• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-04-19 11:51:31 följande:

Har TD imorn. Sedan i lördags har det kommit ljust blod ibland (inte mycket) och en hel del brunt. Inte alls som vanlig mens men har ändå världens mensvärk. Jag är så trött på att kroppen inte är normal!

Håller sååååå tummarna för dig. Det är så orättvist om det inte är din tur nu eller snart. Eller tidigare såklart! <3
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-04-20 15:29:08 följande:

Pratade med kliniken. De var ledsna för vår skull. Ska på möte 11/5 och planera hösten. Bad även om att få stå i landstingskön, vilket de skulle fixa direkt.

Har IVF kliniken öppet på sommaren?

Usch vad tråkigt och orättvist! Får så ont i hjärtat för er skull! Pausa, vila och ta det lugnt över sommaren om ni behöver.

Stor styrkekram!
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 20:34:11 följande:

Nice att det går framåt!!!

Själv är jag på förlossningen för att vattnet gick inatt. I Stockholm fanns inga lediga platser på neo avdelningar och jag blev skickat med ambulans till Eskilstuna. Ligga i sängen är det enda jag får göra. Gå på toa om jag måste.... Hon kan komma ut när dom helst, inatt eller om 4 veckor.... Är i v 33+2 idag

Oj! Lycka till Hoppsan2016! Hoppas allt går bra och att du kan knipa lite till så den lilla får lite tid på sig! Och hoppas du hittar nåt tidsfördriv i sängläge! Bunkra upp med tidningar eller en god bok?
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:21:20 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Stort grattis! Skönt att höra att lilla Havanna mår så bra! Hoppas du mår bra också Hoppsan2016?! Ta han om varandra! <3
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-05-02 21:18:47 följande:

Ja när är allas datum egentligen? Det fanns en lista lååångt bak i tråden.

Mitt datum är 23 oktober.

Mitt bf är 31/10
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-05-14 07:53:05 följande:

Nu är det tyst i tråden. Fick ett extra ul i måndags, allt såg bra ut. Jag är mitt uppe i veckorna då man känner sug bra och inga rörelser, men så i lördags och i söndags kände jag starka rörelser och kunde tom se på magen att det skvätte runt. Har inte känt sedan dess. Bm sade att det antagligen var att han låg så till just då, nu har han flyttat på sig och har mycket plats att röra sig på. Det är ju väldigt tidigt att känna ngt ännu. Likaså hjärtljuden var för tidigt så jag fick se på ul istället.

Åh vad härligt att fått känna/se den lille/a Vilken vecka är du i?
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-03 06:51:57 följande:

Tack alla!!! Vi mår så bra vi kan efter en för tidig födsel och akut kejsarsnitt. Jag har ju aldrig gatt det innan, så det var läskigt. Ville verkligen födda "normalt".

Men nu bestämde Havanna åt oss hur det skulle gått till haha.

Jag är iaf väldigt tacksam till alla personal på Eskilstuna sjukhus för all redat hjälp.

Vi fick ju inte plats i Stockholm, så vi blev skickade hit med ambulans i fredags..

Hur går det för lilla familjen nu Hoppas2016? Vi är nyfikna
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-15 12:45:12 följande:

Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.

Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha

Åh så härligt att höra! Har ännu inte riktigt förstått att hon kommit till er redan. Känns som alldeles nyss som jag kom till er i den här tråden och fick tips, råd och stöttning i ivf-behandlingen! <3

Lycka till vidare!
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 12:27:42 följande:

Havanna är sondfri!!!! Och snart är vi utskrivna även från hemmavården!!!

Hur går det för er andra? Tyst i tråden nu...

Ja, vad härligt!

Har går det framåt. En vecka kvar till rul. Har börjat noja över det, att det inte ska se bra ut.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-05-23 13:29:43 följande:

Härligt!

Inte mycket som händer hos mig. Blir till hösten och tyvärr vill man ju inte längta till hösten... Men just nu gör jag det.

Det är tungt! Hoppet är inte stort...

Fortsätter hålla tummarna för er och hoppas ni får en fin sommar trots allt och laddade med ny energi inför hösten! Får ont i hjärtat när jag tänker på er kamp! Stor kram!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?