• stajlish

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Pocatello skrev 2015-11-30 20:41:25 följande:
    Egentligen 14/12 men tänkte testa på söndag på rd 10.
    Då har vi nästan samtidigt! Jag har 13/12.. men kommer nog inte kunna hålla mig tills dess... :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-01 06:43:51 följande:

Igår kväll när jag tog orgalutranen och var klar med den, så när jag skulle dra ut den kom det en droppe blod, det försvann när jag hade på en bommulspad, så det va inget som fortsatte blöda. Är det här nåt man borde oroa sig över?

Nej då! Det gjorde det några ggr för mig också när jag tog Gonal-f:en. Ingen fara!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-01 15:40:50 följande:

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

Jag var sjuk den dagen och dagen efter!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-01 22:48:45 följande:

Börjar bli lite nervös här, hur kommer det se ut på vul i morgon? Första vul:et efter sprutstart

Lycka till idag!
  • stajlish
    FruJohanna skrev 2015-12-02 08:29:42 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny på Familjeliv. Har dragit lite på att bli medlem då jag har varit rädd att bli alltför fokuserad på att bli gravid och alltför "nojig". Nu då jag och maken efter drygt 3 års försök (utan ett enda +) påbörjat vårt första IVF-försök så finns dock inget annat i min hjärna. Maken är stressad på jobbet och gör sitt bästa för att stötta mig men han räcker inte riktigt till och vännerna som själva har barn (i stort sett allihop) har ju såklart svårt att förstå. Jag ser att ni är många som ligger i precis samma fas som vi, så jag hoppas att jag är välkommen att följa era diskussioner här i tråden? :)

Jag hade äggplock i fredags  2015-11-27 (5 ägg, varav 3 mogna) och fick tillbaka två embryon i måndags 2015-11-30 (dag 3). Ser inte så ljust ut denna gång på grund av att våra embryon dels delar sig lite ojämnt och främst har ganska mycket fragment - därav satt man också in två. Så jag misstänker att vi kommer att vara inne i den här IVF-cirkusen ett tag till.

Välkommen!!!!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-02 19:15:42 följande:

Nej det förstår jag! Men snart är du oxå klar! Ikväll tar jag ovitrelle ÄP på fredag. Supernervös!!

Kommer gå bra! Lycka till =) Jag var så nervös inför mitt.. men det var inte alls så "farligt" som jag trodde!
  • stajlish
    Lotten skrev 2015-12-02 20:27:22 följande:
    Jag ska också ta ovitrelle ikväll. Och äggplock på fredag. Jag glömde fråga om Lutinus. Säger de till när man börjar med dem?
    Lycka till! Dom börjar man med efter äggplocket! :)
  • stajlish
    Lotten skrev 2015-12-03 06:58:26 följande:
    Samma här. Blir äggplock här också på fredag. Jag är väldigt nervös :( så rädd för att det ska göra mycket ont :(
    Jag var jättenervös också och rädd för smärtan, hade läst sånna skräckhistorier här... men det gick jättebra! Inte alls så läskligt eller smärtsamt som jag trodde. Man får bra bedövning och det går jättefort! 10-15 minuter tar själva ingreppet ungefär beroende på hur många äggblåsor det finns att tömma =) Det fixar du!
  • stajlish
    Lotten skrev 2015-12-03 12:33:26 följande:
    Jag är så nervös för att jag hade fruktansvärt ont vid spolningen. Kändes som jag skulle gå sönder inifrån.

Jag har känt av i ganska många dagar. Jag har ont i äggstockarna. Ibland mer och ibland mindre. Det är lite mer just idag.
    Runt 5st på varje sida som var sådär stora. Sen har jag många som är lite mindre.

Hur mår du? :)
    Jag hade jätteont på spolningen, mycket ondare än på äggplocket! :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-03 16:50:47 följande:

Ni som nyligen gjort ÄP, är det nåt speciellt man ska tänka på att ha med sig/på sig? Mjukisbyxor? Trosskydd? Spypåsar?

Haha, nej jag hade inte med mig nånting =) Kanske nåt att fördriva tiden med medans du väntar på din tur.. fast jag spelade på mobilen o surfade iofs =) Trosskydd får man där, spypåsar finns där också.. men de får vi hoppas du slipper använda =)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november