1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud
Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud
Oj, sorry för att de blev så många! Va INTE meningen! :D
Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju
Ja hihi
Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.
Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)
Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)
Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)
Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.
Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.
Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.
Kram
Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.
Återförandet gick bra!
Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.
Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!
Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!
Hur räknar ni ruvdardag förresten? Samma dag som ET eller är dag 1 dagen efter ET? Är det samma med blasto?