• Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget
  • Rataxes

Om den vidskepliga sköterskan inte vill utföra alla arbetsuppgifter som ingår i tjänsten får hon väl acceptera en betydligt lägre lön.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • EnAnonumius

Läst BARA TS'en.

Jag anser att det är barnmorskan som ska få ett vite på 140 000kr, och betala rättegångskostnaderna i stället då hon vägrar att respektera den svenska lagstiftningen att den är byggd på sekulära grunder och inte religiösa grunder, och för att hon blandar in sin privata religösa övertygelse i sin yrkesroll som barnmorska. 

Skulle inte ett vite funka på 140 000kr, så skall det vara löpande vite, med en höjning på 10 000kr vid varje nytt vite, för barnmorskan tills hon:

1) Slutar som barnmorska om hon nu inte anser att hon inte kan utföra vissa utgifter för att hon bygger det på religiösa grunder, och även inser att hon saknar rättiugheter att tvinga på främmande kvinnor sina privata religiösa övertygelse.

eller

2) Inser att hon skall ta det arbetsuppgifter som hon skall göra om hon skall vara barnmorska i Sverige, och lämna sin religion hemma i sin bostad när hon går till jobbet, då hon har ingen rätt att tvinga på en främmande kvinna sina (privata) religiösa övertygelser.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    seriösanvändare skrev 2015-09-30 14:44:34 följande:
    Självklart ska ingen tvingas utföra aborter, men då får man söka tjänster där det inte krävs. Simple as that.

Att kalla sig diskriminerad är löjligt. Vilket jävla offerbeteende. Om jag får jobb som trädgårdsmästare kan jag inte vägra klippa kyrkogårdens gräs för att jag inte är kristen. Däremot kan jag söka mig till tjänster där man inte klipper kyrkogårdar. 
  • Anonym (anonym)

Hon har såklart gjort sig helt olämplig inom barnmorskeyrket eftersom hon om hon jobbade skulle väljas bort av flertalet kvinnor eftersom många kvinnor gjort abort använt spiral eller använt dagen efter-piller. Vill hon jobba som barnmorska får väl hon och de som delar denna övertygelse öppna en privat barnmorskemottagning och hyra in sig på en förlossningsavdelning när det är dags för förlossning.

• Ego Lovers
    EnAnonumius skrev 2015-09-30 20:34:31 följande:

Läst BARA TS'en.

Jag anser att det är barnmorskan som ska få ett vite på 140 000kr, och betala rättegångskostnaderna i stället då hon vägrar att respektera den svenska lagstiftningen att den är byggd på sekulära grunder och inte religiösa grunder, och för att hon blandar in sin privata religösa övertygelse i sin yrkesroll som barnmorska. 

Skulle inte ett vite funka på 140 000kr, så skall det vara löpande vite, med en höjning på 10 000kr vid varje nytt vite, för barnmorskan tills hon:

1) Slutar som barnmorska om hon nu inte anser att hon inte kan utföra vissa utgifter för att hon bygger det på religiösa grunder, och även inser att hon saknar rättiugheter att tvinga på främmande kvinnor sina privata religiösa övertygelse.

eller

2) Inser att hon skall ta det arbetsuppgifter som hon skall göra om hon skall vara barnmorska i Sverige, och lämna sin religion hemma i sin bostad när hon går till jobbet, då hon har ingen rätt att tvinga på en främmande kvinna sina (privata) religiösa övertygelser.

Problemet är att då skulle inte en muslimsk kvinna få ha sin burka eller slöja på sin arbetsplats om inte arbetsgivaren går med på det för religös får man vara på fritiden.
  • EnGladPingvin

Helt absurt. Man kan såklart inte själv välja sina arbetsuppgifter och vägra utföra vissa som redan från början ingår i tjänsten. Om arbetsgivaren behöver rekrytera en person som utför vissa arbetsuppgifter får man ju strunta i att söka jobbet om man inte vill utföra dessa.

• Anonym (*)
    Ego Lovers skrev 2015-09-30 21:31:24 följande:
    Problemet är att då skulle inte en muslimsk kvinna få ha sin burka eller slöja på sin arbetsplats om inte arbetsgivaren går med på det för religös får man vara på fritiden.
    På vilket sätt tvingar man på någon sin religion när man bär en slöja eller burka?

Du ser ingen skillnad på någon som bär ett religiöst plagg och någon som vägrar utföra sina arbetsuppgifter?
  • Anonym (anonym)
    gahadas skrev 2015-09-30 21:10:14 följande:
    Helt sjukt om hon skulle vinna. 
    Hon kommer självklart inte att vinna denna gång heller skälet till att överklagan skett är för att kunna gå vidare till Europadomstolen där kan ärende bara tas upp efter att saken prövats i alla instanser i landet där ärendet finns.
Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget