• stajlish

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-03 17:53:04 följande:

Tack tjejer för era svar. Då blir det mjukisar imorgon. Haha. Så fruktansvärt nervös nu, mer nervös över själva plocket än resultatet. Kanske fel fokus men det är bata själva grejen att man ska "lägga upp sig" och sen få morfin och grejer. Hela grejen känns bara väldigt jobbig. Vad fick ni för nåt sen? Lutinus eller gel? Hur går de att ta den? Biverkningar?

Kommer gå kanonbra! Lutinus började jag med samma dag som ÄP. Går lätt att ta tycker jag. Blev svullen, orolig i magen  och lite ont i magen de första dagarna, men nu inga biverkningar alls =)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-03 17:56:52 följande:

Men hur går det at sätta in den liksom? Gör det ont? Könns det torrt efteråt ungefär som att man känner att den är där eller försvinner den snabbt ut i kroppen?

Det går bra, som en tampong typ. Man får med ett hjälpmedel, aldrig använt den dock. Nej, den känns ingenting. Det är precis som en tampong, fast mindre. Sen kommer det ut lite "kladd" o klumpar efteråt. Barnmorskan sa att de är de ämnen som inte kroppen tar upp som kommer ut igen :D
  • stajlish
    Lotten skrev 2015-12-03 20:00:44 följande:

Plockar de ut alla ägg som bildats nu under behandlingen eller bara de som är tillräckligt stora?

De suger ut all vätska i blåsorna o då kommer alla ägg som finns med, mogna som omogna. Men de omogna kasserar dom direkt sen!
  • stajlish
    Pocatello skrev 2015-12-03 20:50:27 följande:

Tycker inte den är jobbig att ta tre gånger om dagen, men jag sprayade ju också tre gånger om dagen i sex veckor innan sprutstart hehe. Men det är ju bara att ta den när du ändå är på toa. Applikatorn förstår jag inte syftet med? Varför skulle en vara rädd för att sticka in fingret?

Håller med, jag har aldrig använt den!
  • stajlish
    Emrony skrev 2015-12-03 21:01:14 följande:

Jag tycker inte heller lutinus är några problem att ta, speciellt inte efter alla sprutor mm :) den har än så länge inte varit så kladdig men det kan jag ta när det kommer.
    Hur känner ni inför äggplocket i morgon? Roligt men nervöst? Det är verkligen en milstolpe i detta.
    Jag ligger hemma med en värmedyna på magen, är öm och spänd i magen efter äggplocket i tisdags, jag ska lämna blodprov i morgon, antar att det visar om det är överstimulering på gång, nervös över det men dricker massor och tar det lugnt. Hoppas hoppas att embryona överlever tills på söndag och hoppas jag inte blir överstimulerad. Kram på er och lycka till både till ruvare, äggplockare och alla ni andra!

Kram tillbaka! Ruvningen går sååååå segt o sakta...hur ska jag kunna vänta till den 13/12 o testa....!? :D
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-03 22:11:07 följande:

Tack tjejer det känns på två sätt, vill dit få det gjort och lägga detta bakom mig. Samtidigt som jag höll på att börja gråta för en stund sen för jag är så rädd att det ska göra ont. Jag kommer nog inte göra fler ivf om detta inte funkar även fast det gått ganska bra med sprutor osv. Jag tar inte ens en alvedon nör jag har ont i huvudet så det här med att proppa i mig massa saker i kroppen känns inte alls bra för mig. Men vi får se hur det går imorgon, man kan ju trösta sig med att ÄP går fort i alla fall...

Emrony hoppas att det inte är lverstimulering och att hinner få tillbaka ett embryo innan jul

Det kommer gå bra! Lovar dig! Var noga med o be om mer morfin om du behöver. Jag behövde aldrig säga till ens om mer än de första lilla shotten jag fick från början! Så lite ont gjorde det.. och man får ju bedövning invärtes också! Ja, precis! Det går fort. Följ med på skärmen, det är häftigt och spännande att man kan se allt =) Då går det ännu fortare! LYCKA TILL!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-03 22:50:20 följande:

Men hur borta blir man av morfinet? Jag gjorde en operation förut och fick morfin, sov 1,5 tim under ingreppet jag tänkte be om lugnande först , får man morfin nör man ligger i stolen eller får man lite innan oxå?

Jag tog inget lugnande innan, utan bara en alvedon och en citodon. Sen en liten morfin-shot som jag blev avslappnad av men var ändå helt ajour! :) Jag fick precis när jag la mig i stolen, innan de började med själva ingreppet o de verkade typ direkt! Jätteskönt! Och bedövningssprutorna där nere gjorde också susen!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-04 11:34:15 följande:

Nu är det klart ligger och vilar i sängen på kliniken. Det gick bra kändes ingenting på ena sidan men andra sodan gjorde det lite ont men det va pga urinblåsan och inte plocket, hörde nåt om 7 ägg men vi inväntar svar. Den största va 28mm eller vad man mäter

Va skönt! :) Hoppas på många mogna bra ägg!
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-04 12:26:42 följande:

Det va 11 ägg. Vi ska höras imorgon få se hur det blir antingen ska vi tillbaka på söndag eller onsdag

Hoppas det blir många befruktade =) Ska du få tillbaka en blasto?
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-04 13:14:49 följande:

Jag vet inte? Blir det blasto om det är mer än 2 dagar?

tror de blir det efter 5 dagar?! eller nåt.. :D Hur många dagar ska de odlas innan du får de?
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november