• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-02-16 12:42:14 följande:

Förstår! Lutinus är ingen lek...

Det känns som man kissar på sig stundtals, mycket otrevligt :-/

Hur mår du nu då?
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-16 17:22:23 följande:

Fick du någon till frysen?

Kom hem idag och vi har ett brev som ligger och väntar...yay!...en blastocyst har de kunnat frysa in! Vår första blastocyst, den första som kunnat frysas in känns väldigt bra!

Hur går det för dig?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-16 17:54:50 följande:

Blev firad ordentligt av min man, han skämmer bort mig extra nu när alla behandlingar avlöser varandra.

Sen var vi på bal i lördags och jag drack en massa vin, alltså egentligt är alkohol inget som lockar mig men i lördags behövde jag släppa loss.

Nu väntar jag med spänning på torsdagens besök och hoppas att vi får starta nu direkt. Känns skit med hela programmet igen men det finns ju inget val då jag är redo!

Det var du/ni värd!

Ni får säker börja direkt och säger som susodus, spruttiden går ju fort i sammanhanget! Förstår att det känns skit med hela programmet igen. Jag hoppas så det blir er sista omgång nu och det tar sig!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-16 18:27:08 följande:

Grattis vad kul! Syskon till den du ruvar.

Hihi man vet aldrig, kanske? Tack!
    Susodus skrev 2016-02-16 21:08:37 följande:

Vad roligt! Det känns ju på något sätt att eftersom de satte in den bästa så borde den ju ta sig då ni fick en till frysen till och med!

Å det var ju en annan vinkel att tänka på! Så ska jag försöka tänka, tack!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-16 23:04:56 följande:

Glömde ju skriva grattis till er :) nu hoppas jag ju att lillen skall vara kvar i magen. Men så skönt med en blastis. Själv hoppas jag få en jäkla massa till frysen så man slipper mer sprutor ;)

Lycka till på vul idag! Håller tummarna!

Ja, en massa blastisar till frysen var min dröm också...men jag får vara glad över vår lilla Hoppas det fler för er!

Och tack! Hoppas ju såklart det lilla embryot som satts vuxit och stannar kvar.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-17 08:57:55 följande:

Jo, visst går det fort med sprutor men först blir det ju spray i ett par veckor. Och då är det konstant migrän.

Men man hur ju som sagt inget val.

Just ja, vi har ju inte heller gjort långa..då blir det ju några veckor längre väntan såklart.
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-17 20:10:50 följande:

Förata Vul avklarat. 5 äggblåsor över 1. Men fick stoppa oruganet och istället höja dosen med menopur några dagar. Så nytt vul på måndag och förhoppningsvis äggplock på onsdag :)

Spännande! Håller tummarna för att allt ser bra ut på måndag!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-20 10:58:02 följande:

Om ni bara visste hur hårt det tog på mig och min man. Han är 53, jag 30. Vi skulle kunna få barn naturligt men nej, han är för gammal.

Däremot kan vi skilja oss, leva isär ett par år, jag adoptera själv, gifta om oss och han får då adoptera mitt barn. Helt sjukt system!

Jag får inte adoptera själv när vi är gifta. Allt detta är för barnets bästa! Hur då? Tänker jag...

Min pappa var 54 när jag föddes och jag kunde inte haft en bättre pappa! <3 Det handlar inte om ålder.

Det är ju helt knasigt Sjöblomman! Systemet alltså. Man blir så arg.

Jag hoppas verklig det tar sig för er och att ni blir gravida! Hur mår du nu?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-20 20:14:26 följande:

Tack! Helt ok, är så skönt med en liten paus från tabletter/hormoner/behandlingar.

Kroppen är liksom min igen, om ni förstår.

Det kanske är för privat, men vi hade sex för första gången på länge och det kändes så bra att allt var som vanligt igen. Annars handlar det ju bara om IVF hela tiden...

Fick födelsedagspresent från mamma idag, en råsaftcentrifug. Så nu ska ska det bli värsta hälsokuren här hemma.

Härligt och läsa att ni haft sex och att det känns som vanligt igen!

Gott med egen gjord juice! Fyller du år idag? Grattis på födelsedagen då!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-02-20 22:16:23 följande:

Ah tack! Nej, fyllde förra torsdagen. Men mamma fyllde 65 i onsdags så vi hade firande idag.

Aha! Ja då får du ta det för ett stort grattis i efterskott!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?