Inlägg från: DLR |Visa alla inlägg
  • DLR

BF juni/juli

Y o L o skrev 2015-11-11 21:40:52 följande:

Nej bor nära Liljeholmen men varit på hockey i Södertälje förr om åren :)

Äh! Du missar inget. Får jag som jag vill så bor vi mer åt enskede eller vantör trakterna när bebis är här. Eller åtminståndet 2016 :)
  • DLR
    Y o L o skrev 2015-11-12 09:21:17 följande:

Wow vilka härliga magar. Inser att jag inte alls har någon mage att prata om efter att ha sett era fina.

Samma här! Och som Y o L o sa, vilka fina magar! :)
  • DLR

När grupper är så pass hemliga att absolut inget kan relateras, följas, ses osv brukar en personlig inbjudan krävas (har jag för mig).

• DLR
    Cadencee skrev 2015-11-12 19:03:04 följande:

Jaha ^^ tänkte inte så långt! Men om man har "sluten" kan andra personer se att jag eller andra är med i grupp "xx". Går in i vecka 7 imorgon så vill ju inte att folket på min vänlista ska se än :)

Förstår det, och därav "vitsen" med att länken inte funkar. En inbjudan krävs. Tror inte att det syns att man går med i gruppen (tar/skickar inbjudan). Absolut inget ska synas på någons flöde förutom ens egen samt de som är med i gruppen.

Men då krävs en inbjudan. Har jag för mig. Så är det på de flesta separatistiska grupperna på FB iaf.

Så vill fler gå med i gruppen du skapade måste du skicka en personlig inbjudan. Som jag förstått det iaf. kan ha helt fel.

• DLR
    Y o L o skrev 2015-11-12 19:13:51 följande:

Är så trött på mitt Dr Jekyll & Mr Hyde-humör. "du är jävligt vass nu" sa min make idag o då började fundera över hur jag beter mig. Skäller och surar ena timmen för att nästa timme gråta över hur lycklig jag är. Fy fan va detta suger, känner mig inte som mig själv.

Någon mer som känner igen sig eller bör jag ringa psykakuten direkt :)

Ville lägga till lilla emojin som räcker upp en hand. Sa förlåt till min son idag med gråt i halsen efter att vi lekte "gissa vad jag tänker på leken" och han sa "Gissa vad jag tänker på;

"Någon lat, för den vill bara ta det lugnt, som alltid mår illa och inte är så glad" och menade mig :(

Ville typ halvt dö av skam, hjärteont, skuldkänslor, you name it. Måste ta kontroll över dessa hormoner. Det är precis som du förklarar. Skäller, surar ena timmen för att nästan gråta över hur lycklig jag är nästa.

• DLR

Jag missar ofta en del här då jag inte är lika aktiv här (känns det som). Men är det bara jag eller var det längesen TS skrev? Hur mår du? Vart tog du vägen? Kanske bara jag som missat. Hoppas att allt är väl iaf :)

• DLR
    krumbukt skrev 2015-11-13 06:45:55 följande:

Förstår att det måste kännas sjukt jobbigt att höra det där.. men försök komma ihåg att det finns en anledning till att du mår som du mår just nu <3

Jag känner mig också som en usel mamma just nu (ligger typ bara i soffan heela tiden), men hoppas att jag kommer må bättre och bli lite piggare snart. Jag längtar tills jag kan berätta för min dotter att det är för att jag har en bebis i magen =)

Försöker tänka så, och samma här. Speciellt då det är det enda han pratat om det närmsta året. Han längtar sååå efter ett syskon. Men det blir att vänta till Julafton och överaska honom då :)

Hur gammal är din dotter?
  • DLR
    krumbukt skrev 2015-11-13 08:33:35 följande:
    Han kommer bli såå glad =) 

Hon är född april -12, så blir 4 nästa år. Hon har tjatat om syskon ett bra tag också så hon lär bli nöjd! Hur gammal är din son?
    Född sent 2010, fyllde 5 nu i November :)
    Vill så gärna snabbspola tiden endast för att kunna ge honom nyheterna. Årets höjdpunkt blir att kunna berätta att han ska bli storebror <3
  • DLR

Hej hallå!

Nu känner jag mig gravid. Har varit borta i ett par dagar på grund av illamående, trötthet och feber. Sonen smittade mig lagom till sitt kalas. Har känt mig helt apatisk och konstant "åksjuk". Har liksom haft illamående upp i halsen hela tiden, men aldrig spytt. Har även varit sanslöst slö och trött.

Måste ta ikapp här inne, känns som att jag missat massor. Nya SN och nya "samtal". KUL! :)

Frossa har jag haft sedan dagen innan jag plussa. En obehaglig frossa. Den är liksom "djup". Kan inte förklara. Det enda som funkar på riktigt är ett varmt bad. Det blir som att det värmer enda in.

Har även en värmekudde som hjälper LITE, men inte som ett varmt bad. Blir typ ett varm bad per dag nästan. Är det okej?

Utöver att jag mått skit (att vara gravid och sjuk är så tungt) så bokade jag tid för inskrivning idag efter att ha varit på VUL och sett vår lilla "kycklinghjärta" som min sambo kallade det.
    Han var i extas när han fick se hjärtat ticka, får sms från jobbet då o då med hjärtor och gulliga kommentarer som visar hans glädje.

Juste, fick Lergigan Comp utskrivet idag. Blir dock att ta det vid akuta tillfällen bara. Vill helst härda ut då jag verkar ha fått magkatarr (därav mitt illamående som eskalerar dagligen) på köpet och måste äta omeprazol dagligen. Vill inte ta mediciner i onödan så att säga.

• DLR
    Hoppas7910 skrev 2015-11-18 15:31:14 följande:

Hej alla!

Tycker dagarna går såå långsamt! Är bara i 5+4 idag och det känns som en evighet till det bokade VUL:et nästa onsdag.

Väldigt orolig för att graviditeten ska ha avstannat igen för jag tycker inte jag har så mkt symptom. Tänker mest på att brösten nästan är som vanligt.. Lite ömma bröstvårtor bara. Har alltid växt som tusan tidigare.

Dock är jag trött som fasen och en del frusen.

Det jag tänkte kolla med er är hur ert humör är? Själv är jag på ett hemskt humör.. Arg för allt! Stackars sambon gör i princip allt fel just nu.

Sen är min mage helt förstörd också, gasig och så svullen.

Blev ett väldigt långt inlägg nu.. Hoppas ni orkar läsa!

Jag brukade känna frustration över mitt PMS som är väldigt besvärlig. Väldigt lik bipoläras berg och dal bana. Den här graviditeten visade mig att mitt PMS har inget jämfört med dessa gravid hormoner. Tycker synd om min sambo. Och mig själv haha!

Jag är så sjukt känslig och det går upp och ner snabbt! Lite läskigt!

Frusen är jag med! Extremt frusen skulle jag säga. Knappt så lager på lager räcker. Börjar undra hur jag ska klara av vintern :(

Brösten känner jag knappt av. Ungefär som du beskriver det. Och när jag var gravid med min son var det tvärtom.
Svar på tråden BF juni/juli