IVFare i Stockholm?
Hej tjejer! Hur går det för er? Jag är på dag 5, tog Elonva dag 1 och börjar ikväll med Orgalutran! Verkar lite dött i tråden :)
Hej tjejer! Hur går det för er? Jag är på dag 5, tog Elonva dag 1 och börjar ikväll med Orgalutran! Verkar lite dött i tråden :)
I know! Vi kallar dem påskägg här hemma. VUL imorn, känner mig som en uppstoppad höna... Hoppas de kläcker ur sig något positivt imorn!
Ena sidan var bra, andra lite för små så det blir plock på fredag. Jag är så trött på det här! Orkar inte! Och så närmar det sig 14/6 då vår lillskrutt var beräknad...
Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.
Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.
Visst var det väl någon här inne som åberopat vårdgarantin när ni stod i kön för landstingsfinansierad ivf? Jag ringde vårdgarantikansliet i veckan och de skulle skicka oss vidare nu om det inte var något medicinskt som gjorde att vi behövde vara kvar på huddinge.
Hur länge fick ni vänta på kallelse? Visst skickas man inte till Örebro och Linköping längre?
Tack för svaren! Hoppas att det går snabbt, är så otroligt otålig nu!
Ja, just ja! Kommer lite flashbacks när jag läser det ni andra skriver.
Sops, när jag fick en tid på ivf-kliniken ringde jag dit ett par gånger och frågade efter tidigare återbudstider och detta fick jag napp på. Detta förkortade också väntetiden något! Värt att försöka med om man är ivrig med att få sätta igång!
Vad har de för BMI gräns via landstinget? Och hur gör man? Går man till VC och får en remiss? Antar att man får en kopia på utredningen från kliniken där man gått, man behöver väl inte göra om utredningen också?
Nej! Nu ser vi till att de här småttingarna stannar så att vi slipper ny klinik och behandling.
Ruvardag 6 idag, har haft lite mensvärk de senaste dagarna och i fredags var det lite lite ljusrosa på pappret. Fick panik och torkade igen, lite då också. Blev så himla ledsen! Dock har det inte varit mer sedan dess och jag hoppas att det inte var tecken på mens.
Fick brev från Sophiahemmet idag. Inga till frysen.
Vi har fått nipt-svar att vi väntar en frisk liten pojke! Såg jättebra ut på ultraljudet. Ska berätta för barnen ikväll.