• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 14:15:42 följande:
    Här snackar vi ett tydligt lagbrott, men det sker ju i vart och varannat inlägg från dig.
    Nej, så är inte fallet.
    Det är en åsikt, jag har inte hotat någon eller förtalat någon.
    Eller vad är det du menar?
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 14:20:35 följande:
    Nej, så är inte fallet.
    Det är en åsikt, jag har inte hotat någon eller förtalat någon.
    Eller vad är det du menar?
    De flesta av dina inlägg talar för sig själva, så jag behöver inte göra nåt förtydligande, alla kan själva se och läsa vad du hasplar ur dig i de trådar du deltar.
  • Världsmedborgare

Ännu ett bevis för hur SD och högerextremisterna hyllar våld och mordbränder.
    ---------------------
    Citat.

På lördagskvällen, innan branden på skolan i Onsala bröt ut, startades en forumtråd där deltagarna diskuterade om huruvida det var en bra lösning att ”bränna ner asylboenden” eller ej. Många tyckte det var ett utmärkt tillvägagångssätt och när nyheten om branden i Onsala kom jublades det i tråden. Flera gick ännu längre och skrev att ett ”terrordåd” vore bättre, för att ”skaka om Rosenbad lite”.
    ------------------------------
    http://goo.gl/Abr54O

• apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:05:27 följande:
    De flesta av dina inlägg talar för sig själva, så jag behöver inte göra nåt förtydligande, alla kan själva se och läsa vad du hasplar ur dig i de trådar du deltar.
    Bara för att du inte gillar mina åsikter är de inte olagliga.

Jag står för mina åsikter och har redan skrivit till dig att vi kan avsluta vår sk diskussion. Det skulle passa mig perfekt. Men vill du hugga vidare så, visst då kör vi. 
    Up to you.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:13:33 följande:

---------------------
    Citat.

På lördagskvällen, innan branden på skolan i Onsala bröt ut, startades en forumtråd där deltagarna diskuterade om huruvida det var en bra lösning att ?bränna ner asylboenden? eller ej. Många tyckte det var ett utmärkt tillvägagångssätt och när nyheten om branden i Onsala kom jublades det i tråden. Flera gick ännu längre och skrev att ett ?terrordåd? vore bättre, för att ?skaka om Rosenbad lite?.
    http://goo.gl/Abr54O

Ännu en länk till slasken?
    Öppnar inga fler länkar om det inte tydligt framgår var de leder.
    (Sponsrar inte viss media med mina klick)
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 15:38:41 följande:
    Ännu en länk till slasken?
    Öppnar inga fler länkar om det inte tydligt framgår var de leder.
    (Sponsrar inte viss media med mina klick)
    Nä vi har alla förstått, att sanningen är inget du vill ta del av.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:42:58 följande:
    Nä vi har alla förstått, att sanningen är inget du vill ta del av.
    Aftonbladet förmedlar inte sanningen och det vet du lika väl som jag.
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 15:46:21 följande:
    Aftonbladet förmedlar inte sanningen och det vet du lika väl som jag.
    Aftonbladet? Vad har dom med det jag länkade till att göra?

Vi riktiga svenskar, vi Sverige-vänner tycker det är jättebra att SÄPO och Polisen nu hårdbevakar nätsidor som t.ex FL och Di, sidor som i god SD anda vill ses som "helt vanliga sidor" men som i själv verket är fyllda med rasister och rasistiska uttalanden.
    Jag är helt säker på att dom kan få god hjälp med att ringa in den värsta avarten högerextremister, bara genom att kartlägga vissa deltagare på dessa två sidor., vilket dom givetvis även gör, det är ju det deras jobb går ut på.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 16:03:28 följande:
    Aftonbladet? Vad har dom med det jag länkade till att göra?

Vi riktiga svenskar, vi Sverige-vänner tycker det är jättebra att SÄPO och Polisen nu hårdbevakar nätsidor som t.ex FL och Di, sidor som i god SD anda vill ses som "helt vanliga sidor" men som i själv verket är fyllda med rasister och rasistiska uttalanden.
    Jag är helt säker på att dom kan få god hjälp med att ringa in den värsta avarten högerextremister, bara genom att kartlägga vissa deltagare på dessa två sidor., vilket dom givetvis även gör, det är ju det deras jobb går ut på.
    Ingen aning, har inte öppnat den men den förra länken gick till slasken så jag tar det säkra före det osäkra och lämnar den orörd.

Är man rasist för att man vill ha stopp på invandringen menar du?
    Är man rasist för att man vill ha kvar välfärden som våra föräldrar/förfäder byggde upp?
    Är man rasist för att man inte vill ha moskéer i sin närhet?
    Och till sist, hur kan man vara rasist om det inte skulle finnas raser inom mänskligheten? 

Riktig svensk säger du samtidigt som du hjälper till att stjälpa landet... det är ledsamt.

Tragikomiskt att du och dina gelikar använder ordet Sverigevänner.
    Jag var på ett fantastiskt tal i Almedalen i somras där en riktig Sverigevän talade under många applåder till de riktiga Sverigevänner som samlats. Det var en otrolig upplevelse!
  • Butterscotch
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:13:33 följande:

---------------------

Citat.

På lördagskvällen, innan branden på skolan i Onsala bröt ut, startades en forumtråd där deltagarna diskuterade om huruvida det var en bra lösning att ?bränna ner asylboenden? eller ej. Många tyckte det var ett utmärkt tillvägagångssätt och när nyheten om branden i Onsala kom jublades det i tråden. Flera gick ännu längre och skrev att ett ?terrordåd? vore bättre, för att ?skaka om Rosenbad lite?.

goo.gl/Abr54O

Intressant... om nu problemet med den ökade invandringen är de ökande kostnaderna (för rasist är ju ingen!) så är ju nedbrännande av lokaler en jättebra idé, tänk så mycket pengar skattebetalarna sparar på det! Eller inte... Vilka snillen det finns.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?