Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

BF juni/juli

En del av oss skrev 2015-11-20 19:04:42 följande:

[quote=76026549][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-20 16:37:29 följande:[/quote-nick]

Jag bor i Nässjö men ska på Ul i Eksjö, vi är inget sort landsting :/

[/

Okej kan tyvärr inte den delen av landet då jag bor i Stockholm . Men gynekologmottagning finns väl i Nässjö?

Nä det finns en kvinnohälsa men ska vi till läkaren så måste vi åka till Eksjö. Där har det all sjukvård typ, akuten och sånt. Vi har bara vårdcentralen och lite specvård. Tråkigt med en liten stad.
    Hittade en i Jönköping men jag och maken bestämde oss för att vänta i 4 veckor till. Finns ju inget jag kan göra ändå. Får bara anta att allt är ok. 
    Glader02 skrev 2015-11-20 19:29:03 följande:
    Jag har inte heller så många symtom vilket oroar mig, bara trötthet o lite ömma bröst. Också vecka 9. Förstår din känsla helt! Jättejobbigt.
    Skönt att veta att det finns fler :)
  • Rosen5824
    Mamacitaa skrev 2015-11-20 21:32:26 följande:
    Jag är ifrån Tranås. Har varit i Nässjö några gng i mitt liv ????
    Vad trevligt, har varit i Tranås ibland också :) Köpte en jacka där bland annat ;) 
  • Rosen5824
    Cadencee skrev 2015-11-21 08:20:04 följande:
    Jag bor i Jönköping, vi tillhör samma landsting. Min bm sa att de börjat nyligen med att erbjuda ett tidigt ul i vecka 11-13 för dom som vill se bebisen men inte göra kub för det. Fråga om det! Borde ju vara samma eftersom de e samma landsting?
    Jo jag ska på ett UL i vecka 13, men det känns som en evighet :) 
    Bjoork skrev 2015-11-21 13:05:24 följande:

Hej! Jag är 20 år och sambon 22 år, bor i blekingelän. Är i vecka 6 (5+0), ska på ett VUL på onsdag för att fastanställa graviditetens exakta längd eftersom jag inte fick tillbaka mensen efter att sonen föddes september 2015. Denna graviditeten var oplanerad med mycket välkommen ändå. :)

Vad trevligt! Välkommen!
    Y o L o skrev 2015-11-21 12:58:46 följande:

Usch jag har fått en liten depp idag. Kände bara "herregud vad har jag gjort, ska jag ha ett till barn" och så känner jag mig hemsk som ljuger på jobbet. De räknar med mig i ett stort projekt närmsta året o så går jag o vet att jag inte kommer vara där.

Det enda lustiga i det hela är att jag läste precis om v 9 som jag är i nu och då står det just om att det är vanligt att känna såhär. Det gör faktiskt att det känns lite lättare. Men just nu är det som att jag glömt att jag faktiskt önskat mig ett till barn. Usch känner mig som en hemsk människa just nu.

Usch vad jobbigt läge för dig. Men berätta för din chef! De kommer förstå och du slipper att känna oro. Lycka till! Kram 
  • Rosen5824
    111110 skrev 2015-11-21 23:51:34 följande:

Goder kväll på er allihopa ?? Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt.

Å vad kul! Välkommen! Då måste du vara i v.9 eller 10 redan. Grattis, hoppas du får svar på UL om när den lille kommer. 
  • Rosen5824
    mammsen79 skrev 2015-12-08 21:59:54 följande:

Är det någon mer som är andfådd? Är i v10, har tydligen lite högt blodtryck o lågt järn112, kanske beror på det?

Har definitivt blivit mer andfådd, Kan knappt gå uppför trappen utan att flåsa. Är i vecka 12 nu. Dock tror jag inte att det är blodtrycket utan pulsen. Mitt blodtryck var bra 126/89 men pulsen på 80. 
  • Rosen5824
    vindruvan skrev 2015-12-11 21:13:39 följande:

Andfåddhet beror på att kroppen ökar sin blodvolym, har inget att göra med tidigare kondition eller blodtryck enligt bm och sidor man kan läsa om graviditet på.

Det var skönt att höra ;) Trodde jag var ur form! :D Haha
  • Rosen5824
    Y o L o skrev 2015-12-12 19:20:24 följande:

Jag räknar ner dagarna till ul på onsdag. Efter det ska jag åka tillbaka till jobbet och berätta för alla (förutsatt att allt är bra såklart). Jag har varit sjuk ca 6 v nu o alla har kommit med olika tips o förfasat sig över hur lite vården gjort för mig. Ska bli så skönt att få berätta varför jag inte fått bättre mediciner och varför jag antagligen är så mottaglig för virus mm. Samtidigt känner jag mig ogravid, magen har blivit plattare, inget illamående eller något annat. Jo tröttheten, men det kan ju vara för att jag är sjuk. Min man börjar undra på allvar om jag verkligen är gravid! Vi får se på onsdag!!!

ÅÅÅ vad kul! Själv räknar jag ner till fredag då vi ska på UL! :D 
    Vad kul att få berätta och tänk vad de kommer bli överraskade ;) 
    Jag har lite samma funderingar också, inget illamående eller stor mage. Lite trött men inte mer än vanligt. Ska bli skönt att få bekräftelse på att det är ok där inne, man blir ju fundersam om det verkligen är ett barn där inne ;) 

Lycka till på ons <3
  • Rosen5824
    Y o L o skrev 2015-12-12 21:46:40 följande:

Tackar o lycka till du med! Gör du också kub-ul?

Tack! Ja det gör vi efter som alla erbjuds här och det görs samtidigt som vanligt UL. Själv?
  • Rosen5824
    ÅÅÅ vad lycklig jag är! Var på UL idag och det gick så bra! En liten knodd låg där inne och rörde på sig, sen skulle det mätas nackspalt och då bestämde den sig för att somna Tungan ute Och den rörde bara på sig en gång när jag hostade. Men den bilden räckte och resultatet på KUB var mycket låg risk Glad

Så nu är jag bara så lycklig och glad, det är en frisk liten bebis i min mage Hjärta

Här är ett av de 4 bilderna vi fick med oss hem Hjärta
  • Rosen5824

Kan även lägga till att jag blev fram flyttad två dagar. Så nu beräknas den komma den 26 juni. Min ena kompis vill att jag ska gå över 1 dag för då blir det på hennes födelsedag, så vi får se Flört

• Rosen5824

tack så mycket alla! Skrattande Jag är i v.13 idag (12+6) så imon är det v.14

mammsen79 skrev 2015-12-19 00:01:22 följande:
    Åh vad bra man ser.och vad skönt att allt såg bra ut ????kunde de se könet? Vilken v är du i?Själv ska jag göra det den 30/12
    Kunde inte se nått kön än, tror det är för tidigt. Men vill nog inte veta fören den är ute Flört Magkänslan säger en ficka men har kanske fel, hihi. Hoppas du får en lika bra upplevelse som jag! Lycka till den 30!
  • Rosen5824
    wishforbabysobad skrev 2015-12-20 10:29:50 följande:

Hej! Tänkte presentera mig lite här! Efter att jag och min partner har försökt ett tag så har vi äntligen lyckats! Jag heter Sofie och är 22 år och är gravid med första barnet. Jag har bf den 27/6 och är nu i v. 12+5!

Vad trevligt! Grattis! Då är du dagen efter mig :) 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • Rosen5824
    DLR skrev 2015-12-22 12:30:16 följande:

Ja juste, glömde mina fina KUB bilder :)
    Syns de?

jätte fina bilder! Grattis vilken sötis :) Jobbigt du verkar haft det! Mår du bättre?
  • Rosen5824
    DLR skrev 2015-12-22 13:01:50 följande:

Jag har inte svimmat igen iaf. Blodtrycket spökar fortfarande. Den är på tok för låg och jag får yrsel perioder då jag även blir helt skakig och börjar kallsvettas. Järnvärdet har börjat reglerats, och det kraftiga illamåendet är kvar. Verkar inte vilja försvinna som det ser ut just nu :(

Usch vad hemskt! förstår att du inte mår bra om blodtrycket är så långt. Hoppas du blir bättre snart! Styrkekram! 
  • Rosen5824
    Donna85 skrev 2015-12-25 12:20:18 följande:

God jul allihop!

Igår kol tomten med en varsin t-shirt till barnen, den äldsta fick en med Storebror igen på och den yngsta en med store bror. Vår minsta började storgråta när jag sa att det stod på tröjan att han skulle bli storebror! Och den äldsta slängde sig på golvet och vägrade visa tröjan haha då det gick verkligen super bra! Blev inte några jätte glada miner hos resten av familjen hellre, våra 2 pojkar är verkligen en handfull med fullt ös och bråk dygnet runt och de vet hur slutkörd jag är av dom så det blev nog lite blandade känslor... Kul med ett barnbarn till men oroliga över hur vi ska orka med det. Ikväll kommer sambons föräldrar hit så då ska barnen möta dom i dörren med sina tröjor på sig, se hur de reagerar! Vår äldsta har smält det lite nu och tycker väl att det ska bli ok, iallafall om det är en flicka som inte kommer bråka med honom ;)

God Jul!!!
    Att de reagerar så olika ;) De blir nog båda glada när de får se sitt syskon. 
    Vi berättade för våra föräldrar igår, de fick en julklapp där det stod God Jul, mormor, farmor osv. Svärmor började gråta och svärfar fattade inte riktigt först. Mina föräldrar hade redan gissat sig till nått, tydligen kan jag inte lura dem :D 

Så äntligen blir det slut på alla hemligheter, vi ska lägga ut en bild som en kompis tagit på oss. Vi tog bilder den 23 med UL-bilder och hjärtan på magen :) Så kul. 

Ha en jätte trevlig jul alla! 
  • Rosen5824

Vad roligt att så många får se sin lilla för först gången! Det var en så märkligt härlig känsla när vi fick se den. Kunde inte sluta le när jag förstod att den levde och verkade må bra!
    Längtar till nästa UL, så man får se hur den har växt. Det syns inte på mig så mycket än :) Längtar tills man kan känna den röra sig! 

Ni som väntar ert andra eller tredje, när kände ni ert första barn i magen? Var det i v.18, tidigare eller senare? Har hört av min mamma att det kan säker dröja tills vecka 20 innan jag känner nått. 

Svar på tråden BF juni/juli