Inlägg från: DLR |Visa alla inlägg
  • DLR

BF juni/juli

Hej tjejer,

Måste börja med att säga grattis till era plus ??

Jag har i tysthet följt tråden samt er (era berättelser) och har inte riktigt vågat yttra mig pga rädsla över att "jinxa" graviditeten.

Det är nämligen så att min vännina/granne misstänkte att hon var gravid, då hon utöver att inte ha fått sin mens, hade alla symptomer;

Illamående
    Ömma bröst
    Mensvärk utan mens
    Svullen mage (periodvis)
    Trött

Hursomhelst. Hon kom förbi i tisdags för kaffe och frågade ifall jag fått min mens ännu. Jag sa som det var. Jag har kraftiga mensvärk (vanligt hos mig) men ingen mens, ÄNNU. Hon lyckades övertala mig att följa med till Coop, köpa ClearBlues digitala test och gå upp och testa oss samtidigt (Som draget ur en tjejig college film).

Jag passade även på att köpa två, då jag och min sambo ändå bestämt oss månaden innan att snart börja bebis verkstaden på riktigt. Bra att ha hemma tänkte jag.

Vi testar oss, lämnar kvar de i toaletten. Jag går ut och tar en cigg, tänker; Slöseri på test, känner ju mensen som smyger sig fram.

Nä, nu är det dags att kolla.

Jag - (tittar på hennes först) oj! det här är ett nytt test, minns inte att de såg ut så när jag testade mig sist. Som en liten logga.

(tittar på min) EH! Vad är det DÄR!?!! Den där liggan var ju annorlunda!?

Hon - HAHAHA!!! Men hjärtat. Jag är INTE gravid och du ÄR gravid!!! Ser du inte det?

Jag - Gravid hahaha sluta!!! (tittar igen) Va, alltså, nä! Men, nä!! (chockerad). Jag är röksugen! Här! Ta mina cigg! Vill inte ha de i närheten!

Så. Det läskiga är, att när jag var gravid med min son (2010), så hade jag alla tecken, alla biverkningar (you name it) som går att ha redan från vecka 5 fram tills BF. Spydde igenom HELA graviditeten (upp till 20ggr per dag) per dag. Sjukskriven från vecka 12. Inlagd minst 1 ggn i veckan. Lyckades även få karpaltunnelsyndrom och en massa annat.

Och nu har jag "bara" haft mina "vanliga" mensvärk och dess symptomer. Smått ömma bröst, molvärk vid svank/ländrygg samt magen. Gör mig så sjukt orolig!

Jag vågar inte ens vara glad. Bara att skriva detta skrämmer mig. Men jag vill ju, kunna glädjas, hoppas, njuta.

Så, tips på att koppla bort "dumma" tankar? ????

• DLR

FYI Alla mina emojies (smileys) ersätts av någon anledning med frågetecknen.

Well, well. Jag är på väg till mina 34 år, förlovad med mannen ur mina drömmar, och har en son som är 5år. Jag är inte riktigt hundra på min beräkning. Men det jag kom fram till var, BF den 5 Juli.

• DLR

Får väl göra så, försöka låta mig själv njuta ändå. Glädjas.
    För vi är glada. Så glada att vi spricker. Vill kunna berätta det för vår son och familjemedlemmar nu, nu, nu!

Tack för era ord, de gläder samt lugnar mig <3

• DLR

Jag har haft samma värk i en vecka nu, fram tills idag. Idag är de så gott som borta. Det är lite "lustigt". Jag var orolig pga smärtorna när jag hade smärtor för att nu vara orolig över att jag inte har smärtor.

Så, jag gav mig själv ett löfte. Sluta oroa mig. Försöka tänka mindre. Ett MF sker trots allt av en anledning. Smärtsam, hjärtskärande....men naturlig anledning. Vi kanske ska försöka peppa varandra på nåt sätt som hjälper oss att förtränga dessa känslor samt tankar som skapar dessa orosmoment. Vända på steken. Typ, kanske, på nåt sätt #morgontröttmamma

• DLR

Ja men precis! För mig har det slutat med att min sambo knappt låter mig göra något pga oro. Och det är mitt eget "fel".

Sen tänker jag, att själva stressen som rinner över en pga dessa tankar inte kan vara bra fysiskt heller.

Så, jag ska bygga en bubbla. En glad bubbla jag ska bo i denna x antal veckor framöver. Vem vill flytta in med mig?! :) <3

I den bubblan ska allt vara "Hakuna Matata".
    Jag ska verkligen gå in i samma tankeveva som Y o L o har. Den är trots allt sann och nyttig för den delen :)

• DLR

Ajvar - Jag personligen tog aldrig ditt eller någon annans "oro" som negativt. Det är naturligt. Den där lilla, just nu pricken är ju SÅ efterlängtad. Jag själv har varit där (tills igår).

Vi får som sagt ha lite fler happy thoughts som peppar den och oss nu framöver.

Självklart ska vi ju kunna ventilera när vi är oroliga och osäkra. Men jag tror som sagt att vi behöver även påminna oss själva att våra kroppar är starka, intelligenta och helt jävla amazing som kan det här. Som gör det här.

Måste intala mig själv det. Igår kände jag att själva stressen pga alla negativa tankar bara drog ner mig. Och som jag sa tidigare, bara det måste vara jobbigt för kroppen.

Så upp med huvudet, klappa magen och tänk Juni/Juli :)

• DLR
    Gammeltanten skrev 2015-10-31 09:59:13 följande:

Hej! Jag plussade i torsdags morse efter Ivf-behandling. BF 7/7. Jag är 36 och började tro att vi inte skulle kunna få barn eftersom jag slutade med p-piller för 10 år sedan. I februari förra året började vår resa med med att jag skulle gå ner 20 kilo till BMI 25 innan vi ens fick påbörja en utredning. I september förra året var jag där. Efter några omgångar blodprov och spermaprov hittades inget fel hos någon av oss så vi fick remiss till IVF. Där fick vi veta att vi skulle få genomgå behandlingen men att en godartad cysta på min högra äggledare skulle opereras bort först för att ge oss största möjliga chans att lyckas. Operationen blev till slut av i augusti och efter två menstruationer ringde vi ivf-kliniken och fick genast påbörja vår första behandling med korta protokollet. Den 12:e oktober plockades 9 ägg, 4 av dem lyckades de befrukta och 1 sattes in den 14:e. Veckan därpå fick vi brev om att inget av de tre kvarvarande äggen varit av tillräckligt god kvalitet för att frysas vilket drog ner våra förhoppningar om ett plus. Men i torsdags blev jag överlycklig över det positiva testet.

Ett stort grattis till dig/er <3
  • DLR

BF-lista

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet

Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet

• DLR

Vi vill berätta för storebror och föräldrar till jul. Har någon tips på hur? Vi vill självklart slå in något. Vår första tanke var ifall vi skulle få gå på KUB innan jul, skulle då kunna slå in ultraljudsbilden. Utöver det kommer vi inte på något fiffigt. Såg att någon nämnde något om en napp. Det var iofs gulligt det med :)

Ringde MVC idag. Och de vill göra ett ultraljud på torsdag. Och det pga min historia och gener. sjukdomar kring äggstockar, äggledare samt mensen. Vet inte riktigt hur jag ska känna eller tänka. Pirrigt och nervöst på samma gång!

Jag hade även räknat helt fel när det kommer till BF. Iallafall om man räknar efter sista första mensen. Så det blir 1 Juli 2016 istället för 5 Juli. Tänker dock att jag ändrar på det efter torsdag. Vet mer då :)

• DLR

Åh! Tack för tipsen tjejer <3
    Ser så fram emot att få berätta. Speciellt för vår son som verkligen längtar efter ett syskon <3

Svar på tråden BF juni/juli