• apburen

    Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

    Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

    Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

    Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

    Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

    www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

    Gömde länkarna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

    Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

  • Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 16:13:29 följande:
    Ingen aning, har inte öppnat den men den förra länken gick till slasken så jag tar det säkra före det osäkra och lämnar den orörd.

    Är man rasist för att man vill ha stopp på invandringen menar du?
    Är man rasist för att man vill ha kvar välfärden som våra föräldrar/förfäder byggde upp?
    Är man rasist för att man inte vill ha moskéer i sin närhet?
    Och till sist, hur kan man vara rasist om det inte skulle finnas raser inom mänskligheten? 

    Riktig svensk säger du samtidigt som du hjälper till att stjälpa landet... det är ledsamt.

    Tragikomiskt att du och dina gelikar använder ordet Sverigevänner.
    Jag var på ett fantastiskt tal i Almedalen i somras där en riktig Sverigevän talade under många applåder till de riktiga Sverigevänner som samlats. Det var en otrolig upplevelse!
    Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se slutenhet, övervakning, egoism, och omänsklighet. 
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 19:21:47 följande:
    Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se slutenhet, övervakning, egoism, och omänsklighet. 
    Du, vad jag har för åsikter behöver du inte berätta för mig.
    Vi ser helt olika på allt, fullständigt allt som är viktigt för vårt land.

    Ska jag göra som du och tala om för dig vad dy tycker och vill också? Kräks
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 19:32:15 följande:
    Ska jag göra som du och tala om för dig vad dy tycker och vill också? Kräks
    Nä det behöver du inte, här kommer det igen.
    ----------------------------------

    Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 19:47:08 följande:
    Nä det behöver du inte, här kommer det igen.
    ----------------------------------

    Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism.
    Du börjar bli tjatig i dina villfarelser.
    Det är ok men nu får du börja tjata på någon annan.

    Har du inte något vettigt att komma med så betackar jag mig. Solig

    -------------------------------------
    Vi Sverige-vänner älskar  vårt land och dess traditioner, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se massinvandring, urholkad välfärd, ökat våld i samhället och kulturkrockar. 

    Kjam Foten i munnen
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-19 19:54:47 följande:
    Du börjar bli tjatig i dina villfarelser.
    Det är ok men nu får du börja tjata på någon annan.

    Har du inte något vettigt att komma med så betackar jag mig. Solig

    -------------------------------------
    Vi Sverige-vänner älskar  vårt land och dess traditioner, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se massinvandring, urholkad välfärd, ökat våld i samhället och kulturkrockar. 

    Kjam Foten i munnen

    Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.

  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:31:16 följande:

    Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.


    Och vad är anledningen till att du skriver det till mig?
    Tråden handlar inte om Kanada, den handlar om Sverige.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:31:16 följande:

    Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.


    Och vad är anledningen till att du skriver det till mig?
    Tråden handlar inte om Kanada, den handlar om Sverige.
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-10-20 09:43:23 följande:
    Och vad är anledningen till att du skriver det till mig?
    Tråden handlar inte om Kanada, den handlar om Sverige.
    Du är ett språkrör för SD, så du kan säkert föra vidare detta glädjens budskap till dina SD-vänner.
    Och eftersom det här är en trend över hela Världen, så vill jag förstås delge dig vad som väntar SD här i Sverige.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:49:20 följande:
    Du är ett språkrör för SD, så du kan säkert föra vidare detta glädjens budskap till dina SD-vänner.
    Och eftersom det här är en trend över hela Världen, så vill jag förstås delge dig vad som väntar SD här i Sverige.
    Är det nu jag ska tacka?
    Tack tack.

    Så, är du nöjd?

    Vet du, jag orkar inte med dig och din fula stil och säger för tredje gången att vi kanske ska ta och lägga ner diskussionen.
    Eller rättare sagt, skriv på du själv orkar jag inte med dig längre men fortsätter gärna ämnet i min ts med andra som har någon åsikt i frågan.

    Baj baj Kaffe
  • Anonym (bubblan spricker)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:31:16 följande:

    Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.


    Varför skulle ett valresultat reta SD anhängare som sker i Kanada?

    På vilket vis gör du kopplingar eller ser att det politiska läget I Sverige påverkas av valet i Kanada?

    Ursäkta mig men. Jag fattar noll.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?