• stajlish

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-06 18:26:57 följande:

Ikväll blir det första lutinus, ska ta i 2 veckor. Känner mig nästan lila nervös som med sprutorna. Ska prova 1-2 dagar och se hur det går annars byter jag till gel. Såg den där plsthylsan man ska föra In tabletten med den såg väldigt kantig ut... :-/

Jag har inte använt den hylsan, går lika bra utan, tyckte den såg så kantig ut som du säger. Man gör bara som med en tampong, enkelt! Jag har inte haft några symptom av trötthet av Lutinusen! =) Hoppas du slipper med!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-06 19:42:48 följande:

Villa tider tar ni lutinus? Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra.jag tänkte ta ca kl 7 på morgonen och sen kl 14 och sen kl 21. Är det ok? Sköterskan på kliniken sa att det inte är så exakt med tiderna men att man ska ha ungefär lika många timmar emellan. Hur gör ni på helgerna? Då brukar jag sova till 8:30, kan man ta första då och med 7 Tim

Mellanrum ta resterande under dagen eller ska man behöva gå upp samma tid då oxå?

Precis, som tur är, är de inte lika noga som med sprutor och spray osv.. men jag brukar ta när jag vaknar, sen ca 7-8 timmar efter det o sen samma igen.. på helgerna blir första senare, jag ställer inte klockan tidigare för o ta den :D
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-07 07:08:06 följande:

Är det vanligt att må illa redan efter 2 tabletter av lutinus? Igår kväll nör jag tog första fick jag jätte ont i magen efter några timmar. Imorse tog jag en tablett och så började jag må superilla och lite yr nästan så jag kände att jag skulle vara hemma idag. Då har jag varit hemma 1 sjuktillfälle på på 4 år så det

Måste va illa om jag är hemma. Funderar på att ringa idag och begära ut gel istället, vet inte om det är samma biverkningar men jag slipper hålla på 3 ggr om dagen i alla fall

Jag har inte mått något illa av Lutinusen. Var svullen och hade ont i magen första dagarna dock! Men de försvann efter typ 3 dagar!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Nu såg jag, oj då! Lät ju sådär kul..va synd att du reagerade så på morfinet? :/ Men va bra, 4 ägg ändå! Nu håller vi tummarna för att de blir befruktade!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 15:14:53 följande:
    Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!
    Lycka till på äggplocket! =) Kommer gå fint!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-07 20:46:46 följande:

Puffar listan lite
    IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 49, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti

Uppdaterade lite, kom på att min bim inte är förrän 9:e =)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-08 08:45:03 följande:

Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud

Det är olika beroende på vilken klinik och vad för embryo man sätter in, hur långt odlat det är! =)
  • stajlish

Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud

Det är olika beroende på vilken klinik och vad för embryo man sätter in, hur långt odlat det är! =)
  • stajlish

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november