Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

BF juni/juli

Luttiis skrev 2015-11-06 19:22:19 följande:

Jag känner samma som du! Har tre veckor till ul och är nervös för att det inte ska finnas någon bebis där eller att det har avstannat och inte blivit något mf än men som kommer märkas vid ul :( behöver också lite pepp!

Vi får peppa varandra!
  • Rosen5824

Å ni underbara! Att läsa detta forum gör att jag kännr sån lättnad med alla funderingar. Ni har så rätt om att vi ska vara glad och se fram emot en bebis i sommar! Idag har jag varit och tagit sötvattens prover i en insjö för min utbildning, läser 1 år biologi så vi skulle ta lite vattenprover. Kände det var skönt med frisk luft och lite motion.

Längtar så tills mån så jag kan få skriva in mig!

mb222da skrev 2015-11-07 11:49:40 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i tråden. Jag plussade i morse och känner mig lite skakis. Trodde aldrig att dagen skulle komma, vi har försökt i ca ett år. Men äntligen hände det. Nu känner jag en oro för ifall det kommer hålla sig eller ej. Men så känner väl alla. Enligt mina beräkningar är jag i vecka 3+5 och är beräknad den 18 juli. Det är vårat första barn och vi är så lyckliga av att blivit gravida. Ska bli skönt att följa fler som är gravida ungefär samtidigt :)

Vad kul för dig! Grattis! Blev lika skakis jag när jag såg mitt +

Har också mitt första i magen, en så underbar känsla!
  • Rosen5824
    lllycka skrev 2015-11-07 20:58:06 följande:

Är det okej att man hoppar in? :)

Är en tjej från Göteborg på 22år, första barnet är i vecka 4+6 bf 7 juli ???? mår prima (nästan alldeles för bra) vilket gör mig dock jätte rädd för missfall...

Vad roligt för dig! Grattis!

Det är mitt första också, har lite symtomer men inte alls så att det är besvärligt. Mina första gravid symtomer började först när jag var i slutet av v.6 så det kanske kommer snart. Man vill ju ha lite magont och illmående så man vet att det händer något i magen. Men var inte för orolig, som sagt det kanske kommer snart.
  • Rosen5824
    SabaGbg skrev 2015-11-09 12:16:23 följande:

Hej tjejer!

Får man vara med? Alla i junitråden verkar vara flera veckor före mig, som sitter med 7+2 idag. Det innebär bf 24/6, midsommarafton, lätt att komma ihåg :)

Jag har ett vul inbokat nu på tisdag och är så sjukt nervös, sist vi var på ett sådant i våras fick vi reda på att barnet hade dött :( Anade det iofs den gången pga bruna flytningar osv, men det var ändå hemskt. Vågar inte riktigt tro på den här graviditeten än...

Hej! Vad kul! Jag är i exakt samma dag! Skrattande Jag gillar också att det blir på midsommar. Det är mitt första, men kommer inte göra nått vul. Lycka till med ditt! Hur gammal är du? Och var bor du? Själv bor jag i Småland, tror inte nån annan är här ifrån.

Ni andra, är det någon som bor i Småland?
  • Rosen5824
    Donna85 skrev 2015-11-09 19:36:13 följande:

Japp jag är från Småland :)

Vad kul! Var? Jag bor i Nässjö.
  • Rosen5824

Har inte hunnit tänka så mycket på KS men tror att jag inte kommer planera nått. Vill nog försöka på vaginalt sätt först, blir det akut så får det bli det. Vill inte tänka för mycket på förlossningen utan bara på att de 12 veckorna ska gå framåt!  

• Rosen5824

Oj alla dessa förlossningar får en att tänka. Jag vet att tiden för min mamma att få ut mig gick på bara 4 tim, och jag var först. Min bror kom ut på 1 tim.
    Tar till mig det ni skriver om att stå på sig om sina önskemål och om det är något man inte kan ta. Har som sagt inte tänkt så långt som förlossning än Flört

Idag var jag förbi min gamla chef på mitt gamla jobb, där jag också vikarierar som lärarvikarie medan jag läser färdigt till högstadier lärare. Anledningen till att jag pratade med henne var för att som student kan jag få föräldrapenning av min gamla lön ist för studie inkomsten (som är ganska låg). Att få prata med henna var så kul! 
    Det är inte många vi har berättat för, utom en präst vi känner, min pt, en fotograf så är det nu henne också. 

Jag sa till min chef att jag behöver att arbetarintyg om vad jag tjänat och i vilken omfattning jag jobbat. Och hon bara " Jag kan lägga ihop ett och ett" och gav mig ett stort leende! Skrattande Blev så glad! Men sa att jag bara är i vecka 8 så ingen får veta än Flört

• Rosen5824

Själv blir jag mer förbryllad över min kropp. Jag har inga stora symptomer, utan mer lite illamående där, får känna efter i magen om det är livmorden som värker eller om jag bara är gasig Tungan ute 

Inga humörsvängningar eller konstigheter. Jag bara längtar tills jag får se om babyn lever eller inte. Vill ju berätta för ALLA! Blir också lite avis på er som har symptomer. Men skulle ändå inte vilja ha dem.. ÅÅÅÅÅ vad det är förvirrande! 

• Rosen5824
    En del av oss skrev 2015-11-12 09:48:56 följande:

Sambo säljes extra billigt perfekt för dig som vill ha en ostöttande sambo under graviditet, speciellt lämplig för gravid med upprepade missfall och döda embryon i magen. Extra billig vid snabb affär.

Inte en kommentar om mitt graviditetstest jag tog för snart 1 timme seda och har han förberett någon fråga till dagens inskrivning kl 13? Nej han är totalt ointresserad av min graviditet så vad fan skall jag meddetta as till...klarar mig bättre utan han för han gör mig så jädra ledsen och arg med sitt skällande ifråasättande gapande och gnälliga han gör inte ett kit som betyder något för mig. Men jag blir aldrig av med han, jädra idiot försökte i tisdags då åker han och köper en present och igår ett frimärke efter mig på gymet...kan han bara hålla sig så långt borta som möjligt tack

Tycker synd om dig. Själv har jag en fantastisk make som är lika glad som jag. Har din sambo alltid varit sån? Eller kan det vara att han inte vill ha för stora förhoppningar? Vet att jag kanske försöker låta som dr Phill men tänk på att prata med varandra. Och inte lägga skuld på varandra. Tänk om det denna gången faktiskt går! Jag tänker på er, och hoppas så för eran skull!
    Lycka till och en stor kram till dig! Hjärta
  • Rosen5824
    Cadencee skrev 2015-11-12 20:30:54 följande:
    Jag rättar mig! Skicka er mejladress i PM då jag inte kan lägga till folk jag inte är vän med utan endast med hjälp av mejl :)
    Ok, vad kul att kunna läsa vad folk skriver på fb. Är där mer än här. Blir alltid lika chockad att alla skriver så mycket på dagarna innan jag hunnit in :P
    Ska skicka PIM på en gång :)
Svar på tråden BF juni/juli