IVFare i Stockholm?
Har TD imorn. Sedan i lördags har det kommit ljust blod ibland (inte mycket) och en hel del brunt. Inte alls som vanlig mens men har ändå världens mensvärk. Jag är så trött på att kroppen inte är normal!
Har TD imorn. Sedan i lördags har det kommit ljust blod ibland (inte mycket) och en hel del brunt. Inte alls som vanlig mens men har ändå världens mensvärk. Jag är så trött på att kroppen inte är normal!
Pratade med kliniken. De var ledsna för vår skull. Ska på möte 11/5 och planera hösten. Bad även om att få stå i landstingskön, vilket de skulle fixa direkt.
Har IVF kliniken öppet på sommaren?
Nice att det går framåt!!!
Själv är jag på förlossningen för att vattnet gick inatt. I Stockholm fanns inga lediga platser på neo avdelningar och jag blev skickat med ambulans till Eskilstuna. Ligga i sängen är det enda jag får göra. Gå på toa om jag måste.... Hon kan komma ut när dom helst, inatt eller om 4 veckor.... Är i v 33+2 idag
Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu
Ja när är allas datum egentligen? Det fanns en lista lååångt bak i tråden.
Mitt datum är 23 oktober.
Nu är det tyst i tråden. Fick ett extra ul i måndags, allt såg bra ut. Jag är mitt uppe i veckorna då man känner sug bra och inga rörelser, men så i lördags och i söndags kände jag starka rörelser och kunde tom se på magen att det skvätte runt. Har inte känt sedan dess. Bm sade att det antagligen var att han låg så till just då, nu har han flyttat på sig och har mycket plats att röra sig på. Det är ju väldigt tidigt att känna ngt ännu. Likaså hjärtljuden var för tidigt så jag fick se på ul istället.
Tack alla!!! Vi mår så bra vi kan efter en för tidig födsel och akut kejsarsnitt. Jag har ju aldrig gatt det innan, så det var läskigt. Ville verkligen födda "normalt".
Men nu bestämde Havanna åt oss hur det skulle gått till haha.
Jag är iaf väldigt tacksam till alla personal på Eskilstuna sjukhus för all redat hjälp.
Vi fick ju inte plats i Stockholm, så vi blev skickade hit med ambulans i fredags..
Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.
Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha
Havanna är sondfri!!!! Och snart är vi utskrivna även från hemmavården!!!
Hur går det för er andra? Tyst i tråden nu...
Härligt!
Inte mycket som händer hos mig. Blir till hösten och tyvärr vill man ju inte längta till hösten... Men just nu gör jag det.
Det är tungt! Hoppet är inte stort...