Inlägg från: DLR |Visa alla inlägg
  • DLR

BF juni/juli

Det är av just den anledningen jag vill veta kön; Namn. Jag och min sambo har så olika smaker, så det lär ta tid. Ju tidigare, ju bättre.
    :)

• DLR

Tror att det är normalt som sagt. Att oroa sig, tänka så. Lillan/lillen är ju så efterlängtad att hoppet lyckas omvandlas till en rädsla pga oro, pga kärlek. Typ.

Gillar det du sa Y o L o, den tanke gången. Tänka att i sommar är vi mammor. Åh! Det var så längesen för mig. Gud vad jag ska njuta annorlunda denna ggn. Och att få göra det till sommaren också. Ser så fram emot det. Längtar!

• DLR

En del av oss,

Det är långt bort för oss alla. Låt oss kalla det dagdrömmar ist, i hopp om att minska stressen orsakad av oro. Pepp helt enkelt.

Självklart något frivilligt ;)

• DLR
    SSK13 skrev 2015-11-07 10:17:38 följande:

Ja man får försöka vara glad också. Om någon av er varit med i "bli-gravid"-trådarna här på FL så är ju förväntan så stor på att få ett + ens en gång. Många kämpar länge för att äntligen bli gravid. Synd att den glädjen så snabbt äts upp av oro istället :)

Vi är nygravida väntande mammor. Tänk så härligt!

Jag som haft noll tecken på bebis i magen några dagar nu har fått molvärk som känns extra härlig då vi är på SPA och bara kan ta hand om oss själva.

Precis så. Det är det jag menar. Vi måste försöka vara glada ändå, trots fakta om vad som "kan, kanske, brukar, liten chans, veckor, osv osv, kan hända".
    Inte bara för vår skull utan bebisen. Stress och oro kan inte vara nyttigt.

Och som du säger, nu är vi faktiskt här, gravida. Något inte alla får chansen att bli, få uppleva. Liiite glädje i förväg har vi rätt att unna oss.
    Vi får pausa "oron" med flit då och då. Om man vill, självklart :)

Och att dagdrömma om sommaren skadar nog inte. Jag har börjat med det. Jag pratar numera med min sambo på ett helt annorlunda sätt. har raderat bort alla "om" i varje mening och ersatt det med "när" :)
  • DLR
    En del av oss skrev 2015-11-07 13:43:00 följande:

DLR tack för pepp...orolig här då symtomen är borta efter 2 dagars illamående.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.
    Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?
    Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??
  • DLR

Jag har fått höra att som alla vet, så grundar det sig på kromosomerna i männens spermier. Men att man även att kan se vilka som "regerar" genom att titta bak i släkten.

Min far t.ex har 3 flickor och 3 pojkar. Alltså 50-50.

Min svärfar har 1 pojke och 1 flicka, alltså 50-50 även där.

Tittar man ännu längre bak (för min del) så är det samma där.

Min svärfars far har 1 son och 1 dotter.

Min sons biologiska far har 2 söner (varav vår som är den ena). Hans far har 3 söner, hans fars far har 1 son.

Förstod någon vad/hur jag menar. För idag känns mitt huvud som en enda stor potatismosröra haha!

Osv osv Så tittar/resonerar man så, är det 50-50 för vår del :)

• DLR

Jag hänger verkligen inte med när det kommer till det här med tempen många pratar om. Försöker inte läsa in mig för mycket då jag vet att det med stor förmodan kommer öka oro känslorna.

En del av oss,

Sättet du skriver låter som att du fått en massa negativa tecken, och som jag förstått det så har du haft det tufft att komma hit och har därav rätt stora "kontroll behov". Försök, för din egen skull att inte ta fler tester, temps eller vad det nu än är som hjälper dessa oro känslorna att öka.
    Det hjälper inte dig oavsett vad. Är det så att ett MF/MA är på G så kan du inte hindra det. Låter kallt, jag vet. Menar inget illa. MEN är det kroppen som "spökar" bara så är inte denna stress bra för lilla pyret.

Försök, försök att slappna av och släpp de negativa tankarna. Ge inte upp. It aint over until its over <3

• DLR

En del av oss,

Vilken vecka är du beräknad att vara?

• DLR
    En del av oss skrev 2015-11-08 16:21:31 följande:

[quote=75975981][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 15:27:52 följande:[/quote-nick]

En del av oss,

Vilken vecka är du beräknad att vara?

[/

V.5+6 idag, så imorgon 6+0

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Har för mig att jag på min förra grav, genom VUL kunde se graviditeten (gulesäck). Sen kände hon även på livmoder och livmodertappen för att se att allt var okej. Jag hade nämligen panik och gick till en privat gyn och bekostade mig det. Du kanske ska göra det för att få fri och slippa oroa samt stressa dig?

Jag hoppas iaf på det bästa och håller tummarna! <3
Svar på tråden BF juni/juli