Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

BF juni/juli

Cadencee skrev 2015-11-12 20:57:34 följande:
    Jag är sån också. Varje kväll är det jättemycket att läsa igenom här. Kanske är för att man kollar fb oftare under dagen? Eller jag gör iallafall de ^^
    haha precis så!
  • Rosen5824
    Mamacitaa skrev 2015-11-12 22:18:34 följande:
    Har inte heller sätt ts på länge och tänkte skriva om de imon faktiskt o fråga. :)
    Jag gick faktiskt tillbaka för att kolla när hon senast var inne. Det var ett tag sedan, innan jag kom in på tråden. Hoppas allt är ok med henne! 
  • Rosen5824
    Snorkfraken91 skrev 2015-11-13 11:12:25 följande:
    Hej allihopa! Vad fina ni är som undrar hur det står till med mig. Betyder mycket! Allt är bra med mig! :) Det rullar på med graviditeten och jag var på hälsosamtal igår. Så har förhoppningar om att allt ska gå vägen denna gång. Går in i vecka 8 imorgon. Jag känner bara att den här gruppen inte riktigt blev alls som jag tänkt. Har man inte varit inne på en dag har man missat flera sidor för vi är så många och jag känner även att jag skulle begränsat gruppen till de som ska få sitt första barn så hade man lättare kunnat relatera och vara i samma situation. Har kontakt med en här på gruppen via meddelanden istället och det räcker bra för min del! :) Kikar in här ibland och ser hur det går för alla, men kommer nog inte skriva något längre. Hoppas ni förstår! Önskar er alla all lycka! :) Hjärta
    Vad kul att höra att allt är bra med dig! Ja det blir en hel del att läsa om man missat ett par dagar Flört Är med på en annan tråd också som bara är förstagångsföderskor i, så man får både erfarenhet här och lite av de som är i precis samma sits när man väntar första. Man får läsa det man själv mår bäst av. ibland vill man få pepp och bland vill man bara veta om fler upplever samma sak. Skrattande
    Önskar alla en trevlig söndag och att alla småliv i magarna mår bra! Kramar på erHjärta
  • Rosen5824
    Hoppas7910 skrev 2015-11-15 14:04:25 följande:

Hej :)

Vilken tråd är det? Väntar också mitt första och är väldigt orolig för allt känns det som. Mest för ännu ett MA så då är det lite mer likt min egen situation om det är första barnet :)

Hej på dig med, jag lägger en länt nedan. Det är för BF juni men sett en för juli också. Om du väntar då.

www.familjeliv.se/forum/thread/75806661-forsta-barnet-bf-juni-2016
  • Rosen5824
    M A F H H skrev 2015-11-18 11:22:25 följande:

Hej, vill också vara med. :3

Jag är gravid med första barnet och är beräknad den 1 juli. Är alltså i vecka 8 nu. 

Vad roligt! Välkommen! 
  • Rosen5824
    En del av oss skrev 2015-11-18 22:11:33 följande:

Fryser till och från. Mitt humör är hemsk superkänslig och gråter för inget och är arg för jämnan på min sambo som jagnog skäller på varje dag.

Känner mig verkligen gravid. Inget smakar har svårt och komma på vad jag kan tänka mig äta och mår illa, gått ner 3 kg på 6 dagar pga. Illamående. Ömheten i brösten är kvar och alla BH urvuxna så jag måste köpa nytt.

Imorgon är det dax för VUL, är så nervös men samtidigt så förväntansfull. Hoppas verkligen allt är bra.

Lycka till med VUL! Kram till dig!
  • Rosen5824

Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

• Rosen5824
    Ajvar skrev 2015-11-20 13:40:05 följande:
    Jag kände precis som du - inga symptom, inget illamående, mår prima men så sjuuuukt rädd att något var fel - tills igår då vi fick se räkan i 8+4 som sprattlade runt med sina små paddlar. Man kan vara gravid utan symptom, jag tror fan på kroppen nu! Jag och kanske inte känt exakt samma strålande känsla som du beskriver men den kanske är ett gott tecken istället? Det kanske växer som bara den där inne?
    Om du är orolig - boka UL! Jag svävade därifrån!
    En del av oss skrev 2015-11-20 15:24:05 följande:

[quote=76025701][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:[/quote-nick]

Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

[/

Jag hade inga symtom alls ibörjan av denna graviditet, det onda i brösten försvann tyckte jag och jag mådde helt enkelt för bra för att kunna vara gravid. Var livrädd då jag haft så många missfall och MA både tidiga och ett sent. Först förra veckan började jag känna av det som illamående och helt galen trötthet.

Dom gånger jag varit gravid då det inte gått bra så har det varit helt olika men oftast så har det börjat med avsaknad av symtom en känsla och sedan blödningar och fruktansvärt ont i ryggen oftast på mig. Men några gånger har jag känt mig gravid och ändå förlorat det.

Jag tycker du ska boka in ett tidigt VUL eller UL så du får bekräftat att allt är somdet ska. Oftast så oroar man sig i onödan och jag gör det själv allt som oftast. Så länge du inte blöder brukar det inte vara någon fara.

Jag ringde till BM och de sa att jag inte kan göra nått. Det visste jag ju, och de sa som ni att man måste inte ha symptomer. Så jag får lita på att kroppen gör det den ska och att babyn mår bra. 
    Tror inte jag kan få ett tidigt UL, då jag inte haft några blödningar eller stark smärta. Får bara vänta, men det känns som en evighet innan UL den 18. 
  • Rosen5824
    En del av oss skrev 2015-11-20 16:28:01 följande:

Jo du kan boka ett privat hos en gynekolog. Var bor du någonstans?

Jag bor i Nässjö men ska på Ul i Eksjö, vi är inget sort landsting :/
Svar på tråden BF juni/juli