Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

BF juni/juli

Hej alla! 

Heter Louise och väntar mitt första barn. Jag fick reda på i torsdags att jag var gravid och är idag i vecka 7. Har lite dålig koll på min mens och sånt och trodde att den magont jag hade var min lite sena mens, men nej! Är så överlycklig och ser så fram emot att bli mamma Glad 

Ska bli skönt att få prata med några andra blivande mammor då man inte kan prata med sina vänner och familj i nu läget. Vet att alla kommer bli så glada och överraskade Skrattande

Någon mer än mig som tänker berätta på julafton? 

• Rosen5824
    Glader02 skrev 2015-11-01 19:19:17 följande:
    Grattis och välkommen! Jag går in i vecka 7 nästa vecka. Kul o få veta så! Haha.

Jag kommer behöva berätta innan för mina föräldrar o syskon då jag ska på spa i början av december, beror lite på hur mycket det kommer synas. : )

Men kul grej med julafton!
    Tack! Och grattis själv! Beräknar den 26 juni Skrattande så några dagar efter dig. Kul med att berätta på en resa till spa! 

Ja vi får se om de listar ut det innan när jag inte vill smaka på glöggen och sånt. Tror det är det som kommer avslöja mig. Mina vänner pressade mig igår på halloween festen om varför jag inte ville smaka på den hemgjorda likören en kille gjort. Dricker inte mycket i vanliga fall men brukar smaka lite. 
  • Rosen5824
    BF-lista 

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet 

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet 

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet 

Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

Jennefer - 23 juni 

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet 

Rosen5824 - 26 juni - 27 år, första barnet

Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

Ajvar - 29 juni 

SSK13 - 29 juni - 25 år, andra barnet, Malmö

MrsToledo - 29 juni 

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet 

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet 

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet 

YoLo - 1 juli 

Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet 

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet 

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet 

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet 

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet 

Donna85 - 4 juli 

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet 

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet 

DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet 

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet 

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet 

Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF 

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet 

Piwi - 10 juli - 33 år, Stockholm, andra barnet 
  • Rosen5824
    Y o L o skrev 2015-11-01 19:47:07 följande:

Hej o grattis, kul att du redan är i vecka 7 :) några av de tråkiga första veckorna är ju redan förbi för din del.

Jag hade gärna berättat på julafton men har berättat för de flesta redan. Anledningen var att jag sa till min mamma att jag blivit sugen på ett till barn o två veckor efteråt så plussade jag. Kunde inte låta bli att berätta det då för det var så otippat. Vet mamma måste ju pappa få veta, sen orättvist om inte svärmor får veta osv så rullade det på hehe.

Ja det är jätte skönt att redan vara en bit in. Vi har fått hålla oss från att berätta för familjen! Förstår hur svårt det är Flört Men förstår vad du menar med att om mamma och pappa vet måste svärföräldrarna också veta. 

Tror min vänner kommer fatta först. 
  • Rosen5824
    Piwi skrev 2015-11-01 19:52:55 följande:

Vi funderar på att berätta vid jul också, kanske genom att köpa en sån där "Jag ska bli storasyster"-tröja till dottern och se hur lång tid det tar för våra familjer att fatta

Å vilken rolig ide! Så sött att er dotter får vara med!

Det är vårt första så vi funderar på ett extra paket som de får öppna, efter alla andra paket är öppnade.
    De ska få varsin med en napp och en bild från ultraljudet tänkte jag. Sen har min man gjort ett rim Skrattande
  • Rosen5824
    Ronille skrev 2015-11-02 09:06:49 följande:

Hej på er. Tyvärr kommer ja inte att följa er. Då jag har börjat blöda. Och det är väldigt mycket. :(

Oj vad tråkigt! Styrkekram! Hjärta
  • Rosen5824
    DLR skrev 2015-11-02 12:27:19 följande:

Vi vill berätta för storebror och föräldrar till jul. Har någon tips på hur? Vi vill självklart slå in något. Vår första tanke var ifall vi skulle få gå på KUB innan jul, skulle då kunna slå in ultraljudsbilden. Utöver det kommer vi inte på något fiffigt. Såg att någon nämnde något om en napp. Det var iofs gulligt det med :)

Ringde MVC idag. Och de vill göra ett ultraljud på torsdag. Och det pga min historia och gener. sjukdomar kring äggstockar, äggledare samt mensen. Vet inte riktigt hur jag ska känna eller tänka. Pirrigt och nervöst på samma gång!

Jag hade även räknat helt fel när det kommer till BF. Iallafall om man räknar efter sista första mensen. Så det blir 1 Juli 2016 istället för 5 Juli. Tänker dock att jag ändrar på det efter torsdag. Vet mer då :)

Min man har gjort ett julrim, kommer dock inte ihåg dem nu, men den handlar om att det gått 12 veckor och att nu ska vi bli 3. Sen kommer vi göra som er att ha ett paket med ultraljudsbilder, napp och kanske en socka. Ska bli så kul! Längtar så till jul Tomte

Jag visste inte heller först vilken vecka jag var i men vänta du till tor så vet du mer säkert. 
  • Rosen5824
    Y o L o skrev 2015-11-02 20:25:35 följande:

Någon mer som har en man som säger "jag kan inte fatta att du är gravid" var och varannan dag :)

Ibland glömmer jag att han inte känner lika mycket som jag gör. För oss gravida slås ju hormoner o allt på direkt, men för partnern är det nog inte lika självklart såhär tidigt i graviditeten.

Min man tog faktiskt fram de positiva testet idag, bara för att kolla igen Skrattande 

Har fattar nog, men att det redan är i vecka 7 har han nog svårare att förstå. 

Donna85 skrev 2015-11-02 20:54:17 följande:

Guuuud vad jag har ont i brösten! Vaknar till och med på nätterna när jag rullar över på sidan och råkar stöta till dom! Har en klängig 4 åring som är på mig som en igel just nu och han slår till dom hela tiden när jag klättrar på mig och det gör ju så grymt ont :/

Usch hoppas att det släpper lite snart....

Flyttade i helgen och när min bror bar ut bebissakerna från våra andra barn frågade han om vi inte skulle lämna kvar dom till de nya ägarna ifall de skaffar barn snart, visste inte vad jag skulle säga!

Förstår vad du menar, mina bröst ömmar också men inte lika svårt som du har det. 

Ja det är så svårt att inte försäga sig! Min man var nära idag, då han var tvungen att komma på en anledning till att han inte kan hänga med som ledare på en utlandsresa i juni. De andra ledarna tittade tydligen konstigt på honom, han brukar nämligen hänga med Tungan ute
    Själv var jag nära igår när jag pratade med mamma, som sa att hon behöver något roligt att se framemot. Ville sååååå gärna berätta men vill vänta till jul, även för dem. 

• Rosen5824

Hej på er, har inte hunnit följa i tråden på ett par dagar, så ska läsa ikapp nu tänkte jag. Men en fråga till er som vet. Har börjat få lite tankar om att tänk om det är tomt! Att det inte ligger nån baby i magen utan det är tomt ????

Jag har inte direkt nått illamående men däremot till och från ont i magen, som mensvärk ungefär. Jag vet att det mesta sitter i huvudet men behöver bara få prata av mig lite, det är min första gravilitet och vill inte fråga mamma än för det ska bli ju en överraskning på julafton! Ska på mån och skriva in mig på mvc, men det kommer dröja till mitten av dec för UL.

Är som sagt bara lite nervös och vill bara skriva av mig lite, men är det nån som antingen känner igen sig eller har lite lugnade ord så svara gärna. ????

Behöver lyftas upp lite.

• Rosen5824
    Luttiis skrev 2015-11-06 19:22:19 följande:

Jag känner samma som du! Har tre veckor till ul och är nervös för att det inte ska finnas någon bebis där eller att det har avstannat och inte blivit något mf än men som kommer märkas vid ul :( behöver också lite pepp!

Vi får peppa varandra!
Svar på tråden BF juni/juli