Inlägg från: DLR |Visa alla inlägg
  • DLR

BF juni/juli

En del av oss,

Stoooor kram till dig! Hoppas att det känns bättre idag <3

• DLR
    ebe91 skrev 2015-11-09 08:01:33 följande:
    Har också ont i ländryggen till och från, det var där foglossningen började för mig sist.

Värme hjälpte jättemycket! Bada varm, värmedyna osv. Fick en TENS från v 23 sist men den hjälpte föga. Gravidbältet var dock bra o ha som förebyggande, hade den på jobbet eller om jag gick på stan oså.
    Jag anade att det var något åt det hållet då jag har även ont i ljumskarna (samt magen). Bara det att ländryggen är värst. Förutom när jag tar ett varmt bad eller har vetekudde mot den. Funderar på att börja träna (regelbundet) lite lätt.

Har någon tips på övningar? Och finns det någon gräns på hur mycket man får bada?
  • DLR

Mitt illamående har börjat smyyyga sig in. Mår liiite illa på morgonen och liiite på kvällen. Inte i närheten av min förra grav, men jag känner den. Det jag känner av mest, utöver molvärken, så är dessa hormoner något jag känner av. Jag som inte alls brukar vara känslig är EXTREMT känslig.

Kan nog vara en kombination av hormoner och mitt abstinens (rökare).

Ps. En del av oss, saknar dig här inne. Hur mår du? Hur går allt?

• DLR

En del av oss,

Va skönt att se dig här inne igen :)
    Du har ju symptomer! :) Extremt frusen och känslig (humörsvängningar).

Och så ett tydligt CB test med 3+
    Va glad jag blir!

Jag hade precis, innan jag fick reda på att jag är gravid, signat på actic. Men jag är ingen van tränare. Så jag är lite rädd och vilsen. Noll koll på sånt. Vart tränar du?

Min abstinens sitter nog mest i psyket nu. Precis som förra graviditeten så röker jag en cigg efter pluset av ren nervositet, och slänger resten. Så jag har varit rökfri sedan jag plussa. Men ibland så vill rökaren i mig ta över med tankar som "Ett bloss skadar väl inte, bara ett".

Som tur är så är jag jävligt envis och motiverar mig genom en app som visar hur mycket cigg jag INTE rökt, samt hur mycket pengar jag sparat hittills. Har räknat ut att jag sparat ca 8K i juli. Och då har jag räknat med minimum antal cigg jag vanligtvis röker.

De pengarna ska jag få spendera hur jag vill och belöna min styrka i det hela. Vilket blir att jag får välja viiiiiiilken barnvagn jag vill haha!!

Fika låter kul. Dock vill jag göra det när jag sett att mitt lilla underverk må precis som man ska. Känner att jag inte heeeelt fått in det i huvudet ännu. Att jag ska bli mamma igen. Kan vi avvakta tills efter December? <3

• DLR

Donna85,

prata med din VC/läkare eller din BM om att eventuellt testa Lergigan eller Lergigan Comp.

• DLR

Lutttiis,

vart i stockholm bor du? Tror att kliniken jag går i har för en gång skull tider. Vilket sällan händer då de är en av sthlms bästa kvinnokliniker. Bra omdömen, många som reser långt bara för att de hört så bra om de.

Plus att de har allt som behövs på plats. Sammarbete med sthlms landsting, nära sammarbete med sjukhus. De har gynekologer, barnmorskor, psykologer och en egen MVC.

• DLR

En del av oss,

åh är det sant?! JÄTTE GÄRNA!!! Vart bor du, eller vilken actic tränar du oftast på? Du får gärna skicka ett meddelande privat ifall det känns bättre. Men jag vill defenitivt börja träna så snart som möjligt :)

• DLR

en del av oss,

Du...är du seriös???....jag bor i Södertälje. Haha!!!

• DLR
    En del av oss skrev 2015-11-09 15:45:50 följande:

[quote=75980532][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 15:26:53 följande:[/quote-nick]

en del av oss,

Du...är du seriös???....jag bor i Södertälje. Haha!!!

[/

Nej lägg av! Är det sant?? Jag är helt seriös och jag har PMat dig. Ska vi dra av ett pass ikväll ha ha eller barases och säga hej? Var i södertälje bor du?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    svarade precis på den! :)
  • DLR
    En del av oss skrev 2015-11-09 16:19:17 följande:

[quote=75980750][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 16:07:03 följande:[/quote-nick]

svarade precis på den! :)

[/

Inte fått något. Klickade du på kuveret vid ditt namn? Skriv i den lilla svarsrutan, vet i sjutton hur jag bar mig åt ha ha

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Har försökt ca tre ggr tilll. Kan vara så att mobil appen spökar. Ska se ifall jag lyckas genom webversionen :)
Svar på tråden BF juni/juli