• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    Ma JoLi skrev 2015-11-01 09:00:12 följande:

Hakar gärna på här. BF 28/6...gick över 13 dagar med min son (född 2012) så jag gissar på juli ändå.

Grattis och välkommen! :)
  • Ma JoLi
    Luttiis skrev 2015-11-01 09:36:36 följande:

Grattis och välkommen! :)

Tack! Grattis till alla er andra som plussat!
  • DLR

BF-lista

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet

Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet

• Luttiis

Jag behöver tips från er tjejer! Jag jobbar idag i butik med väldigt tunga lyft, (jag ser inte framemot inventeringen i januari när jag är i 3 mån) jag har bara en provanställning än så länge och är nästan 100% säker på att jag ryker så fort dom får veta att jag är gravid, jag funderar på att söka mig vidare redan nu (eftersom jag ändå inte vill jobba kvar) eller så avvaktar jag till efter V.12 när jag berättar för chefen, antingen kommer jag få jobba kvar hela provanställningen eller så ryker jag direkt. Ryker jag direkt blir jag arbetslös i januari får jag jobba kvar blir jag arbetslös i april. Har Bf i juli.

Vad skulle ni göra i mitt fall? Vara kvar eller söka er vidare till ett jobb där det inte förekommer tunga lyft och där man troligtvis trivs bättre osv. Jag vet att det blir provanställning på nya jobb också och det är inte säkert att jag får vara kvar efter det heller men är så kluven på hur jag ska göra! 

• Gammeltanten
    Luttiis skrev 2015-11-01 12:04:32 följande:

Jag behöver tips från er tjejer! Jag jobbar idag i butik med väldigt tunga lyft, (jag ser inte framemot inventeringen i januari när jag är i 3 mån) jag har bara en provanställning än så länge och är nästan 100% säker på att jag ryker så fort dom får veta att jag är gravid, jag funderar på att söka mig vidare redan nu (eftersom jag ändå inte vill jobba kvar) eller så avvaktar jag till efter V.12 när jag berättar för chefen, antingen kommer jag få jobba kvar hela provanställningen eller så ryker jag direkt. Ryker jag direkt blir jag arbetslös i januari får jag jobba kvar blir jag arbetslös i april. Har Bf i juli.

Vad skulle ni göra i mitt fall? Vara kvar eller söka er vidare till ett jobb där det inte förekommer tunga lyft och där man troligtvis trivs bättre osv. Jag vet att det blir provanställning på nya jobb också och det är inte säkert att jag får vara kvar efter det heller men är så kluven på hur jag ska göra! 

Klurigt. mama.nu/jobb-pengar-2/vikariat-provanstallning-eller-projektanstallning-vad-galler-nar-man-blir-gravid/
  • ebe91

Jag hoppar in här, bf med andra barnet 21 juni. Har en son som blir 8 månader nästa helg (född 8 mars iår). Gick över 9 dagar med honom så blir nog i månadsskiftet juni/juli denna kommer. Blev även flyttad 6 dagar på RUL (21-> 27 feb) så väntar med spänning på att se när liten beräknas efter ultraljudet, om än det är länge dit!

• alexis06

Hej hej jag hoppar in här. Testade positivt för några dagar sen och enligt beräkningarna bör jag va i v.6.

Har en son på snart 10 år, känns som evigheter sen jag va gravid.

• Luttiis
    Tack för tipset! Tyvärr så kommer nog min nuvarande arbetsgivare att fiffla så det inte ser ut som att jag ryker för att jag är gravid. Såg även nu att dom söker ny säljare till butiken jag jobbar i, har inte fått höra om detta så kan vara så att jag ryker tidigare om dom misstänker att jag är gravid. Dom vet ju om att jag längtar efter barn.. vi får se hur det blir. Vill inte bli arbetslös så här långt innan vi får bebis men vem vill anställa mig när jag är gravid och man faktiskt ser att jag är det. 
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 15:07:14 följande:
    Tack för tipset! Tyvärr så kommer nog min nuvarande arbetsgivare att fiffla så det inte ser ut som att jag ryker för att jag är gravid. Såg även nu att dom söker ny säljare till butiken jag jobbar i, har inte fått höra om detta så kan vara så att jag ryker tidigare om dom misstänker att jag är gravid. Dom vet ju om att jag längtar efter barn.. vi får se hur det blir. Vill inte bli arbetslös så här långt innan vi får bebis men vem vill anställa mig när jag är gravid och man faktiskt ser att jag är det. 
    Usch vad tråkigt att ha en sån arbetsgivare. Jag var arbetslös när jag var gravid förra gången och det var INTE lätt att få jobb som gravid. Nu var jag ju "dum" och berättade redan på intervjuerna att jag var det, eftersom det inte kändes rätt att börja en ny anställning med att inte berätta en sån sak (jag dömer dock verkligen inte någon som väljer att inte berätta, är helt upp till var och en!). Men sen fick jag ett vikariat tack vare en kompis mamma så jag fick jobba lite ändå =) 

Jag har egentligen inget bra tips haha, men bäst vore väl om du kunde vara kvar där till april.. ekonomiskt iaf. Men förstår att det kan bli svårt om det är mycket tunga lyft och så =/
    Om du försöker skaffa ett annat jobb så skulle jag hålla tyst om graviditeten så långt det går (så skulle iaf jag göra, med tanke på hur det gick för mig förra gången när jag var ärlig). Att försöka leva på den där lägsta ersättningen var inte speciellt roligt, även om det gick =/
  • Rosen5824

Hej alla! 

Heter Louise och väntar mitt första barn. Jag fick reda på i torsdags att jag var gravid och är idag i vecka 7. Har lite dålig koll på min mens och sånt och trodde att den magont jag hade var min lite sena mens, men nej! Är så överlycklig och ser så fram emot att bli mamma Glad 

Ska bli skönt att få prata med några andra blivande mammor då man inte kan prata med sina vänner och familj i nu läget. Vet att alla kommer bli så glada och överraskade Skrattande

Någon mer än mig som tänker berätta på julafton? 

Svar på tråden BF juni/juli