktet... Blir så ofantligt trött!!.
    Hursomhelst, fick reda på att jag ska köra långa programmet så det blir nässpray och sprutor efter nyår. 
    Är det någon av er som haft cystor förut?
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-11-30 20:15:57 följande:
    Åhh celavie1 vad tråkigt att höra! :( Förstår att det känns tungt.

Jag har haft cystor tidigare. 2 ggr och båda gånger sprack de av sig självt men gjorde fruktansvärt ont så fick ligga inne med morfin. Som jag har fått hört har mina varor funktionella cystor som är väldigt vanligt och ofarligt i fertil ålder så är ju säkert en sån du har och de försvinner ofta av sig själv efter ett par veckor så det är nog därför du fått ett återbesök bokat. De höll koll på mina också med några veckors mellanrum på ultraljud.

Hoppas den snart är väck så du får sätta igång!

Kram
    Ok, tack för ditt svar. Är det meningen att de ska spricka efter ett tag? Är det så de försvinner?
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 19:35:07 följande:

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

Men vad tråkigt lider med er. Själv väntar jag på svar om igångstart efter att ha haft en cysta. Hoppas den försvinner. Blir så stressad av att vänta på min kropp som sviker oss.....
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016